Autor Wątek: Indie Games  (Przeczytany 11305 razy)

Offline Sitheral

  • Berserker
  • ***
  • Wiadomości: 202
  • S = k log W
    • Zobacz profil
    • Zwyczaje rozrodcze afrykańskich świń
Odp: Indie Games
« Odpowiedź #20 dnia: Maja 09, 2012, 08:43:31 pm »
Wiesz to chyba ma związek z tym że nastały dla indyków bardzo dobre czasy.
Teraz mogą bez wydawców zamieścić grę na Steamie, mogą ją dołożyć do jakiegoś hiper duper indie bundle, nie wspominając o kickstarterze i finansowaniu projektów, które jeszcze nie powstały.

Dlatego teraz każdy chce się dochapać do koryta, pewnie wielu liczy na szybką kasę i takie są tego efekty.

Jeszcze z takich ciekawszych

Lone Survivor, bardzo fajny klimacik, dla mnie to taki Silent Hill w 2d, tutaj macie demo:
http://www.kongregate.com/games/superflat/lone-survivor-demo

Legend of Grimrock - taki klasyczny dungeon crawler, ale z bardziej dzisiejszą oprawą, masa miodu
http://www.grimrock.net/
« Ostatnia zmiana: Maja 09, 2012, 08:56:12 pm wysłana przez Sitheral »

Offline MarvelliX

  • Master of Random Knowledge
  • Admin
  • **********
  • Wiadomości: 2684
  • dood!
    • Skype
    • Zobacz profil
    • http://squarezone.pl
Odp: Indie Games
« Odpowiedź #21 dnia: Maja 09, 2012, 08:54:23 pm »
dla mnie indie gry nie istnieją bo dopiero od niedawna znam to pojecie ;d u mnie są tylko gry i mini gry

Offline Solidus

  • This is no Zaku boy... NO ZAKU!
  • SuperMod
  • **********
  • Wiadomości: 2723
    • Zobacz profil
Odp: Indie Games
« Odpowiedź #22 dnia: Maja 09, 2012, 09:08:22 pm »
Kiedyś nazywało się je Freeware. I kiedyś były darmowe...
To ja już po stokroć wolę skrypty w Modern Warfare, niż spacer po cmentarzu w Graveyard.
Bo żeś lama i nie masz skilla żeby grać w Graveyard
http://www.youtube.com/watch?v=NYByhUgenvE
One little, two little, three little furries
Four little, five little, six little furries
Seven little, eight little, nine little furries
Ten little furry fags.
KILL EM!
Ten little, nine little, eight little furries
Seven little, six little, five little furries
Four little, three little, two little furries
One little furry fag.
ANYONE WANT TO DO THE HONORS?

Offline Siergiej

  • Last Hero
  • **********
  • Wiadomości: 2544
  • Idol Tanta
    • Zobacz profil
Odp: Indie Games
« Odpowiedź #23 dnia: Maja 09, 2012, 09:40:19 pm »
Sick SkillZ!1

Sitheral - Grimrock akurat mi się podoba :D

Offline Mazurit

  • Daredevil
  • **
  • Wiadomości: 166
  • Kupo!
    • Zobacz profil
Odp: Indie Games
« Odpowiedź #24 dnia: Maja 09, 2012, 09:40:57 pm »
Czy jeśli coś łamie konwencję dla samego łamania konwencji, to od razu robi się warte komentarza

No, nie powiedziałbym, że Graveyard „łamię konwencję dla samego łamania konwencji”, ponieważ ma on jednoznacznie ukierunkowany przekaz i nie celuje tylko w ekstrawagancki, tudzież prowokacyjny odbiór. Poza tym, gdyby tak było, to zawsze takie podejście w jakiś sposób odnosiłoby się do tego typu gier, i zawsze można byłoby to skomentować, zarówno pozytywnie jak i z dezaprobatą, co zresztą i Ty czynisz.

Nie mam nic przeciwko kreatywności. Ba, cenię ją i podziwiam. Ale nie potrafię przełknąć pseudoartyzmu. A wokół rynku indie zrobiła się taka właśnie pseudoartystyczna atmosfera i zaczęło się wychwalanie tego o czym pisałem post wyżej - łamanie koncepcji dla samego łamania koncepcji. To ja już po stokroć wolę skrypty w Modern Warfare, niż spacer po cmentarzu w Graveyard.

No i ponownie wyraziłeś swoją opinię, której ja nie do końca popieram, ale mimo wszystko biorę ją pod wzgląd, gdyż odnosi się ona do problemu i-gier. Mówisz, że ta „pseudoartystyczna atmosfera” negatywnie odbija się w sferze i-gier, także wiedz, ze jest to już pierwsza oznaka przenikania do tego typu gier, zgubnej tendencji, jaką jest komercja, która ma być opakowana nietuzinkową ideą, jaką niesie indie-etykietka. Gracze tym samym powinni się do tego wszystkiego odnieść, tylko, że wielu z nich nie zauważa nawet alternatywy, jaką niosą i-gry, gdyż wystarczają im odtwórcze i wtórne produkcje, które przyciągają jedynie efektywnością i prostotą, która z czasem negatywnie się na nich odbije (samą grafiką takich tytułów nie uratują).
Oki Doki Man

Offline Sitheral

  • Berserker
  • ***
  • Wiadomości: 202
  • S = k log W
    • Zobacz profil
    • Zwyczaje rozrodcze afrykańskich świń
Odp: Indie Games
« Odpowiedź #25 dnia: Maja 09, 2012, 09:46:51 pm »
Kiedyś nazywało się je Freeware. I kiedyś były darmowe...

A coś dziś jest darmowe... rozwaliło mnie kiedy zobaczyłem że każą sobie jeszcze płacić za to:
http://store.steampowered.com/app/2270/?snr=1_6_4__421

Ale z drugiej strony, dzięki humble bundle każdy sobie może kupić kilka gier za dolara czy dwa a jak się uprze to nawet i za tego centa (ale honestly, myslę że wtedy lepiej już zassać z torrentów), więc chyba nie ma źle...

Offline Mazurit

  • Daredevil
  • **
  • Wiadomości: 166
  • Kupo!
    • Zobacz profil
Odp: Indie Games
« Odpowiedź #26 dnia: Maja 09, 2012, 09:51:48 pm »
Wiesz to chyba ma związek z tym że nastały dla indyków bardzo dobre czasy.
Teraz mogą bez wydawców zamieścić grę na Steamie, mogą ją dołożyć do jakiegoś hiper duper indie bundle, nie wspominając o kickstarterze i finansowaniu projektów, które jeszcze nie powstały.

Dlatego teraz każdy chce się dochapać do koryta, pewnie wielu liczy na szybką kasę i takie są tego efekty.

Dla mnie takie "steamowe" (cyfrowa dystrybucja) rozwiązanie jest okazją, do tego, aby wiele ciekawych produkcji mogło ujrzeć światło dzienne. Minusy, jakie jemu towarzyszą, zdecydowanie ulegają plusom jakie ta opcja niesie, gdyż "myślący" gracz będzie umiał spośród nich dobrać tytuły, po których przejściu nie będzie żałował, tylko, że to wymaga jakiegoś minimalnego zaangażowanie i trochę rozgarnięcia, którego niestety wielu graczom obecnie brakuje.

EDIT:

dla mnie indie gry nie istnieją bo dopiero od niedawna znam to pojecie ;d u mnie są tylko gry i mini gry

Dla mnie nierzadko są one tożsame z grami retro-graficznymi, lub tak jak ja to mówię, z tytułami "neo-oldskulowymi". Dodatkowo jestem skłonny do nich wliczyć również point-and-clickowy gatunek, któremu od zawsze towarzyszyła nieszablonowość. Nie widzę jednak w tym gronie popierdółkowatych angry-birdsopodobnych gierek, których banalność, nie pozwala na znaczniejszy rozwój innowacyjnych projektów.
« Ostatnia zmiana: Maja 09, 2012, 10:07:24 pm wysłana przez Mazurit »
Oki Doki Man

Offline Musiol

  • kiedyś byłem tutaj popularny
  • SuperMod
  • **********
  • Wiadomości: 2873
    • Zobacz profil
    • pssite.com
Odp: Indie Games
« Odpowiedź #27 dnia: Maja 09, 2012, 11:46:48 pm »
Kiedyś nazywało się je Freeware. I kiedyś były darmowe...

No i na tym można zakończyć rozmowę tak szczerze.

Sergiej idealnie rozumuje. Nikt nie zabrania tworzyć gier niezależnych (boże, co za fatalna nazwa). Tylko dorabianie do tego idei, drugiego dna jest zabawne. Ja doceniam artyzm na przykładzie Journey, doceniam to co dostajemy. W recenzji swojej dałem temu wyraz, ale zaznaczam, że to nie dla każdego. Różnica jest taka, że w tym przypadku nikt nie nazywa tego Indie. Braid nie jest Indie. Teraz Indie to wszystko co jest małe z retrografiką.

Sztuka dla sztuki, to nie dla mnie. Więc ja wyjątkowo (chyba) zgadzam się z Sergem w każdej rozciągłości jego opinii.

Offline Sitheral

  • Berserker
  • ***
  • Wiadomości: 202
  • S = k log W
    • Zobacz profil
    • Zwyczaje rozrodcze afrykańskich świń
Odp: Indie Games
« Odpowiedź #28 dnia: Maja 09, 2012, 11:51:56 pm »
Indie znaczy niezależne. Koniec, kropka. Takie jest tłumaczenie tego słowa.
To nie jest nowy termin. I nie wiem jakie można sobie dobudowywać do tego ideologie.

Ludzie robiący gry zawsze chcieli z nich trzepać kasę, nie wiem jak można nie chcieć, po prostu teraz mają na to duże szanse, wcześniej mało kto w ogóle o takich grach wiedział (a też były sprzedawane).

Wytłumacz mi dlaczego BRAID nie jest niezależną grą.
« Ostatnia zmiana: Maja 10, 2012, 12:04:36 am wysłana przez Sitheral »

Offline Mazurit

  • Daredevil
  • **
  • Wiadomości: 166
  • Kupo!
    • Zobacz profil
Odp: Indie Games
« Odpowiedź #29 dnia: Maja 10, 2012, 12:12:49 am »
Kiedyś nazywało się je Freeware. I kiedyś były darmowe...

No i na tym można zakończyć rozmowę tak szczerze.

Tylko, że te dawne freeware, w niczym mi nie przypominały obecnych indie gier. Zresztą dawne freeware to chyba obecnie w dużej mierze iOS-owe popierdółki.

Cytuj
Sergiej idealnie rozumuje. Nikt nie zabrania tworzyć gier niezależnych (boże, co za fatalna nazwa). Tylko dorabianie do tego idei, drugiego dna jest zabawne. Ja doceniam artyzm na przykładzie Journey, doceniam to co dostajemy. W recenzji swojej dałem temu wyraz, ale zaznaczam, że to nie dla każdego. Różnica jest taka, że w tym przypadku nikt nie nazywa tego Indie. Braid nie jest Indie. Teraz Indie to wszystko co jest małe z retrografiką.

Sztuka dla sztuki, to nie dla mnie. Więc ja wyjątkowo (chyba) zgadzam się z Sergem w każdej rozciągłości jego opinii.

No ja nie widzę, aby takie gry w większości miały "dorabiane idee", one po prostu chcą poprzez innowacyjność pokazać, że istnieje alternatywa dla blockbusterowych produkcji, które pochłaniają kupę kasy, a które tak naprawdę nie mają za wiele nowinek. Poza tym indie to nie "wszystko co jest małe z retrografiką", gdyż tutaj brakuje jeszcze tego nowatorskiego aspektu, Ty raczej mówisz o "wypaczonych", komercyjnych tytułach z etykietką "i-gier", i takie właśnie produkcje trzeba jak najbardziej krytykować.
« Ostatnia zmiana: Maja 10, 2012, 12:15:18 am wysłana przez Mazurit »
Oki Doki Man

Offline Musiol

  • kiedyś byłem tutaj popularny
  • SuperMod
  • **********
  • Wiadomości: 2873
    • Zobacz profil
    • pssite.com
Odp: Indie Games
« Odpowiedź #30 dnia: Maja 10, 2012, 12:27:22 am »
Wytłumacz mi dlaczego BRAID nie jest niezależną grą.

Gra niezależna z definicji powinna być niezależna. Braid jest na Steamie, Xbox 360, PS3. To gra z cyfrowej dystrybucji, nie gra Indie.

Mazurit -inaczej wyglądały, bo była po prostu gorsza technologia. A alternatywą są gry w cyfrowej dystrybucji, niektóre stawiają na fun, jedne starają się coś tam eksperymentować. Indie to nie alternatywa do blockbusterów. Ja to tak widzę. Zresztą, te ataki na blockbustery też są zabawne. Mi się dany tytuł nie podoba - nie kupuję. Ale wolę blockbustery bo są dopracowane, nie to co 90% Indie.

Offline Siergiej

  • Last Hero
  • **********
  • Wiadomości: 2544
  • Idol Tanta
    • Zobacz profil
Odp: Indie Games
« Odpowiedź #31 dnia: Maja 10, 2012, 12:29:26 am »
Chciałbym się więc dowiedzieć, jaki jest ten przekaz Graveyard? Dla mnie to pusta wydmuszka, opakowana pseudoartystyczną egzaltacją, ale może czegoś nie dostrzegam.

Cytuj
Więc ja wyjątkowo (chyba) zgadzam się z Sergem w każdej rozciągłości jego opinii.
9 maja zaznaczony w kalendarzu czerwonym markerem ;)

Offline Solidus

  • This is no Zaku boy... NO ZAKU!
  • SuperMod
  • **********
  • Wiadomości: 2723
    • Zobacz profil
Odp: Indie Games
« Odpowiedź #32 dnia: Maja 10, 2012, 12:36:03 am »
Chciałbym się więc dowiedzieć, jaki jest ten przekaz Graveyard? Dla mnie to pusta wydmuszka, opakowana pseudoartystyczną egzaltacją, ale może czegoś nie dostrzegam.
Dunno...pewnie coś o ulotności życia, pamiętaniu o zmarłych i innym tego typu szajsie. W pełnej wersji ponoć można dostać zawału i umrzeć.
Już lepszy jest The Cat and the Coup.

Śmieszne jest to, że zrobienie gry w stylu "2DEEP4U" wcale nie jest trudne. To chyba najprostszy typ gier jaki można stworzyć. Wystarczy patyczkowaty ludek na białym tle i jakieś hasełka typu "I will be there" i ludzie zaczną się spuszczać nad nią. Albo jakiś lepiej wyanimowany sprite, jakieś tło i pianinko w tle bez żadnego tekstu. Ludzie zaczną wymyślać przesłania sami.
« Ostatnia zmiana: Maja 10, 2012, 12:50:34 am wysłana przez Solidus »
One little, two little, three little furries
Four little, five little, six little furries
Seven little, eight little, nine little furries
Ten little furry fags.
KILL EM!
Ten little, nine little, eight little furries
Seven little, six little, five little furries
Four little, three little, two little furries
One little furry fag.
ANYONE WANT TO DO THE HONORS?

Offline Mazurit

  • Daredevil
  • **
  • Wiadomości: 166
  • Kupo!
    • Zobacz profil
Odp: Indie Games
« Odpowiedź #33 dnia: Maja 10, 2012, 12:58:46 am »
Wytłumacz mi dlaczego BRAID nie jest niezależną grą.

Gra niezależna z definicji powinna być niezależna. Braid jest na Steamie, Xbox 360, PS3. To gra z cyfrowej dystrybucji, nie gra Indie.

Mazurit -inaczej wyglądały, bo była po prostu gorsza technologia. A alternatywą są gry w cyfrowej dystrybucji, niektóre stawiają na fun, jedne starają się coś tam eksperymentować. Indie to nie alternatywa do blockbusterów. Ja to tak widzę. Zresztą, te ataki na blockbustery też są zabawne. Mi się dany tytuł nie podoba - nie kupuję. Ale wolę blockbustery bo są dopracowane, nie to co 90% Indie.

A czy czasem nie jest tak, że to właśnie "tania" cyfrowa dystrybucja pozwoliła i-grom zaistnieć? Gdyby jej nie było to tego typu produkcje, po prostu, by nie miały już takiej siły przebicia.

Nadal nie jestem przekonany, do tego, że dawne freeware to obecne oblicze i-gier, jeśli nie gry iOS-owe, to wtedy mamy jeszcze "przeglądarkowe cudactwo". Cyfrowa dystrybucja jest alternatywą dla blockbusterów, jeśli przyjmiemy charakter rozgrywki (w większości wypadków kompletne jej spłycenie), natomiast jeśli weźmiemy pod uwagę innowację, to wtedy tylko stawiam i-gry. Mówisz wolisz "duże produkcje" od gier indie, a ja właśnie - tak jak już wspomniałem - widziałbym, aby pewne "świeże pomysły" skopiować i zaimplementować w "dużych" produkcjach, a wtedy być może dostaniemy rozbudowane i jeszcze bardziej wciągające Journey.
Oki Doki Man

Offline Musiol

  • kiedyś byłem tutaj popularny
  • SuperMod
  • **********
  • Wiadomości: 2873
    • Zobacz profil
    • pssite.com
Odp: Indie Games
« Odpowiedź #34 dnia: Maja 10, 2012, 01:20:14 am »
Pozwoliła, tutaj nie ma co zaprzeczać. Teraz jest jeszcze Kickstarter, PS Suite na Vitę i telefony z certyfikatem Sony. Możliwości multum.

Rynek się poszerzył znacząco. Kontynuatorem freeware jest właśnie indie, do tego dochodzą platformy mobilne, tablety i te inne tałajstwa.

Offline Mazurit

  • Daredevil
  • **
  • Wiadomości: 166
  • Kupo!
    • Zobacz profil
Odp: Indie Games
« Odpowiedź #35 dnia: Maja 10, 2012, 01:33:10 am »
Chciałbym się więc dowiedzieć, jaki jest ten przekaz Graveyard? Dla mnie to pusta wydmuszka, opakowana pseudoartystyczną egzaltacją, ale może czegoś nie dostrzegam.
Dunno...pewnie coś o ulotności życia, pamiętaniu o zmarłych i innym tego typu szajsie. W pełnej wersji ponoć można dostać zawału i umrzeć.
Już lepszy jest The Cat and the Coup.

Śmieszne jest to, że zrobienie gry w stylu "2DEEP4U" wcale nie jest trudne. To chyba najprostszy typ gier jaki można stworzyć. Wystarczy patyczkowaty ludek na białym tle i jakieś hasełka typu "I will be there" i ludzie zaczną się spuszczać nad nią. Albo jakiś lepiej wyanimowany sprite, jakieś tło i pianinko w tle bez żadnego tekstu. Ludzie zaczną wymyślać przesłania sami.

No, ale nie o sam przekaz tylko chodzi, przecież pierwszeństwo tutaj raczej ma, kreatywność i podejście do tematu. Sama fabuła, to jak ma być poprowadzona, skoro te produkcje na wiele nie pozwalają (to tak jakby spytać o fabułę w Angry Birds). Pomimo iż sama gra opiera się w większości o prosty schemat "2DEEP4U", to nie zmienia to faktu, że oprawa audiowizualna może zaciekawić, a sam schematyka zaskoczyć. Sam Graveyard właśnie ukazuje inne oblicze gier i to jest właśnie jedno z jego przesłań. Mówisz Siergiej "wydmuszka, opakowana pseudoartystyczną egzaltacją", a czy taka czasem nie jest - teraz pojadę po bandzie, hehe... - końcowa scena z MGS3.
« Ostatnia zmiana: Maja 10, 2012, 01:47:33 am wysłana przez Mazurit »
Oki Doki Man

Offline Siergiej

  • Last Hero
  • **********
  • Wiadomości: 2544
  • Idol Tanta
    • Zobacz profil
Odp: Indie Games
« Odpowiedź #36 dnia: Maja 10, 2012, 02:07:31 am »
MGS jest śmieszny z zupełnie innego powodu, który na szczęście nie przeszkadza mu być świetną serią. Otóż stara się być "filmowy" - w sensie Hollywoodzki, czerpiący z kinowej narracji. W ten sposób skazuje się na ułomność w porównaniu właśnie z filmami, które na swoim gruncie zawsze będą od gier prezentowały się lepiej. To trochę paradoksalne, ale właśnie MGS czy Mass Effect, serie które uwielbiam, to przykład kierunku, w którym ta branża absolutnie nie powinna zmierzać. Bo owszem, jest to w odbiorze bardzo przyjemne, ale poleganie na filmowej narracji powstrzymuje rozwój gier wideo jako takich. To jednak zupełnie inny temat :)

Graveyard natomiast właściwie w ogóle nie jest grą. Nie jest też sztuką. Nie jest też godny uwagi.

Offline Solidus

  • This is no Zaku boy... NO ZAKU!
  • SuperMod
  • **********
  • Wiadomości: 2723
    • Zobacz profil
Odp: Indie Games
« Odpowiedź #37 dnia: Maja 10, 2012, 02:28:04 am »
Cytuj
Graveyard natomiast właściwie w ogóle nie jest grą. Nie jest też sztuką. Nie jest też godny uwagi.
Graveyard jest taką grą jak menu filmowe na płytce DVD. Jeśli coś nie oferuje mi pewnego poziomu wyzwania i interaktywności to nie jest ono grą.
« Ostatnia zmiana: Maja 10, 2012, 02:32:36 am wysłana przez Solidus »
One little, two little, three little furries
Four little, five little, six little furries
Seven little, eight little, nine little furries
Ten little furry fags.
KILL EM!
Ten little, nine little, eight little furries
Seven little, six little, five little furries
Four little, three little, two little furries
One little furry fag.
ANYONE WANT TO DO THE HONORS?

Offline Mazurit

  • Daredevil
  • **
  • Wiadomości: 166
  • Kupo!
    • Zobacz profil
Odp: Indie Games
« Odpowiedź #38 dnia: Maja 10, 2012, 02:04:48 pm »
Cytuj
Graveyard natomiast właściwie w ogóle nie jest grą. Nie jest też sztuką. Nie jest też godny uwagi.
Graveyard jest taką grą jak menu filmowe na płytce DVD. Jeśli coś nie oferuje mi pewnego poziomu wyzwania i interaktywności to nie jest ono grą.

Ciężko mi się wypowiadać, bo w demo grałem tylko kilka godzinek i nie mam go jeszcze zaliczone, ale jak nabędę pełną wersję* i przejdę całość to na pewno powiem coś więcej.

BTW, co do wpisu o MGS to zgodzę się w zupełności.

*Co się nigdy nie zdarzy... chyba?
« Ostatnia zmiana: Maja 10, 2012, 02:07:58 pm wysłana przez Mazurit »
Oki Doki Man

Offline Sitheral

  • Berserker
  • ***
  • Wiadomości: 202
  • S = k log W
    • Zobacz profil
    • Zwyczaje rozrodcze afrykańskich świń
Odp: Indie Games
« Odpowiedź #39 dnia: Maja 10, 2012, 10:11:16 pm »
Wytłumacz mi dlaczego BRAID nie jest niezależną grą.

Gra niezależna z definicji powinna być niezależna. Braid jest na Steamie, Xbox 360, PS3. To gra z cyfrowej dystrybucji, nie gra Indie.

Aha, czyli po prostu masz swoją definicję niezależnych gier.
Bo ogólnie definicja jest taka, że są to gry STWORZONE bez wsparcia finansowego wydawcy.