Uruchom jeszcze raz NAV2k4, spisz sobie listę tych plików na kartkę, wyjmij kabel sieciowy od komputera, wyłącz system recovery (jeżeli korzystasz z guide w NAV to tam powinno być napisane jak to zrobić), zrestartuj komputer, włącz Windows w trybie awaryjnym i:
-jeżeli któryś z plików jest exactable (exe) to wejdź w task manager (ctrl + alt + del), potem w zakładkę processes i jeżeli jakiś z plików znajduje się na liście procesów to kliknij na niego i naciśnij "end task". Następnie wejdź do folderu, gdzie znajdują się te pliki i skasuj je.
UWAGA!!!
Mogą to być pliki systemowe i najlepiej zastanów się kilka razy zanim skasujesz!
-jeżeli są to pliki adware to tylko oczyść cache internetowy czyli: wejdź do właściwości IE a potem usuń pliki cookie oraz temporary internet files.
UWAGA!!!
Skutki tego mogą być takie, że skasujesz sobie kilka ustawień dotyczących niektórych witryn.
A jeżeli to nie pomaga to wejdź w \Documents and Settings\(user)\Local Settings\Temporary Internet Files (w wersji polskiej może być inaczej) i wykasuje TYLKO ZAWARTOŚĆ tego folderu.
Po niektórych zmianach może okazać się, że będą błędy wychodziły w Windowsie a dlatego, że wirus mógł zapisać się w rejestrze.
(TUTAJ NALEŻY UWAŻAĆ)
Dlatego też wejdź w run, wpisz regedit i naciśnij OK.
Potem wejdź w ścieżkę HKEY_LOCAL_MACHINE/software/Microsoft/Windows/Run i jeżeli tam po prawej stronie znajdziesz jakieś wpisy plików które były wykryte przez NAV to usuń je.
Jeżeli nawet to nie pomaga to polecam skorzystać z guide NAV.