Autor Wątek: Poszukiwacz 5 - Upiór  (Przeczytany 18673 razy)

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 5 - Smogu
« Odpowiedź #80 dnia: Listopada 05, 2010, 02:39:14 pm »
Po długim marszu dotarłeś do stepowych równin, zatrzymując się w pobliżu rzeki. Udało ci się odkryć tam ukrytą między krzakami dziurę, w której będziesz mógł spędzić dzień. Pogoda dopisuje - jest ciepło, pomimo tego, że jest środek kalendarzowej jesieni, a nieboskłon jest dziś wyjątkowo ciemny i ponury. Duchy przemykają między gwiazdami, maszerując w upiornych korowodach, a ich jęki przeszywają nocną ciszę.

Do świtu zostało jeszcze sporo czasu, udałeś się więc na zwiad po regionie. Poszukiwania były owocne, zauważyłeś bowiem pierwszą ofiarę duchów. Niedaleko rzeki znalazłeś chatę jakiegoś miejscowego samotnika - z ilości drewna w pobliżu domu wnosisz, że mężczyzna była drwalem. Wnętrze jego domostwa pełne było dowodów działania sił nieczystych - meble były zruinowane, okna wybite od wewnątrz, po podłodze walają się puste butelki po wódce. Jedna z ceglanych ścian w głównej izbie wymalowana została jakimiś powtarzającymi się, nieznanymi ci symbolami. Rozpoznałeś, że zapisane zostały krwią.

Znalazłeś gospodarza w niewielkiej spiżarni w rogu domu. Był nagi, leżał na wznak, a z jego czaszki, dokładnie spomiędzy oczu wystawał drzewiec topora. Wygląda na to, że drwal popełnił samobójstwo siekierą - nabrałeś uznania do denata, zdając sobie sprawę z tego jak trudna jest to sztuka. Posiliłeś się jego świeżym jeszcze truchłem, zabierając przy okazji narzędzie zbrodni. Co prawda do obrony masz już miecz, ale toporem dużo łatwiej będzie ścinać drzewa...



Znalazłeś nowy przedmiot - Topór.

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 5 - Smogu
« Odpowiedź #81 dnia: Listopada 08, 2010, 09:42:20 pm »
Zacząłeś budzić się o zachodzie słońca, jak zwykłeś to robić każdego dnia. Nie spodziewałeś się jednak tak gwałtownego i nieprzyjemnego przebudzenia - nerwy idące wzdłuż martwego kręgosłupa wyczuły coś nieprzyjemnego w powietrzu, sygnalizując ci to zimnymi ciarkami. Nie sądziłeś nawet, że masz w tych miejscach zakończenia nerwowe...

Nadciąga magiczny cyklon, a ty pewnie jesteś pierwszym, który się o nim dowiedział. Jeszcze za życia byłeś wysoce wyspecjalizowany w wykrywaniu magii, a twoje zdolności wyczuwania magicznej aury są niedoścignione dla nikogo w tej krainie, z wątpliwym wyjątkiem nieobecnego arcymaga Claudiusa. Zanim jednak cyklon zapanował nad krainą, poczułeś zapach ozonu i syk zestalającego się zaklęcia. Poczułeś ból głowy - jakiś desperat rzucił na ciebie Likwidację, chcąc pozbawić cię zaklęć. Otrząsnąłeś się, mrużąc przez momentu oczy, ważąc pustkę, która zapanowała w twojej głowie po likwidacji zaklęcia.
- Głupiec... - pomyślałeś, zdając sobie sprawę, że rzucający to zaklęcie pewnie nie wie jeszcze o cyklonie. Uśmiechnąłeś się kiedy wyobraziłeś sobie, jaka będzie jego mina za kilka godzin.



Twoje zaklęcie zostało usunięte za pomocą czaru Likwidacja, rzuconego przez Nekromantę.



Straciłeś swoje czary na skutek działania Magicznego Cyklonu... A raczej straciłbyś je, gdyby nie pomoc Nekromanty.

================

Noc zapadła, a tobie pozostało ruszenie w dalszą drogę. Możesz skierować się na południe, w stronę ruin i znajdującego się wśród nich grobowca. Idąc na zachód będziesz mógł zbliżyć się do miasta - świt zastanie cię najpewniej gdzieś w okolicy wzgórz.

Wynik rzutu kostką przy ruchu: 3

Dostępne drogi:

a) Ruiny - teren został częściowo zbadany i leży na nim Karta Przygody (Grobowiec). Został również częściowo zbadany przez innego poszukiwacza i leży na nim nieznana Karta Przygody.
b) Wzgórza - teren nadaje się do eksploracji (1 Karta Przygody).

Offline Nova/smogu

  • Zerg Lurker
  • SuperMod
  • *********
  • Wiadomości: 2237
  • MOAR!
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 5 - Smogu
« Odpowiedź #82 dnia: Listopada 09, 2010, 01:16:44 pm »
no to kierunek wzgórza, stos drugi o
Kame Hame Ha

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 5 - Smogu
« Odpowiedź #83 dnia: Listopada 11, 2010, 11:23:43 pm »
Noc spędziłeś na błąkanie się po regionie wzgórz. Poszukiwałeś czegoś, co mogłoby ci się przydać w podróży, choć sam w zasadzie nie wiesz co to mogłoby być. Na pewno nie przyjaciel, bo przecież stara wiedźma nie pozwoliłaby ci żadnego mieć. Przedmiotów też już praktycznie nie możesz nosić, więc nie to też ci się nie przyda...

O świcie dotarłeś do targowiska nad rzeką. Jest trochę inne niż to, które wcześniej odkryłeś na równinach na wschodzie, ale miasteczko to również składa się głównie z handlowego placu i kilku straganów w rzecznej przystani. Miałeś sporo pieniędzy, postanowiłeś więc nabyć tratwę, a gdy rybak powiedział ci co znajduje się bezpośrednio po drugiej stronie rzeki, uznałeś że przyda się również butelka wody. Chyba najwyższy czas poszukać szczęścia na drugim brzegu...



Znalazłeś targowisko. Kupiłeś na nim Tratwę i Butelkę Wody w zamian za cztery mieszki złota.



Masz zbyt wiele przedmiotów i postanawiasz zostawić tu swój miecz.

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 5 - Smogu
« Odpowiedź #84 dnia: Listopada 15, 2010, 01:41:48 am »
Stanąłeś nad brzegiem rwącej rzeki, gotowy ruszać w dalszą drogę. Nim jednak wrzuciłeś na jej pokład swój dobytek i nim odepchnąłeś ją od brzegu, przemyślałeś jeszcze raz wszystko i rozważyłeś swoje opcje.

W nocy wyczułeś słabe wibracje w powietrzu - obie były natury magicznej i żadnej z nich wcześniej nie czułeś. Jedna z nich wskazuje na teren sąsiadujących z Gospodą od południa pól, druga natomiast dobiega z równin na południowym-zachodzie. W normalnych okolicznościach już szedłbyś jedną z nich sprawdzić, ale wiesz dobrze, że nie możesz tu zostawić tratwy, a na pewno nie dasz rady jej nieść.

Wynik rzutu kostką przy ruchu: 5

Dostępne drogi:

a) Pola - teren został już zbadany przez innego poszukiwacza i leży na nim Karta Przygody.
b) Równiny - teren został już zbadany przez innego poszukiwacza i leży na nim Karta Przygody.
c) Pustynia (Kraina Środkowa) - nic się tam nie wydarzy.

Offline Nova/smogu

  • Zerg Lurker
  • SuperMod
  • *********
  • Wiadomości: 2237
  • MOAR!
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 5 - Smogu
« Odpowiedź #85 dnia: Listopada 18, 2010, 01:33:38 pm »
płyne na pustynię...
Kame Hame Ha

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 5 - Smogu
« Odpowiedź #86 dnia: Listopada 18, 2010, 06:46:01 pm »
Po dłuższym rozmyślaniu postanowiłeś w końcu, że skoro zapłaciłeś za tą tratwę, to trzeba ją wykorzystać. Zawsze będziesz mógł wrócić mostem, który zapewne nie jest broniony przez Strażnika z tej strony.

Rejs był zaskakująco długi i nudny - tratwa wlokła się w ślimaczym tempie, walcząc z silnym wciąż prądem. W końcu poddała się blisko końca podróży, przewracając się w nadbrzeżnej bystrzynie. Wyskoczyłeś w porę, aby nie zostać przygniecionym i doszedłeś do pustynnego brzegu brodząc w zimnej rzece.

Resztę nocy spędziłeś na badaniu diun, w pobliżu których wylądowałeś. Piasek jest tu wszechobecny i suchość krajobrazu jest coraz bardziej przytłaczająca z każdą kolejną wydmą. Zakopałeś się głęboko w piasku, kiedy zauważyłeś bliskość świtu. Cieszysz się, że kupiłeś manierkę z wodą - w takim miejscu jest ona nieocenionym skarbem.

Nic się nie wydarzyło.

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 5 - Smogu
« Odpowiedź #87 dnia: Listopada 20, 2010, 12:58:53 am »
Wynik rzutu kostką przy ruchu: 5

Dostępne drogi:

a) Runy - teren został już zbadany przez innego poszukiwacza i leży na nim Karta Przygody.
b) Przeklęta Polana - teren nadaje się do eksploracji (1 Karta Przygody).

Offline Nova/smogu

  • Zerg Lurker
  • SuperMod
  • *********
  • Wiadomości: 2237
  • MOAR!
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 5 - Smogu
« Odpowiedź #88 dnia: Grudnia 10, 2010, 03:52:42 am »
przekleta polana, stos 3
Kame Hame Ha

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 5 - Smogu
« Odpowiedź #89 dnia: Grudnia 10, 2010, 06:46:11 pm »
Skierowałeś się na południe, wybudzając się w końcu z przedłużającego się letargu, w jaki zapadłeś po przepłynięciu rzeki. Cała kraina jest skąpana w jakimś nienaturalny, magicznym polu, którego obecność dosyć źle na ciebie wpływa. Polana do której zawitałeś nosiła ślady spaczenia - drzewa były powykręcane i wyschnięte, zmutowane od zbyt długiego przebywania w obszarze zanieczyszczonym magicznie. To miejsce nieprzyjemne, nawet dla ciebie - jest szkodliwe nie tylko dla ciała, ale przede wszystkim dla umysłu wszystkiego co żyje. Tobie skażenie raczej nie grozi, ale nie wiesz jaką maszkarę możesz tu spotkać...

Natknąłeś się na przeciwnika, otumanionego tak, jak się spodziewałeś. W zapomnianym regionie polany zamieszkał człowiek, a przynajmniej coś kształtem go przypominającego - jego ciało rozrosło się nienaturalnie, nabrało szarej barwy, a skrzywienie kręgosłupa i zapadnięcie się czaszki sugeruje daleko zaszłą dewolucję. Oszalałego humanoida zastałeś na pożywianiu się ciałem innego człowieka, widocznie jego ofiary - zgłodniałeś na ten widok, mimo to starając się nie dać się zauważyć. Niestety, ludojad ma doskonały słuch i powonienie - zauważył cię i od razu ruszył do walki. Ledwo zdążyłeś wyciągnąć broń.



Rozpocząłeś walkę z ludojadem.

Twoja skuteczność: 3 (siła) + 1 (przedmioty) + 1 (rzut kostką) = 5
Skuteczność wroga: 4 (siła) + 2 (rzut kostką) = 6

Poniosłeś porażkę. Straciłeś w walce punkt wytrzymałości (2->1).

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 5 - Smogu
« Odpowiedź #90 dnia: Grudnia 13, 2010, 05:29:23 pm »
Wynik rzutu kostką przy ruchu: 4

Dostępne drogi:

a) Jaskinia Czarownika - możliwość ruszenia na wyprawę po Talizman.
b) Tajemne Wrota - teren został już zbadany przez innego poszukiwacza i leży na nim Karta Przygody. Zamiast eksploracji obszaru możesz podjąć próbę otworzenia wrót.
c) Kapliczka (Kraina Zewnętrzna) - wejście na ten obszar oznacza utratę punktu wytrzymałości. Na tym obszarze znajduje się Karta Przygody.
d) Cmentarz (Kraina Zewnętrzna) - szansa na wyleczenie lub zdobycie nowego czaru.

Offline Nova/smogu

  • Zerg Lurker
  • SuperMod
  • *********
  • Wiadomości: 2237
  • MOAR!
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 5 - Smogu
« Odpowiedź #91 dnia: Grudnia 14, 2010, 09:10:24 pm »
no to cmentarz i cobym sie podleczył:P
Kame Hame Ha

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 5 - Smogu
« Odpowiedź #92 dnia: Grudnia 14, 2010, 10:13:25 pm »
Podróż przez rzekę była złym pomysłem. Następnej nocy, ledwo żywy i pół przytomny skierowałeś się przez most na południu, kierując się do jedynego miejsca, które jest dla ciebie prawdziwie bezpieczne - na stary cmentarz, na którym reanimowano cię przed miesiącem. Droga była długa, ale na szczęście udało ci się skryć w cieniu. Nim słońce wzeszło, ty już zamykałeś się w swojej zimnej, wilgotnej krypcie w środku opuszczonej nekropolii.

Sen jednak nie okazał się odżywczy - straciłeś zbyt wiele sił, zbyt długo się nie pożywiałeś, żebyś miał się od razu zregenerować. Nim zagoją się twoje rany musisz odpocząć. Zamknąłeś się w trumnie i nie masz zamiaru z niej wychodzić conajmniej przez cały jeden dzień.

Wynik rzutu kostką podczas wizyty na Cmentarzu: 1

Straciłeś turę.

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 5 - Smogu
« Odpowiedź #93 dnia: Grudnia 17, 2010, 01:41:29 am »
Wynik rzutu kostką przy ruchu: 3

Dostępne drogi:

a) Pola - teren został już zbadany przez innego poszukiwacza i leży na nim Karta Przygody.
b) Równiny - teren został już zbadany przez innego poszukiwacza i leży na nim Karta Przygody.

Offline Nova/smogu

  • Zerg Lurker
  • SuperMod
  • *********
  • Wiadomości: 2237
  • MOAR!
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 5 - Smogu
« Odpowiedź #94 dnia: Grudnia 17, 2010, 08:49:48 pm »
wyboru za duzego nie mam. to moze pola
Kame Hame Ha

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 5 - Smogu
« Odpowiedź #95 dnia: Grudnia 18, 2010, 06:19:31 pm »
O zachodzie słońca dnia następnego obudziłeś się i wyczołgałeś z krypty. Odzyskałeś trochę sił, choć wciąż jesteś ciężko ranny i głodny. Długo nie pożyjesz w takim stanie, ale musisz iść na przód.

Skierowałeś się na wschód, wyczuwając z tamtego kierunku jakieś nietypowe wibracje. Czujesz silne pola magiczne dobywające się z okolic pagórzystych pól na północ od wioski, a takie miejsca zawsze są warte zwiedzenia. W środku nocy dotarłeś na miejsce i bez problemu zlokalizowałeś źródło tych anomalii - to magiczne wrota, portal, który musi stać tu od bardzo długiego czasu. Ktokolwiek go tu umieścił nie kłopotał się jego ponownym zamknięciem. Jako, że nie masz wiele do stracenia, postanowiłeś wejść do środka i zobaczyć gdzie cię przeniesie. Po nieprzyjemnym locie w międzyprzestrzeni, wylądowałeś bezpiecznie po drugiej stronie. Portal przeniósł cię do ciemnego, śmierdzącego zaułka w środku jakiejś aglomeracji...



Odnalazłeś Magiczne Wrota i postanowiłeś przez nie przejść.

Wynik rzutu kostką podczas przechodzenia przez Magiczne Wrota: 3

Zostałeś teleportowany do Miasta i postanawiasz nikogo w nim nie odwiedzać.

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 5 - Smogu
« Odpowiedź #96 dnia: Grudnia 18, 2010, 06:45:43 pm »
Wynik rzutu kostką przy ruchu: 4

Dostępne drogi:

a) Skały - niebezpieczeństwo (negatywny rezultat w 50% przypadkach, pozytywny w 16%).
b) Puszcza - teren został już zbadany przez innego poszukiwacza i leży na nim Karta Przygody.

Offline Nova/smogu

  • Zerg Lurker
  • SuperMod
  • *********
  • Wiadomości: 2237
  • MOAR!
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 5 - Smogu
« Odpowiedź #97 dnia: Grudnia 18, 2010, 10:06:28 pm »
puszcza, cokolwiek by tam nie leżało
Kame Hame Ha

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 5 - Smogu
« Odpowiedź #98 dnia: Grudnia 20, 2010, 12:41:36 am »
Uciekłeś z miasta, nie chcąc przebywać w nim zbyt długo. Prawdą jest, że mógłbyś się w nim posilić, jednak sytuacja wymaga rozwagi, a żerowanie na ludziach z tej metropolii może okazać się groźne. Wyszedłeś poza mury i skierowałeś się na wschód, przez równiny i wzgórza, podróżując w silnym deszczu i zimnym wietrze. Zakończyłeś marsz gdy już prawie świtało, kiedy dotarłeś do gęstej puszczy nad rzeką. Udało ci się znaleźć odpowiednią do noclegu norę akurat w porę, aby uniknąć słońca.

Jak codziennie zapadłeś w letarg, jednak okolica jest dla ciebie trudna i nie możesz w niej wypocząć - w lesie wyczuwasz obecność jakiejś nieprzychylnej ci siły, jakiejś nuty porządku, która zakłóca twoją własną, chaotyczną aurę. To za pewne jakiś leśny duch, jakaś driada, nimfa, czy inny paranormalny śmieć. Gdyby okoliczności były inne, gdyby nie było słońca, a sam czułbyś się odrobinę lepiej to wyszedłbyś z tej jamy i zrobił porządek z tym cholerstwem, ale niestety, tego dnia musisz to znieść w spokoju. Dobrze, że nigdy nie brakowało ci cierpliwości.



Spotkałeś wróżkę, lecz zostałeś przez nią zignorowany.

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 5 - Smogu
« Odpowiedź #99 dnia: Grudnia 20, 2010, 08:22:57 pm »
Wynik rzutu kostką przy ruchu: 1

Dostępne drogi:

a) Równiny (droga na zachód) - teren został już zbadany i leży na nim Karta Przygody (Targowisko).
b) Równiny (droga na wschód) - teren został już zbadany przez innego poszukiwacza i leży na nim Karta Przygody.