Uhuhuhu.... Golemy... będę musiał się chyba zająć kiedyś działem LoMa na stronie głównej, bo kurcze uświadamiam sobie, że za dużoi o tej grze wiem. No oczywiście, że wiem o co chodzi z tą układanką..... w takim razie w skrócie wyjaśnie ci/wam, o co chodzi z tworzeniem Golemów i dlaczego są (lub nie są) fajne.
Golema można budować po zrobieniu questa "Golem go make'em" (dostępnego po przejściu "Profesor Bomb's Lab"). W trakcie niego Profesor Bomb zainstaluje nam w domku 3 kolorowe kuleczki (zapomniałem jak się nazywają... ale to jest dusza golema) oraz kociołek, w którym możemy się nim zajmować. Co więc musimy wiedzieć zanim przystąpimy do tworzenia naszegometalowego towarzysza.
Po pierwsze, Golem składa się z dwóch podstawowych części. Pierwszą częścią jest jego ciało. Gdy będziesz chciał zbudować golema, będziesz musiał wybrać 1 broń i 1, 2 lub 3 pancerze, które posłużą na jego ciało. Broń posłuży jako podstawowe uzbrojenie golema, to chyba jasne (należy zwrócić uwagę, że łuk np. zmieni się w działko laserowe, a miecz w piłę tarczową hehehe). Od pancerzy natomiast zależeć będzie wytrzymałość typa i wielkość jego Logic Grida. Przy 1 pancerzu będzie to 4x4 kratki, przy dwóch 5x5, a przy trzech częściach 6x6. Dlatego też najlepiej jest dać maksymalną ilość pancerzy, co by nasza bestia była wszechstronna. Dobór materiałów jest również ważny. Obrona i atak naszej besti będzie uzależniona od parametrów broni i pancerzy, więc nim lepsza gatunkowa broń, tym większy damage zadawany przez golema, a nim potężniejszy pancerz, tym większa jego odporność na ciosy.
No dobra... czyli robimy body golema z najlepszych sprzętów jakie znajdziemy i uśmiechamy się widząc jego statystyki. Bierzemy gościa do drużyny i idziemy po walczyć, a on co? Będzie biegał w kółko, nie robiąc absolutnie nic... dlaczego? Ponieważ nie zainstalowaliśmy mu żadnych poleceń do Logic Grida.
Logic Grid, czyli to pole do układanki, jest mózgiem golema. On nie będzie widział co robić, póki nie powkładamy mu tam Logic Blocks'ów (o nich zaraz). Od czego jednak zależy to, gdzie je ustawimy? No więc golem analizuje walke i kiedy postanowi zaatakować, bierze pod uwagę dwa czynniki. Pierwszą jest odległość od przeciwnika. Nim większa, tym chętniej użyje klocka z prawej strony grida. Drugą rzeczą, którą analizuje, jest jego kreska special technique.... jak się dobrze przyjrzymu, to zauważymy, że ona mu ciągle rośnie, a jak dojdzie do maksa, to zaczyna rosnąć od początku. To coś w stylu loterii. Nim większa będzię kreska, tym niższego klocka użyje do ataku. Podsumowując:
- ustawiając klocek po lewej możemy oczekiwać, że wykona jego akcje, gdy wróg będzie blisko
- ustawiając klocek po prawej możemy oczekiwać, że wykona jego akcje, gdy wróg będzie daleko
- ustawiając klocek na górze możemy oczekiwać, że wykona jego akcję, gdy jego kreska ST będzie krótka
- ustawiając klocek na dole możemy oczekiwać, że wykona jego akcje, gdy jego kreska ST będzie długa
Wiedząc to, możemy poustawiać mu ataki dalekosiężne i te na krótki zasięg, optymalnie wykorzystując jego możliwości. Warto poznać działanie Logic Blocka wypróbowując go w jakiejś walce próbnej, żeby wiedzieć na jakiej przestrzeni działa, a potem go odpowiednio lokując.
Teraz o logic blocksach. Tworzy się je, mieszając broń, pancerz lub instrument muzyczny, z drugą bronią, panczerzem lub instrumentem. Jak nie trudno zgadnąć, możliwości kombinacji jest bardzo dużo i twórcy gry zaoferowali nam tutaj 49 różnych klocków, podzielonych na trzy typy (czerwone, zielone i niebieskie). Nie będę wypisywał tych klocków, bo mi się nie chcę.... sami sobie posprawdzajcie co zmieszać, aby otrzymać dobry klocek. Skupmy się na trzech grupach klock'ów, bo to może być niejasne.
Klocki Niebieskie - jest ich tylko 6 i nie odbierając przeciwnikom HP. Służą do obrony, odpychając wrogów lub pozwalając golemowi wznięść się na chwilę w powietrze za pomocą silników odrzutowych. klocki te należu umieszczać po lewej stronie grida.
Klocki Zielone - 19 klocków, które dostępne są tylko dla golemów, które dysponują danym typem broni. Dlatego też klocek "Machine Gun" raczej nie będzie dobrym pomysłem dla golema, któremu jako broń daliśmy miecz. Te klocki powstają podczas mieszania broni z bronią i proponuję mieszać typy podobne do tej, którą walczy nasz golem, żeby się nie naciąć głupio... klocki te należy umieszczać po lewej stronie grida, chyba że jako broń golema wybraliśmy łuk. Wtedy dobrym pomysłem jest umieszczenie zielonych klocków po prawej lub w środku pola.
Klocki Czerwone - Jest ich 26 rodzajów i każdy z nich jest inny. Są to ataki specjalne robota, zazwyczaj wiążące się z dość sporymi obrażeniami i sporym zasięgiem działania (do tego są dość widowiskowe). Z nich robi się najważniejsze ataki golema, które zajmują nieraz ponad połowę grida. Efekt, jak wspominałem, jest bardzo zróżnicowany, więc proponuję przetestować dane klocki na jakiś cieniasach, nim wyruszymy naszym golemem w trasę. Umieszczać je należy w różnych miejscach grida, w zależności od tego jak działają.
Kształt klocka jest bardzo różny i, z tego co wiem, związany jest on z materiałem, z jakiego został wykonany sprzęt bazowy. Jak można zauważyć, klocki mogę być silniejsze od innych, co widać w nazwię np.: "Napalm Bomb +5" lub "Meteor Shower +3". To, jak silne będzie zagranie z klocka, uzależnione jest od tego jak silne będą bronie, pancerze i instrumenty, z których postanowimy zrobić klocki. Dobrym pomysłem jest więc zainwestowanie pieniędzy w Ishe Platinum i Lorimar Iron, z którego wykujemy sobie odpoiwiednie sprzęty przed tworzeniem golema.
Jak ie są zalety i wady golemów?
+ Nie potrzebują EXP... nie mają levela poprostu
+ Ich ataki są zazwyczaj dość mocne
+ Są bardzo wszechstronne
+ Można dostosować zachowanie golema do własnych potrzeb
- Są kosztowne i pracochłonne (Ja kiedyś w swojego wpakowałem grubo ponad 100k Lucre)
- Nie można im powiększyć statystyk
- Mają słabe Synchro
- Mają nieprzyjemną tendencje do robienia najgłupszych ataków, jakie są w danej chwili możliwe (ale potworki robią dokładnie to samo).
To chyba byłoby wszystko. Wykorzystując owoce i warzywa z naszego ogródka, możemy golema pokolorować na jakiś ładny kolor, nazwać go jakoś i zabrać ze sobą. Zazwyczaj jest on bardziej widowiskowy niż potworki i do tego może sobie całkiem nieźle radzić na polu bitwy. A wrazie czego.... zawsze można go zezłomować i otrzymać za to przedmioty, które straciliśmy do jego produkcji.
PS. Z golemem jest jeden strasznie perfidny przekręt, służący do walki na poziomie "No Future". Jak wiadomo, zginać tam można dość łatwo i o HP jest ciężko. Aby łatwo pokonywać kolesi z tego poziomu, należy przygotować golema z dobrych pancerzy (musi być wytrzymały) i całego logic grtida zapchać mu za pomocą klocków "Candy Drop" otrzymanych ze zmieszania dowolnego Hammera/Nunchaku z Ringiem/Pendantem.... tak przygotowanego typa bierzemy na walkę, a on non stop wywalać z siebie będzie uzdrawiające cukierki, lecząc siebie i, co ważniejsze, nas, gdy tylko do niego podejdziemy... chamski trick, ale działa.
Jeżeli są jeszcze jakieś pytania co do golemów, czy innego aspektu LoMa, to służę radą i wiedzą...