Autor Wątek: Front Mission - Seria  (Przeczytany 10535 razy)

Offline Ard

  • Wanderer
  • *******
  • Wiadomości: 1152
  • Vi Veri Veniversum Vivus Vici
    • Zobacz profil
Odp: Front Mission - Seria
« Odpowiedź #20 dnia: Lipca 21, 2007, 02:36:54 pm »
Dostałem dzisiaj ręke Minotaur  :o ... OMFG po prostu jatka, masakra, rzeźnia  :D Ines w ciągu ok. 30 minut z lv 9 awanasowała na 13 + ok. 200 punktów AP. Po prostu wystawiałem ją samą na symulator (1) i w ciagu 5-6 tur niszczyła sama wszystko. Mam nadzieje że po dokupieniu jej linków i ustawieniu będzie swoja bazooką wspomagać resztę przy atakach. AP juz też ma podniesione.

Muszę jeszcze zbudować podobnego mecha jak ma Ines, który będzie mi służył jako pojazd treningowy. Chyba że można przesadzać pilotów z mecha do mecha jak w FM3...Można ??? ??? ???

I kiedy poiawia się komp z AP Bonus/Damage ??? Jak na razie go nie mam  :-\
« Ostatnia zmiana: Lipca 21, 2007, 02:37:35 pm wysłana przez Ard »

Offline Ard

  • Wanderer
  • *******
  • Wiadomości: 1152
  • Vi Veri Veniversum Vivus Vici
    • Zobacz profil
Odp: Front Mission - Seria
« Odpowiedź #21 dnia: Lipca 27, 2007, 05:11:37 pm »
Ponownie przepraszam za podwójnego posta. Proszę o zgłoszenie tego do moda.

Kto zna jakiś fajny i szybki sposób na zdobycie gotówki? Bo odczuwam lekkie braki (zwłaszcza w ekipie Elsy)...

Offline rinov

  • Soldier
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
FM 5 Problem
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpnia 04, 2008, 04:04:06 pm »
A zatem nie wiedzialem gdzie temat napisalem z wiec tu pisze mam problem w Fron Mission 5 nie wiecie jak mozna zarabiac kase na nowe bronie  i all poza missiami ( w FM 3 byly to symulatory ale tutaj za symulatory sie dostaje tylko exp) prosze o pomoc

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: FM 5 Problem
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpnia 04, 2008, 04:38:07 pm »
Oprócz misji są dwa sposoby zarabiania kasy: Arena i Survival.

Arenę odblokowujesz po drugiej misji, jak zagadasz z niejakim Borysem (blondyn w Simulator'ze, stoi po lewej). Tam możesz ustawiać się na walki 1vs1, a potem też 2vs2 i 3vs3, analogicznie do tego co było w pierwszym FM, z tą jednak różnicą, że walki dzieją się automatycznie, bez twojego udziału. Im trudniejszy przeciwnik, tym większy przelicznik za niego, a więc tym więcej można kasy uciułać. Sugeruję wystawiać tutaj jakiegoś Strikera, czyli w domyślnym składzie Christine (najlepiej Darrila, jak/jeśli go odblokujesz), bo ona będzie miała największe przeliczniki, a jej ataki najczęściej trafiają w Body, więc jest szansa na szybkie wyeliminowanie przeciwnika. Ale i tak lepiej save'uj przed każdym pojedynkiem, bo jego wynik jest najczęściej nieprzewidywalny.

Drugą metodą jest Survival, dostępny po misji piątej (w Peseta City), póki co tylko do 10 levela, ale to nawet lepiej. Przechodząc Survival możesz zabrać ze sobą trochę sprzętu, czasem całkiem niezłego, który można spylić. Na początku, za jedno przejście Survivala można uciułać coś ponad 1000, a więc początkowo powinno ci starczyć. Do tego można tutaj zdobyć trochę RP (jak weźmiesz mniej sprzętu za Survival niż ci pozwalają, to "niewykorzystane miejsce" zmienia się w RP. Potem można tam wygrać coraz więcej, no ale gra się coraz dłużej jak pojawiają się kolejne poziomy. Jak już jest ich więcej niż 30, to się to nie pyli zupełnie i zostaje ci Arena.

Offline rinov

  • Soldier
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
Odp: Front Mission - Seria
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpnia 02, 2009, 07:29:48 am »
a takie pytanko jaki można mieć max lvl w FM5?? bo pamiętam ze w FM3 był to 30 z góry dzięki

Offline misior823

  • Soldier
  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
front mission 5 - pomocy
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwca 27, 2011, 01:53:27 pm »
witam , chciałby się czegoś dowiedzieć na temat zdobywania broni i części w symulatorze, jak się to odbywa, ile pięter trzeba przejść? Czy jeśli zginę nic nie zdobędę? gdzie mogę dostać opis po polsku do tej gry, tzn np. opisane te super ataki , słabo kumam angielski techniczny :)

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: front mission 5 - pomocy
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwca 27, 2011, 02:47:38 pm »
Wyjątkowo odpowiem, bo chyba jako jedyny na forum wiem coś na ten temat. Miałem zrobić artykuł na głównej o symulatorze, ale w sumie tylko raz cały przeszedłem, a zabiera to wchuj czasu, więc się rozmyśliłem. No więc sprawa wygląda następująco:

Jeżeli zginiesz w symulatorze, to nic nie zyskujesz. Absolutnie nic.

Żeby coś wyciągnąć z symulatora musisz albo przejść wszystkie dostępne w danym momencie piętra, albo z któregoś piętra zabrać odpowiedni item, który pozwala ci opuścić symulator (cośtam z Escape było w nim, nie pamiętam). W drugim wypadku będziesz miał opcję opuszczenia symulatora bezpośrednio po przejściu piętra. W tym pierwszym od razu przechodzisz do ekranu finalnego.

Na samym początku masz dostęp tylko do 10 pięter symulatora, potem w miarę przechodzenia gry będziesz odblokowywał kolejne 10, aż pod koniec będziesz miał 50. Przejść wszystkie udało mi się tylko raz i generalnie musisz dobrze ogarniać, żeby sprawnie przechodzić kolejne plansze. Potem o tym coś napiszę jeszcze.

Możesz wyciągnąć z symulatora (jak dobrze pamiętam) 5 z zebranych wcześniej części/broni + 1 za każde 10 pięter jakie przejdziesz. Kasa i RP zebrane podczas gry w symulatorze przepadają, więc dobrze jest upgrade'ować tam wszystko na bieżąco, w szczególności te części, które pragniemy potem wydobyć z symulatora. Im dłużej grasz tym walczysz z trudniejszymi wrogami, ale wypadają z nich ciekawsze przedmioty. Możesz nie brać maksymalnej liczby przedmiotów jak chcesz, bo niewykorzystane "punkty" dostajesz wtedy w postaci RP (np. jak zamiast wziąć 6 części za symulator możesz wziąć 3 i dostać do tego 3 RP).

Jeżeli zależy ci na RP, to najlepiej zdobywa się je na samym początku, jak tylko dostaniesz symulator. Przechodzi się go wtedy relatywnie szybko, a jak nie wyciągniesz żadnej części, to dostaniesz sporo RP. Do tego można niezłą kasę na początku gry trzaskać na symulatorze poprzez sprzedawanie drogich części (np. upgrade'owanych Body), które wyciągniesz z symulatora.

Co do samej rozgrywki, to graj zawsze Walterem, bo w symulatorze musisz być Assaultem. Dużo szybciej niż w normalnej grze zdobywa się tam JP, więc przed 10 piętrem Assault powinien być już na wysokim poziomie. Warto dodać, że JP dla Mechanica i Jammera zdobywa się w Symulatorze inaczej niż w normalnej grze - będziesz dostawał JP dla Mechanica za każdego użytego Repaira, a dla Jammera za każdą skrzynkę, którą wysadzisz w powietrze trafiając przy okazji jakiegoś wroga. Czasami dobrze więc jest rozwalić jakiś item choćby po to, żeby sobie nabić level i odblokować skille, które mogą być później przydatne. Inwestuj głównie w obronne (Defense, Evade) i pasywne ofensywne (Terror Shot, Panic Shot). Z aktywnych ofensywnych możesz (choć nie musisz) dać Barrage, a potem Double Assault. Staraj się walczyć Shotgunem, bo nim szybciej niż MG możesz odstrzelić wrogom ręce, a walczysz sam, więc musisz unieszkodliwić jak najwięcej wrogów jak najszybciej. Nie strzelaj do oddalonych bardzo przeciwników, żebyś przypadkiem nigdy nie walczył z więcej niż jednym na raz.

Co do skrzynek, to najłatwiej zginąć w Symulatorze właśnie przez nie. Dzielą się na trzy rodzaje:
Szare - po eksplozji zadają spore obrażenia wszystkim celom w odległości 2 kratek
Żółte - po eksplozji nie zadają obrażeń, ale wszyscy w odległości 2 kratek dostają System Down
Czerwone - po eksplozji zadają potworne obrażenia wszystkim celom w odległości 3 kratek.

Staraj się nie atakować celu z bliska, jeżeli nie musisz, bo może być tak, że zabijesz go, z niego wypadnie skrzynka, w ruchu wroga jakiś kretyn zacznie do ciebie strzelać przez skrzynkę i wylecisz w powietrze. To jest najczęstszy powód zgonu w symulatorze.

Jeżeli coś jeszcze chcesz wiedzieć, to pisz, ale następnym razem pytania zadawaj w odpowiednim temacie w dziale HELP.

Offline misior823

  • Soldier
  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
Odp: front mission 5 - pomocy
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwca 27, 2011, 07:27:35 pm »
dzięki wielkie, chętnie bym napisał w help jak by była taka opcja! na stronie help nie było ogólnie opcji nowy temat...no jaja normalnie
« Ostatnia zmiana: Czerwca 27, 2011, 07:29:23 pm wysłana przez misior823 »

Offline kALWa888

  • Redaktor
  • *****
  • Wiadomości: 426
    • Zobacz profil
Odp: Front Mission - Seria
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwca 27, 2011, 07:28:37 pm »
To nie ma takiej opcji?

Offline misior823

  • Soldier
  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
Odp: Front Mission - Seria
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwca 27, 2011, 08:07:08 pm »
odpowiedz , zaznacz, powiadamiaj- nic na temat nowego tematu

Offline misior823

  • Soldier
  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
Odp: Front Mission - Seria
« Odpowiedź #30 dnia: Lipca 02, 2011, 06:24:52 pm »
mam problem w FM5, a dokładnie chodzi o jedynego w moim składzie gunnera . Jamie Binson bo o nim mowa ma nabity 20 level, dzierży w lewej dłoni Winee rank 9 , szansa trafienia według statystyk 74-51%. Druga ręka pozostaje wolna. Jestem bodajże w 21 misji.Nie potrafi w nikogo trafić. Absolutnie w nikogo, jedynie gdy dam skila AIM ale wiadomo wtedy jestem unieruchomiony. Od początku gry miał snajperkę, ale od kilku misji po prostu masakra. Na próbę dałem mu GG, ale ta broń zadaje duże obrażenia chyba jedynie w rękach przeciwników, bazooka to też nieporozumienie. O co chodzi z tymi broniami typu gunner?

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Front Mission - Seria
« Odpowiedź #31 dnia: Lipca 02, 2011, 07:56:23 pm »
Nic dziwnego, szansa trafienia jest wyjątkowo niska, musiałeś albo źle rozwijać Rifle'a, albo to jakiś słaby model. U mnie Jamie chodził z działkiem, które się za przejście piątej symulacji dostaje (to chyba nie był Winee). Potem tenże karabin dostaje możliwość przebijania celu i trafiania dwóch wrogów jednocześnie, a przy okazji ma dobrą celność.

Znajdź sobie po prostu celniejszy karabin. Nic nie noś w drugiej dłoni, a na plecy najlepiej załóż Jamie'mu Turbo Backpack od Christie. Daj mu też Terror/Panic Shot, bo te skille pomagają celować. No i staraj się nie strzelać z maksymalnego zasięgu, bo im dalej cel, tym trudniej go rąbnąć (co oczywiste chyba).

Offline misior823

  • Soldier
  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
Odp: Front Mission - Seria
« Odpowiedź #32 dnia: Lipca 03, 2011, 02:51:28 pm »
zdobyłem w surrivalu Camouflage pattczego to jest i do ern #79, co służy?

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Front Mission - Seria
« Odpowiedź #33 dnia: Lipca 03, 2011, 02:55:44 pm »
Co 10 pieter zdobywa sie Camouflage (na poczatku Bubble glownie). Sluzy do przemalowania wanzera na gejowsko pstrokaty kolor. Oprocz tego do niczego. Jak go juz raz wyviagniesz, to olewaj pozniej, bo skrzynka z nim prawie zawsze wypada i w 95% przypadkow na X0 pietrze.

Offline misior823

  • Soldier
  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
Odp: Front Mission - Seria
« Odpowiedź #34 dnia: Lipca 04, 2011, 09:59:59 am »
nie mogę zrozumieć procesu ulepszania broni  :( Zdobyłem w surrivalu gale II, wszystko fajnie, celność może być (80-64%), w walce spokojnie wyciąga 80% celności.
Ale po jej ulepszeniu wyciąga 47% ! :-\. A według statystyk celność dalej jest na poziomie 80-64%. Nie rozumiem tego kompletnie. Aha, co oznaczają Dead Shoty?

PS.Tantalus  dzięki za pomoc.

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Front Mission - Seria
« Odpowiedź #35 dnia: Lipca 04, 2011, 03:46:56 pm »
Jak upgrade'ujesz broń to na niektórych levelach możesz zmienić model broni, bo masz kilka do wyboru. Pamiętaj, że w 99% wypadków broń po zmianie modelu jest lepsza. Czasami wiąże się to ze zmianami statów broni/części.. Jak chyba trójkąt naciśniesz to będziesz miał tona drzewku rozpisane - im dalej od głównego pionu jesteś, tym lepiej.

Dużo dobrego sprzętu się za symulator dostaje. W zasadzie wszystko co tam dostaniesz bedzie zajebiste, od ArtAssaulta poczynając. Co to jest Dead Shot nie pamiętam, ale włączę dziś grę, może coś mi się rozjaśni.

Offline misior823

  • Soldier
  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
Odp: Front Mission - Seria
« Odpowiedź #36 dnia: Lipca 06, 2011, 06:21:23 pm »
i co ja mam zrobić z broniami z symulatora... albo to słabe popularne modele, albo w miarę silne popularne modele... czasem natykam się na ciekawa broń, wyciągam ją z symulatora, i chce ją  upardgować do 9 lv jak resztę moich broni... i tak np. wyciągałem broń z dobra celnością, ale słabą, na 4 lv, chcę ją ulepszyć, ale się nie da, " Cannot upgrade selected any further ", no i co mi po takiej broni. Z głównym pionem na drzewku zauważyłem, że jak od niego odchodzę w jedną lub drugą stronę, to albo celność, albo siła spada zazwyczaj :-\

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Front Mission - Seria
« Odpowiedź #37 dnia: Lipca 06, 2011, 08:39:07 pm »
Coś ci się pomyliło, z symulatora słabych broni nie dostajesz, wszystkie są bardzo niezłe. W niektórych elementach drzewa można utknąć, ale to tyczy się zazwyczaj różnych dziwnych przedmiotów w survivalu które są (np. wczoraj tarczę taką wyciągnąłem, co chroniła przed rakietami, ale tylko na 5 levelu była).

Z odejściem od pionu głównego jest tak jak mówię, może ci się wydawać, że broń/pancerz będą gorsze, ale jak wespniesz się wyżej, to będzie widać różnicę. Porównaj sobie Blizzaia albo Frost HW ze zwykłym Frostem. Albo Donkeya z Donkey DX.

Sprawdziłem, ten karabin, który ma u mnie Jamie to Glowtusk. Jeżeli zostawisz mu drugą rękę wolną, to celność powinna być OK. Oczywiście o ile masz ręce z Recson, które ci dają solidny modyfikator do celności.

Offline misior823

  • Soldier
  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
Odp: Front Mission - Seria
« Odpowiedź #38 dnia: Lipca 07, 2011, 10:59:16 pm »
Jestem w trakcie surrivala, zdobyłem glowtusk Rank.4. Według historii jej ulepszania można stwierdzić że była ulepszana pionowo ( drzewko), ma tylko 70-48 % celności, mogę ją podkręcić na glowtusk Rank.5 lub glowtusk SS Rank.5. Żadna z tych opcji nie poprawia celności. Skąd mogę wiedzieć że późniejsze ulepszanie poprawi jej celność? Ryzykuje tylko rp, a nie znam tego skutków, co jest po prostu wg mnie nieporozumieniem w tej grze :huh: Zdobyte karabiny typu gg i bazooki maja zatrważająca celność, 50-35 %, no i do czego one się nadają jak połowa albo lepiej pocisków w ogóle nie trafia w cel , potem być możne ulepszenia danej spluwy poprawia jej celność, a jeśli nie to co, rp  pójdzie się paść. Ja niestety mam szczęście do spluw których nie można ulepszać,przykładem była wyrzutnia piz3 czy strzelba Gale Lc ran.4 , wyciągam taka bron z symulatora , a potem problem bo tez się do niczego nie nadaje. A z donkeyami to wg mnie porażka, ale o tym jutro napisze.

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Front Mission - Seria
« Odpowiedź #39 dnia: Lipca 08, 2011, 01:14:15 am »
Celność na dalekim zasięgu będzie zawsze niska u Gunnerów, ale zaczyna to mieć sens, jeżeli mają one ręce typu Recson, które np. o 16% podnoszą celność. Idź w Glowtuska SS, on ma potem Penetration, który jest zajebisty..