Autor Wątek: FF XII - Jak oceniasz system walki?  (Przeczytany 9899 razy)

Offline lukas

  • Soldier
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
FF XII - Jak oceniasz system walki?
« dnia: Lutego 12, 2007, 09:05:09 am »
Ten system Bardzo :o różni się od pozostałych standardowych które świetnie się sprawdzały dla mnie ta zmiana była zbędna Fakt że to nowe urozmaicenie ale Co było Dobre powinno się tak bardzo nie zmieniać
« Ostatnia zmiana: Lutego 12, 2007, 09:54:47 am wysłana przez Musiol »

Offline skora

  • Soldier
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 23, 2007, 07:21:42 pm »
Ten system jest skopiowany z ff XI.Ta zmiana świadczy o upadku seri final fantasy jest całkowicie nie zgodna z grą nie wiem jaki jest teraz sens życania zaklęc typu dark,podion itp.

Offline Kazumaru

  • Komercyjny chłopak
  • SuperMod
  • ***********
  • Wiadomości: 3357
  • Forbidden Lover
    • Zobacz profil
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 28, 2007, 05:45:10 pm »
Ten system jest skopiowany z ff XI.Ta zmiana świadczy o upadku seri final fantasy jest całkowicie nie zgodna z grą nie wiem jaki jest teraz sens życania zaklęc typu dark,podion itp.
A jaki wtedy byl sens zucania zaklec typu dark? Tez nie bylo sensu...


If I ever hear you say another women's name in your sleep you'll wake up the next morning with your joystick missing... got it?

Offline Morchol

  • SuperMod
  • *********
  • Wiadomości: 2143
  • ;*
    • Zobacz profil
    • http://www.audioscrobbler.com/user/Morchol
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 28, 2007, 06:13:10 pm »
Cytuj
podion
WTF mate? O_o

Offline Vincent

  • Adventurer
  • *
  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 28, 2007, 08:04:04 pm »
No nie wiem mnie się ten system tam bardzo podoba nareszcie more action. I teraz przypomina troche kingdom hearts.
I chyba coś jest w tym co gadam bo przecież nie każda gra dostaje od Famitsu(sorry jak źle napisałem) 40\40
« Ostatnia zmiana: Lutego 28, 2007, 08:07:20 pm wysłana przez Vincent »

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 28, 2007, 11:25:58 pm »
Cytuj
Ten system jest skopiowany z ff XI.Ta zmiana świadczy o upadku seri final fantasy jest całkowicie nie zgodna z grą nie wiem jaki jest teraz sens życania zaklęc typu dark,podion itp.

Tak jak Gipsi napisał, sens jest taki jak we wcześniejszych częściach... czyli żaden.

A co do systemu, to według mnie jest bardzo dobry, nie będę miał nic przeciwko temu, jak seria FF będzie szła w tym kierunku. Gówno prawda, że to system ActionRPG, bo to nie Kingdom Hearts... dalej mamy ATB, ale zyskaliśmy bardzo dużo na dynamice i płynności (walki są o wiele przyjemniejsze bez ciągłego wchodzenia w klasyczny tryb walki), nie tracąc prawie nic z oryginalnego pomysłu. Nie zgadzam się z tobą skora i myślę, większość się nie zgadza...

Offline Knoxville

  • Soldier
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 03, 2007, 12:53:04 pm »
Tak naprawde jest to ten sam stary nowy system walki. Polecenia są te same, to że podzielili magie to tam zadna zmiana, a jak sie gra na Wait Mode nie ma zadnej roznicy w prowadzeniu walki. Expi się przyjemniej, nie trzeba łazic bez sensu. I przedewszystkim walka jest dynamiczna ;d Moze jestem troche pojebany ale czasami to wygląda jak scenki z Devil May Craya;p Np Jak potworek atakuje kogos z pt i ten ktos blokuje tarczą a potem tak szybciutko wali countera i jeszcze na dodatek ten counter z 3 hitów i ktos z magi z 2 linii dobija ;d Dla mnie zmiana na lepsze, udało im się poprawić doskonałe na.... jeszcze doskonalsze;p

Offline Ard

  • Wanderer
  • *******
  • Wiadomości: 1152
  • Vi Veri Veniversum Vivus Vici
    • Zobacz profil
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 04, 2007, 09:30:07 am »
System walki w FFXII bardzo przypomina ten z Vagrant Story, został jednak trochę zmodyfikowany (na lepsze jak dla mnie). W VS np po ataku mozna było od razu wyprowadzić następny atak; w FFXII mamy pasek limitu czasu, który informuje nas o możliwości pomownego ataku. Ruch w walce jest o wiele bardziej ciekawy niż statyczne "stanie" w walkach, jak to miało miejsce w poprzednich seriach FF.

Cytuj
Ten system jest skopiowany z ff XI.Ta zmiana świadczy o upadku seri final fantasy jest całkowicie nie zgodna z grą nie wiem jaki jest teraz sens życania zaklęc typu dark,podion itp.

skora, cała seria FF jest praktycznie "kopią" poprzedników. System profesji z FF IX jest kopią systemy z FF VI (już nie pamiętam, poprawcie mnie jeśli się mylę). Nazwy, czary, systemy walk widziane dotychczas już praktycznie były we wcześniejszych odsłonach serii. I Square raczej ciągle idzie do przodu, niż się cofa... :D

Offline Ashley Riot

  • Riskbreaker
  • Admin
  • ******
  • Wiadomości: 690
    • Zobacz profil
    • http://vagrant-story.webpark.pl/
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 10, 2007, 11:26:11 pm »
Grałem w FFXII już dawno temu i to co mnie w nim zachwyciło to właśnie system gry. Faktem jest, że zmianom uległo wiele, ale to co się zmieniło to akurat dobre zmiany... Przeciwnicy widoczni na planszy, czyli brak losowych walk. Dużo większy realizm, poprzez walkę na tym samym terenie. Moim zdaniem bazowanie na systemie z Action-RPG czy MMORPG, wcale nie oznacza upadku serii, a jedynie ewolucje. Gorsze byłoby powielanie starych schematów.

Współczesne jRPG będą zmieniać sie i tego nie zatrzymamy... Kiedyś możliwości programistów były ograniczone i mieliśmy tylko widok z góry i sprite'owe chłopków biegających po mapie... Nie było to ani troche gorsze od nowego FFXII, było tym na co można było sobie pozwolić... Ale dzis to nie wystarcza, aby zadowolić gracza, firmy bedą wyciskać piękna grafikę, ogromne tereny do eksploracji i wiele innych rzeczy niekoniecznie związanych z RPG, aby zainteresowac swoim produktem. Wystarczy spojrzeć na kolejnego FF, jego system będzie równie inny, co FFXII i zapewne ludzie nie będą na niego narzekać... bo nowe zawsze kiedyś musi nadejść.

Offline Shiki_Z

  • Soldier
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 15, 2007, 10:59:04 pm »
Doskonały. Wreszcie moge unikac niepotrzebnych pojedynkow:D
no i to poruszanie sie podaczas walki mmm...  :P
jesli hodzi o mnie tu nie mam nic do zarzucenia.Oczywiscie poprzedni system tez bym super ;D

Offline Drake

  • Soldier
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 27, 2007, 06:40:19 pm »
Powiem szczerze, kochałem stary tradycyjny system walki... Jednak ten z XII bije go na głowę ^^ Bardzo podoba mi się ta innowacja, wreszcie mogę wpłynąć swoim zachowaniem na polu bitwy na wynik, a ucieczka jest w miarę sensownie rozegrana. To jeden z większych plusów tej serii.

Offline Dexter_SqarFan

  • Soldier
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 07, 2007, 07:15:31 pm »
System Walki zostal zainicjowany z finala XI
wszystkie zmieny zainspirowne byly przesz nowa firme zajmujaca tymze finalem sqare enix
firma ktora stworzyla Vargant Story stad wlasnie nowy system walki
a system ten zaliczam do nowego ale dobrego

Offline Rbi_Traceur

  • Adventurer
  • *
  • Wiadomości: 71
  • Uwielbiam grac w tego typu gry:)
    • Zobacz profil
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #12 dnia: Maja 02, 2007, 04:35:08 pm »
Bardzo dobry system! podoba mi sie chociaz jest pare wad :/ . Otóż gdy walczymy jest taki malutki problem z kamerą. a Tak to spox:]
« Ostatnia zmiana: Marca 23, 2008, 02:16:39 pm wysłana przez Rbi_Traceur »
Uwielbiam Grac w tego typu gry:)

Offline andchaos

  • Adventurer
  • *
  • Wiadomości: 72
    • Zobacz profil
    • Andchaos Game Cave v3.0
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #13 dnia: Maja 13, 2007, 10:45:44 pm »
Rzadko grywałem w XII ale grałem. I dziwnie się walczy z takim systemem. Ja wolę powrócić do starego systemu bitwy ,czyli - atak na przemian i nie zmienianie miejsca podczas walki.

Po części się z tym zgodze
Ja przechodzę gre drugi raz i przyznam że dosyć ciężko było mi się przyzwyczaić do nowego systemu walki, ale sam w sobie wcale nie jest taki zły jednak również wolałbym by się ten starszy zachował. Nie podoba mi się system wzywania Esperów, wole ten z FFX i brakuje mi tu mojego ulubionego Ifrita. Dynamiczne i realistyczne walki w grze podobają mi się ale grając w tym systemie miałem wrażenie że już nie gram w serię Final Fantasy.

Offline ZedeKiaH

  • Soldier
  • Wiadomości: 32
  • vampire in the shadow
    • Zobacz profil
    • Galeria
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #14 dnia: Lipca 20, 2007, 02:17:22 am »
Dla mnei nowy system jest super. nigdy nie lubiłam wyskakujących potworków nie wiadomo kiedy. Tez dynamiczny sysytem daje wiele frajdy. :D dopiero jestem w Bhujerba po pokonaniu Judge Gees,wiec nie moge ocenic jak gra wypada w wypadku summonów i wiekszej ilosci kombinacji z gambitami,umeijetnosciami. gorzej co jest,to to że tu z kazdego zawodnika mozna zrobic hybrydę(a nawet chimerę).Kazdy mzoe leczyc,kazdy atakowac,czarowac itp. Grajac w FFX kazdy bohater byl wyjatkowy.do kazdej walki wymyslalo sie strategie,biorąc pod uwage wlasciwosci druzyny.kazdy byl niezastapiony( u mnie procz kimahriego).Dla kazdego rodzaju potworka byl dobry inny bohater. Pod uwage bralo sie wszystkie parametry.wazne bylo kto byl szybki,kto robi uniki, kto jest celny, itp.

Offline Yuzuriha

  • Dead Shadow
  • SemiRedaktor
  • *********
  • Wiadomości: 1742
  • Let's go together ... in to the darkness
    • Zobacz profil
    • http://www.deadshadow666.deviantart.com/
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #15 dnia: Lipca 22, 2007, 05:17:32 pm »
Musze przyznać,że bardzo szybko przyzwyczaiłam się do nowego systemu walki w FF XII i bardzo mi sie on spodobał mogę nawet rzec,że jest genialny.Mogę atakować kiedy chcę, leczyć się i w ogóle daje on bardzo dużo swobody.Na początku wydawał mi się on jakiś dziwny,ale po kilku minutach naprawdę mi się spodobał,jest on taki bardziej realistyczny.Mam nadzieję,że XIII będzie na podobnej zasadzie :D.

Offline magmagik

  • Soldier
  • Wiadomości: 18
  • ;]
    • Zobacz profil
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpnia 16, 2007, 10:41:24 pm »
Mi sie ten systemik bardzo spodobal :). Szczegulnie to cos o nazwie "gambits" ;), myslalem ze to bedzie klapa, ale sie pozytywnie zaskoczylem  ;D
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 16, 2007, 10:42:06 pm wysłana przez magmagik »

Offline Tyski

  • Soldier
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #17 dnia: Września 01, 2007, 11:15:12 pm »
Dla mnie system jest świetny przypomnia ten z VS a to właśnei VS jest najlepszą grą od Square :)

Offline darkness

  • Soldier
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #18 dnia: Września 04, 2007, 07:18:02 pm »
 :D
Cytuj
Mi sie ten systemik bardzo spodobal Uśmiech. Szczegulnie to cos o nazwie "gambits"
"Gambits" to właściwie najlepszy gadżet w tej grze.


Offline Ashley Riot

  • Riskbreaker
  • Admin
  • ******
  • Wiadomości: 690
    • Zobacz profil
    • http://vagrant-story.webpark.pl/
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #19 dnia: Września 12, 2007, 10:09:12 am »
Rzeczywiscie Gambits to swietna rzecz, ale po kolei. Na poczatku grałem na Wait Mode z najwieksza szybkoscia gry, czasami zwalniajac predkosc podczas trudniejszych starc z bossami. W dalszym etapie gry, kiedy biegałem po pustyni czy innej części Ivalice z leszczami jako przeciwnikami, ustawiłem sobie Foe:HP=100% -> Steal i Ally:Leader's target -> Attack, aby przyjemniej sie biegało po tych obszarach. Ogólnie z Gambit System korzystałem tylko do okradania przeciwników i atakowania pozostałymi członkami druzyny, ale w momecie kiedy mamy do dyspozycji czary Bubble, Bravery, Hastega to system gambitów strasznie ulatwia sprawe. Biegam sobie po Subterra i postacie na wzajem zakladajac sobie hastega, protectga, shellga + bravery, faith i bubble kazdy sobie z osobna. jeszcze tylko float na koniec i mozna sobie przemierzac ciemnosci Subterry, a kiedy jakis czas sie skonczyc to postac go rzuca. koniec z mozolnym zakladaniem pozywynych stautów na kazdego.

Ogólnie rzecz biorąc jesli włąsciwie ustawi sie Gambity dla zawodników to wówczas mozna grac na active system, ale wtedy wprowadzenie czegos recznie moze byc naprawde trudne. Przy redukcji czasu -30% z Licence Board, zwiekszeniu szybkosci przez Battle Speed oraz zwikszeniu szybkosci przez Cat-ear Hood jesli dobrze pisze Speed +50 to inne postacie moga wykonac kilka kolejek zanim my wyprowadzimy akcje.

Jesli chodzi o License Board to tez jest fajnie, a najlepsze są znikające pola Quickenins dla pozostałych zawodników, które można łatwo odszukac na planszy i rozplanowac ich zdobycie przez cała druzynę, tylko ile osob spośród Was wiedziało o ich istnieniu, dopóki przypadkiem nie odkrysliscie któregos z nich?

Nie podoba mi sie jeszcze to ze na Bazaarze nie wiem co kupuje jako Bla Bla Bla albo co zawiera ta paczka, dopiero jak kupie okazuje sie ze to potiony czy inne badziewia. Reszta jest super, a FF12 jest naprawde rozudowany.