Autor Wątek: Front Mission 5  (Przeczytany 7676 razy)

Offline GamePlay

  • General
  • ******
  • Wiadomości: 604
    • Zobacz profil
    • http://gunzbibo.neostrada.pl
Front Mission 5
« dnia: Listopada 09, 2005, 02:00:51 pm »
używać flashget!
Movie number one
Movie number two

W Japonii widziane pod koniec tego roku, w pozostałej części świata pod koniec przyszłego roku...
Krążą plotki o wersji PSP i jeżeli to jest prawdziwe to jestem zadowolony (przez pewną osobę mogę cieszyć się z tej konsoli).
« Ostatnia zmiana: Listopada 14, 2005, 03:31:46 pm wysłana przez GamePlay »
I got my head checked by a jumbo jet. It wasn't easy but nothing is, no... [Whoo hoo!] Well I feel heavy metal [Whoo hoo!] And I'm pins and I'm needles [Whoo hoo!] Well I lie and I'm easy, all of the time and I'm never sure why I need you... Pleased to meet ya!

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Front Mission 5
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 09, 2005, 05:32:42 pm »
Na co to? Na PS2? Jak tak, to baaardzo dobrze, bo niedawno skończyłem FM4....

Offline Musiol

  • kiedyś byłem tutaj popularny
  • SuperMod
  • **********
  • Wiadomości: 2873
    • Zobacz profil
    • pssite.com
Front Mission 5
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 09, 2005, 10:32:59 pm »
słyszałem info, ze to ma być na PSP, ale who knows

Offline Kazumaru

  • Komercyjny chłopak
  • SuperMod
  • ***********
  • Wiadomości: 3357
  • Forbidden Lover
    • Zobacz profil
Front Mission 5
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 11, 2005, 11:49:38 pm »
Niechce mi się to wogóle ściągnąć. Może ktoś to na YSI zżucić czy coś takiego?


If I ever hear you say another women's name in your sleep you'll wake up the next morning with your joystick missing... got it?

Offline GamePlay

  • General
  • ******
  • Wiadomości: 604
    • Zobacz profil
    • http://gunzbibo.neostrada.pl
Front Mission 5
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 14, 2005, 03:32:36 pm »
Już działa, ściągnij flashgetem bo to jest protokół mms i automatycznie otworzy Ci się WMP jak po protu klikniesz na link.
I got my head checked by a jumbo jet. It wasn't easy but nothing is, no... [Whoo hoo!] Well I feel heavy metal [Whoo hoo!] And I'm pins and I'm needles [Whoo hoo!] Well I lie and I'm easy, all of the time and I'm never sure why I need you... Pleased to meet ya!

Offline Kazumaru

  • Komercyjny chłopak
  • SuperMod
  • ***********
  • Wiadomości: 3357
  • Forbidden Lover
    • Zobacz profil
Front Mission 5
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 30, 2006, 06:36:41 pm »
W Japonii chyba juz wyszlo... ktos wie cokolwiek na temat release outside japan?
Albo ma ktokolwiek jakies filmiki czy chociaz screeny, albo jakiekolwiek info o grze?


If I ever hear you say another women's name in your sleep you'll wake up the next morning with your joystick missing... got it?

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Front Mission 5
« Odpowiedź #6 dnia: Października 15, 2006, 12:38:32 pm »
W Japonii wyszło już jakiś czas temu, jednak SE dalej nie wydało oficjalnego oświadczenia, które by wskazywało na to, że chcą FM5 gdziekolwiek indziej wypuścić.... jak to wygląda możesz sobie zobaczyć na Oficjalnej japońskiej stronce, jak ci się uda przez krzaki przebić... wiem tylko, że jednym z NPC'ków w tej części ma być Emma z FM3...

======

Dobra... nie wytrzymałem i ściągnąłem sobie japońską wersję gry. Nie wiadomo wogóle, czy wydadzą to poza KKW, więc lepiej mieć teraz, niż potem nie znaleźć wogóle. Powiem wam, że gra jest poprostu prześliczna, Front Mission 4 wygląda przy tym jak Mario Bros, przy FFX'ie... co prawda dopiero trening robię, ale jeżeli chodzi o grafike i gameplay (czyli to co się zawsze najbardziej liczyło w serii FM), to gra rządzi niesamowicie. Jeżeli Square nie wydadzą tego w stanach, to są kretynami.

======

Yeah, I know.. nikt tego nie czyta, ale taki czuje moralny obowiązek napisania tego posta.

Wczoraj w nocy (właściwie dzisiaj) przeszedłem w końcu Front Mission 5: Scars of the War. Kawał naprawde, naprawde dobrego softu. Gra bije na łeb Front Mission 4, a nawet Front Mission 3. Co do poszczególnych elementów:

Fabuła: Nie dużo mogłem zrozumieć, ale z samych cutscenek poznaje, że jest niezła. W grze wcielamy się w Walter'a Fenn'a, żołnierza U.S.N. stacjonującego na Hoffmann Island, który w wieku dwudziestu paru lat, wraz ze swoim kumplem z dzieciństwa wstępuje do sił pancernych w Fort Monus. Gra zaczyna się w roku 2090, czyli pod koniec drugiego konfliktu Hoffmannskiego (w którym uczestniczyliśmy w FM1), a kończy się w 2112, gdzie mamy pare nawiązań do Front Mission 3
[!--SPOILER BEGIN--][div onClick=\"openClose(\'2336c8e03132685897f87224229d8e7e\')\" style=\"font-weight: bold\"]Kliknij, aby zobaczyć spoiler[/div][div id=\"2336c8e03132685897f87224229d8e7e\" style=\"display:none\"][!--SPOILER END--]konkretnie, spotykamy Emme Klamsky i pomagamy jej ochronić baze na Alasce, w której testuje się M.I.D.A.S.'a. Jest nawet filmik pokazany, że kiedy my jesteśmy zajeciu złomowaniem kolejnych wanzerów, jakaś banda drani wbija się do bazy i kradnie M.I.D.A.S.'a.... konkretnie, jest to fragment intra z FM3 hehe[!--SPOILER DIV--][/div][!--SPOILER DIV--]
Przez te 22 lata główny bohater uczestniczy w wielu niepowiązanych ze sobą misjach, bo z tego co widziałem, parał się walką z terrorystami, ale mamy też okazje skopać O.C.U. pare razy, oraz mieć pare dłuższych walk z czubkiem imieniem Morgan, który przypomina troche Glaeser'a z FM4. Wszystkie dialogi związane z fabułą są przedstawiane w formie cutscenek, gdzie seiyu i aktorzy od Motion Capture zrobili kawał dobrej roboty.

System: Wszystkie najlepsze elementy systemów Front Mission 3 i 4 + wiele ciekawych nowości. Tak jak w trójce, zamiast kupować nowe wanzery, możemy upgrade'ować stare części, zwiększając ich statystyki, a czasem zmieniając je w odpowiednie podmodele. Np. wanzera typu Frost, można poprzez upgrade'owanie przmienieć w Blizzaia albo Frost HW, różniący się niektórymi parametrami od oryginału. Człowiek ma przez to dosyć ograniczony dostęp do maszyn i sprzętu, bo przez większość gry mamy w sklepie jakieś 6 do 12tu modeli, wyglądających tak jak poprzednie, ale mających lepsze staty. Nie wychodzi to jednak źle (jest jeszcze masa dodatkowych wanzerów i broni, które zdobywa się w inny sposób). Najważniejszym ukłonem w strone FM4 są oczywiście Link'i. Nie są jednak teraz rozwiązane w formie punktów, dzięki którym łączymy mechy w drużyny, ale za pomocą skill'i. Poprostu, jeżeli Walterowi założymy skill'a "Assault Link L", a on w lewej ręcę będzie miał kałacha albo shotgun'a, będzie wspomagał w walce inne maszyny, o ile oponent będzie w zasięgu, a on będzie miał AP. Ułatwia to znacznie osiągnięcie dużych linków we wczesnym stadium gry, a to jest tylko przyjemniejsze. Zniknęły Radio Backpack'i i Jetpack'i - w sumie dobrze, bo te pierwsze były lamerskie, a tych drugich nikt nie używał. Pojawiły się za to backpacki hybrydowe np. Repair-EMP albo EMP-Sensor... mają one właściwości dwóch różnych backpack'ów, ale zazwyczaj te bardziej wyspecjalizowane się lepiej sprawdzają. Problem jest ze zdobyciem Turbo Backpack (takiego normalnego, nie hybrydy), bo w całej grze udało mi się wyłapać jednego tylko heh. Nowości mamy wiele, np. podział na klasy zawodowe, symulatorownia z survivalem i areną, nowy podział klasy broni (nowa broń się pojawiła - Gatling Gun hehe), możliwość rekrutowania różnych osób... przeczytacie o nich w recenzji i w artykułach w listopadzie.

Muzyka - Holy shit, to chyba pierwsy FM z fajną muzyką. Hidenori Iwasaki stworzył kawał dobrego OST'a, chociaż może się to komuś nie podobać. Dużo syntezatora, kilka kawałków z fajnym chórkiem w tle i ogólnie muzyka budująca napięcie. Sounds really nice.

Grafika - Grafika naprawde świetna, z tego co widziałem po screenach, podobna do tej z FFVII:DoC (mowa o cutscenkach). W walkach grafika jest podobna do tej z FM4, ale znacznie mniej plastikowa, a wszystko jest dużo bardziej dynamiczne. Pozostawiono oczywiście możliwość przyspieszania lub wyłączania podglądu pojedynków, ale naprawde, miło się na to wszystko patrzy, więc szkoda wyłączać. Raz w życiu nie gadamy z kimś poprzez wybranie jego imienia z okienka - pomiędz bitwami możemy zajrzeć do różnych części bazy w której akurat jesteśmy i pogadać z ludźmi, których tam spotkamy dla odmiany ich widząc heh. Wyłapałem pare graficznych zonków, w stylu pocisków przechodzących przez ściane, czy rod'a, który przechodzi przez oponenta jak przez powietrze podczas nietrafionego ataku, gdzieśtam mi jeszcze eksplozja jakimiś dziwnymi poligonami się pokryła na ułamek sekundy, kiedy walczyłem w zamieci śnieżnej.... Większość jednak to tak drobne sprawy, że gracz może przejść całą grę nie zwracając na nie najmniejszej uwagi.

Podsumowując: gra zasługuje na mocne 9/10... dałbym pewne 10, gdybym mógł jeszcze ocenić fabułe, ale że narazie nie wydają tego w stanach (mam nadzieję, że jeszcze się namyślą), to poczekam z werdyktem w tej sprawie jeszcze troche.

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Front Mission 5
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 14, 2006, 04:06:40 am »
Ruliweb... jak internet długi i szeroki, to jest jedyna strona z w miarę sensownymi materiałami z Front Mission 5. Żeby było śmieszniej, koreańska.. Oprócz screenów naprawde niezłej jakości (będę musiał im troche wykraść na potrzeby SZ hehe), polecam zassać genialny opening z gry (pierwszy link z tych 6ciu... chyba się domyślicie).
« Ostatnia zmiana: Listopada 14, 2006, 07:42:09 am wysłana przez Tantalus »

Offline Danielgto

  • Soldier
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
Odp: Front Mission 5
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 27, 2007, 10:54:58 am »
Tantalus nie wiesz przypadkiem jak tam sie mniewa angielskojęzyczna wersja tej gry ? 3 cześć mnie bardzo wciągneła , na dniach przymierzam sie do 4 , ale po zobaczeniu 5 czesci na  stronie http://www.square-enix.co.jp/fm/fm5/ to az mnie cos tchneło . czy da się granić w miare sęsownie w japońską wersje. troche sie boje babraniny w tych krzaczkach a gre tak czy siak muszę mieć ;D

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Front Mission 5
« Odpowiedź #9 dnia: Maja 27, 2007, 02:53:18 pm »
Anglojęzyczna wersja się nie miewa. Od półtora roku czekam na takową i się nie doczekałem, na wydanie jej są bardzo znikome szanse (chyba, że by np. Ubisoft wykupił prawa do zangielszczenia gry, tak jak to było z Drakengard 2). Krótko mówiąc, raczej nie masz co czekać...

Da się w miarę sensownie grać, jeżeli grałeś wcześniej w FM4 (podobne sterowanie) i umiesz czytać katakanę. Ale wiesz co? Powoli sobie załatwiaj to FM5, a ja gdzieś za miesiąc postaram się przygotować jakiś tutorial do FM5, jakieś tłumaczenie katakany i taki na prawdę elementarnych rzeczy potrzebnych do grania... bo naprawdę warto, FM5 to najlepsza część serii, lepsza nawet od 3.

Offline G-1

  • "cudowny" użytkownik
  • General
  • ******
  • Wiadomości: 542
    • Zobacz profil
Odp: Front Mission 5
« Odpowiedź #10 dnia: Maja 27, 2007, 05:24:05 pm »
Tant jaki ty jesteś wspaniałomyślny, kiedy ja już traciłem nadzieję że zagram sobie w FM5 właśnie ze względu na barierę językową. Mam nadzieję, że to co zamierzasz naprawdę pomoże niejednemu naszemu rodakowi zagrać w FM5.
Hmm a myślałeś może o ...   ekhm tłumaczeniu ? Da się takie zrobić ? Czy tłumaczenie takiego tytułu jest zbyt pracochłonne ? No i czy taka praca nie poprawiłaby twojego japońskiego heh ? Nie wymagam nic chce tylko znać twoje zdanie, iż grałeś w FM5 i sam pewnie miałeś nieraz trudności ze zrozumieniem ale chce wiedzieć czy łatwo by było przetłumaczyć to w co miałeś przyjemność grać.
Pomyśl o rodakach którzyby mieli możliwość pogrania w najlepszą część FM. ;]

PS. Tylko nie mów żeby ludzie sami nauczyli się najpierw sami japońskiego bo to piękny język i takie tam hehe ;] Choć oczywiście całkiem niezła perspektywa nauczyć się japońskiego hmm...
« Ostatnia zmiana: Maja 27, 2007, 05:27:42 pm wysłana przez G-1 »
(...)Poprostu ja nie mam czasu na granie w kilkudziestogodzinne gry po to żeby poznać fabułe jakąś lipnawą w której ziomu ratuje świat, a ja podczas tego ratowania świata biegam sobie mietkiem naciskam przycisk X i walcze z potworem, później oglądam film jak ten mietek główny bohater gada 30 minut z jego wybranką z czeg nie wynika nic ciekawego, później zaliczam każdą postać w lokacji i gadam z nią żeby dowiedzieć się na przykład że ładną mamy pogode, a nowa generacja konsol będzie mi oferowała to samo z tym że z lepszą grafiką... nie gry to już nie jest dla mnie główna rozrywka i nie mam czasu na kilkadziesiąt godzin grania podczas gdy o wiele epszą fabułe mogę mieć oglądając jakiś koreański film... teraz już mnie granie nie ara, jak mówiłem wcześniej przed konsolą chce się rozerwać, niepotrzebny do tego jest mi główny bohater stworzony z 40 milionów pixeli zamiast z 4...

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Front Mission 5
« Odpowiedź #11 dnia: Maja 27, 2007, 05:40:52 pm »
Cytuj
Hmm a myślałeś może o ...   ekhm tłumaczeniu ? Da się takie zrobić ? Czy tłumaczenie takiego tytułu jest zbyt pracochłonne ? No i czy taka praca nie poprawiłaby twojego japońskiego heh ? Nie wymagam nic chce tylko znać twoje zdanie, iż grałeś w FM5 i sam pewnie miałeś nieraz trudności ze zrozumieniem ale chce wiedzieć czy łatwo by było przetłumaczyć to w co miałeś przyjemność grać.

Heh... chyba mnie trochę przeceniasz G-1. Pełne tłumaczenie FM5 przeze mnie jest niewykonalne właściwie ze wszystkich możliwych powodów. Pomijając już to, że to bardzo skomplikowany proces (funtranslation gier na PS2? Niewiele takich jest...) i to, że by mi to zajęło tyle czasu, że doba musiałaby być kilka razy dłuższa, to już sama moja znajomość języka by do tego nie wystarczyła. Owszem, znam katakanę, przez to wiem co robię. Owszem, rozumiem gdzieś co piąte słowo z mówionych dialogów i znam ogólny zarys fabuły. No ale niestety, nic poza tym. Oto czego się możecie po mnie spodziewać jeżeli chodzi o FM5:

Tłumaczenie podstaw - coś na wzór tego, co przygotowałem do działu Itadaki Street Special, czyli tłumaczenie katakany ze wszystkich ważnych menu, opis tego jak się kupuje wanzery, co oznaczają kolejne parametry, jak się upgrade'uje części (bo, tak jak w FM3, w zasadzie całą grę da się na jednym modelu wanzera przejść, tylko go trza upgrade'ować regularnie). Ogólnie tłumaczenie tego, co jest niezbędne do grania.

Charakterystyki postaci - Opis Fenn'a, Lynn, Gleen'a, Randy'ego, Hector'a i kilku innych istotnych postaci. Ale też, fajerwerków nie oczekujcie, przybliżę ich charakter i zapodam tą niewielką ilość informacji, jakie udało mi się wydobyć z gry i z sieci.

Opis profesji - Krótkie, ale treściwe - jakie skille pojawiają się na nowych poziomach dla wszystkich sześciu profesji, jakie mają zastosowanie, z jakich sprzętów korzystają i jak z nich najlepiej korzystać. Przyda się, bo jak ktoś nie umie czytać katakany, to w ogóle nie będzie wiedział jak skill'e działają.

Opis uzbrojenia i sprzętu - Wbrew pozorom, to może być cholernie skomplikowane. Ogólny opis byłby łatwy, ale jakbym miał w kolejne modele broni i pancerzy wchodzić, to to samobójstwo by było. Niektóre części się tylko na survivalu zdobywa albo za specjalnie skończenie misji, a jak się je potem jeszcze upgrade'uje, to już wogóle ze 5 różnych wariantów mamy na każdy. Czyli pewnie będzie bardzo ogólny, taki jak w dziale FM4, albo wogóle go nie zrobię.

Solucja - Ograniczająca się do opisu wszystkich misji (ile wanzerów, jakie typy, o co chodzi w misji, iloma wanzerami gramy i takie sprawy...). Wbrew pozorom, to może być jeden z pierwszych artykułów, jakie do działu FM5 zapodam, bo mam już prawie całą solucję gotową na papierze.

Simulation, Survival i Battle Arena - czyli opis tych kilku trybów dodatkowych, dostępnych dla graczy od pewnego momentu. Prawdopodobnie trzy artykuły oddzielne z tego zrobię, ale każdy z nich będzie koszmarnie upierdliwy, bo nie jestem pewien, czy jakichś dodatkowych symulacji nie ma, czy jakichś dodatkowych oponentów w Battle Arena, a samo przejście całego Survivala to conajmniej 4 godziny gry non stop (jednorazowe przejście, a w każdej chwili mogę zginąć i musiałbym wszystko od zera zaczynać). Wesprę się pewnie GameFAQsem i sprawdzę, jakie się ich informacje mają do tego co znajdę w grze, ale na wiele w tej kwestii nie liczcie.

Na opis fabuły nie liczcie. Jeszcze mogę strzelić opis zdobycia dodatkowych wanzerów i Darril'a, bo to nie będzie trudne. Zresztą, zobaczymy, to są na razie piękne plany, nie wiem jak wyjdzie z ich realizacją. W każdym razie, pewnie jeszcze dzisiaj zacznę coś w tym kierunku przygotowywać, zaczynając od tłumaczenia podstaw.
« Ostatnia zmiana: Maja 27, 2007, 05:41:41 pm wysłana przez Tantalus »

Offline G-1

  • "cudowny" użytkownik
  • General
  • ******
  • Wiadomości: 542
    • Zobacz profil
Odp: Front Mission 5
« Odpowiedź #12 dnia: Maja 27, 2007, 05:51:11 pm »
Heh... chyba mnie trochę przeceniasz G-1. Pełne tłumaczenie FM5 przeze mnie jest niewykonalne właściwie ze wszystkich możliwych powodów.
Tak myślałem heh, zresztą i tak podejmujesz się słusznej inicjatywy więc trzymam kciuki. ;* ahahaa
(...)Poprostu ja nie mam czasu na granie w kilkudziestogodzinne gry po to żeby poznać fabułe jakąś lipnawą w której ziomu ratuje świat, a ja podczas tego ratowania świata biegam sobie mietkiem naciskam przycisk X i walcze z potworem, później oglądam film jak ten mietek główny bohater gada 30 minut z jego wybranką z czeg nie wynika nic ciekawego, później zaliczam każdą postać w lokacji i gadam z nią żeby dowiedzieć się na przykład że ładną mamy pogode, a nowa generacja konsol będzie mi oferowała to samo z tym że z lepszą grafiką... nie gry to już nie jest dla mnie główna rozrywka i nie mam czasu na kilkadziesiąt godzin grania podczas gdy o wiele epszą fabułe mogę mieć oglądając jakiś koreański film... teraz już mnie granie nie ara, jak mówiłem wcześniej przed konsolą chce się rozerwać, niepotrzebny do tego jest mi główny bohater stworzony z 40 milionów pixeli zamiast z 4...

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Front Mission 5
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 02, 2007, 12:14:30 am »
Dobra, jak obiecałem, tak robię. Zaczynam od początku grać w FM5, już mam tłumaczenie podstawowych krzaków gotowy i solucję opisującą pierwsze dwie misje (woohoo!! jak dużo!!). Póki co idzie to wolno, ale im dalej będę, tym szybciej będzie (po 11ej misji będę korzystał z bajeranckiego save'a, gdzie mam wanzery co każdego kładą dwoma seriami, więc misje będę trzaskał szybko). Zajmę się też opisem sekretów, opisem profesji i rekrutacji postaci oraz krótkim opisem broni i sprzętu dostępnego w grze. Na ten update nic się nie spodziewajcie, ale na początku lipca powinienem sypnąć kilkoma artykułami. Póki co nie mam zamiaru się zajmować upierdliwymi rzeczami (opis survivalu, spis wanzerów ze sklepów, battle arena), ale myślę, że po tej pierwszej fali artykułów, każdy będzie mógł wydajnie grać w FM5... może nawet jakąś śladową ilość fabuły zapodam? Who knows, póki co musicie czekać hehe...

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Front Mission 5
« Odpowiedź #14 dnia: Lutego 16, 2008, 07:47:37 pm »
Panie, panowie... mam łzy w oczach...

http://www.romhacking.net/forum/index.php/topic,5353.0.html

Szkoda, że robią to fani, a nie SE, ale... damn it... w końcu się doczekałem... teraz tylko czekać aż przetłumaczą fabułę...
« Ostatnia zmiana: Lutego 16, 2008, 07:51:32 pm wysłana przez Tantalus »

Offline G-1

  • "cudowny" użytkownik
  • General
  • ******
  • Wiadomości: 542
    • Zobacz profil
Odp: Front Mission 5
« Odpowiedź #15 dnia: Lutego 16, 2008, 08:54:06 pm »
 :o sądziłem że kiedyś do tego dojdzie, ale nie tak szybko, widać że gra musi mieć czar żeby poprowadzić fanów do takiej mozolnej pracy jaką jest takie tłumaczenie.

Btw. nie wiem jakie teraz będzie podejście SE do wydania FM5 poza Japonią, mam nadzieję że nie: "ci którzy chcieli najbardziej w zagrać w angielską wersję już zagrali, więc nie ma sprawy". Cóż pewnie nic nie poradzę. ;/
(...)Poprostu ja nie mam czasu na granie w kilkudziestogodzinne gry po to żeby poznać fabułe jakąś lipnawą w której ziomu ratuje świat, a ja podczas tego ratowania świata biegam sobie mietkiem naciskam przycisk X i walcze z potworem, później oglądam film jak ten mietek główny bohater gada 30 minut z jego wybranką z czeg nie wynika nic ciekawego, później zaliczam każdą postać w lokacji i gadam z nią żeby dowiedzieć się na przykład że ładną mamy pogode, a nowa generacja konsol będzie mi oferowała to samo z tym że z lepszą grafiką... nie gry to już nie jest dla mnie główna rozrywka i nie mam czasu na kilkadziesiąt godzin grania podczas gdy o wiele epszą fabułe mogę mieć oglądając jakiś koreański film... teraz już mnie granie nie ara, jak mówiłem wcześniej przed konsolą chce się rozerwać, niepotrzebny do tego jest mi główny bohater stworzony z 40 milionów pixeli zamiast z 4...

Offline Solidus

  • This is no Zaku boy... NO ZAKU!
  • SuperMod
  • **********
  • Wiadomości: 2723
    • Zobacz profil
Odp: Front Mission 5
« Odpowiedź #16 dnia: Lutego 17, 2008, 04:30:42 pm »
Panie, panowie... mam łzy w oczach...

http://www.romhacking.net/forum/index.php/topic,5353.0.html

Szkoda, że robią to fani, a nie SE, ale... damn it... w końcu się doczekałem... teraz tylko czekać aż przetłumaczą fabułę...
Tak...za kilka lat...Ale zastanawiam sie czy już nie ściągnąć sobie tego patcha mając nadzieję, że zadziała na Swap Magic'u.

Przetestowałem, działa. Jest parę literówek, informacja o za małej ilości miejsca na karcie pamięci wychodzi poza ekran, ale poza tym wszystko jest OK.

Teraz mam parę pytań :

Czy warto powerlevelować postacie ? Jeśli tak to co owe levele dają ?

Jakim postaciom w co najlepiej inwestować ? Ja póki co mam tak :

Walter :
Shotgun
Gwóźdź (raczej nieużywany)
Item Turbo (plecak z lekkim turbo)

Randy :
2xMachine Gun
Repair

Damon :
2xMissile
Gwóźdź
Shotgun (który i tak rzadko używam, ale przydaje się do kontrowania)
Turbo Item (turbo z lekkim plecakiem)
One little, two little, three little furries
Four little, five little, six little furries
Seven little, eight little, nine little furries
Ten little furry fags.
KILL EM!
Ten little, nine little, eight little furries
Seven little, six little, five little furries
Four little, three little, two little furries
One little furry fag.
ANYONE WANT TO DO THE HONORS?

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Front Mission 5
« Odpowiedź #17 dnia: Lutego 17, 2008, 04:50:50 pm »
No więc tak.

Postacie warto podlevelować - każdy level oznacza nowe skille do kupienia oraz dodatkowe punkty na ich zrelizowanie. Najważniejsze to aby mieć Link'i - Assault Link u Assault'ów, Mechanic'ów i Jammerów, Striker Link u Strikerów i Launcherów, no i Gunner Link u Gunnerów. Potem możesz im trochę podbić, ale nie męcz się jak na symulatorach będzie im tragicznie rósł level - mimo wszystko ważniejsze jest, żeby mieli dobre mechy.

Zauważ, że każda klasa zdobywa JP inaczej - Strikerzy, Launcherzy, Assaulty i Gunnerzy od strzelania z broni swojej klasy, Mechanicy za leczenie, a Jammerzy za walenie w ludzi z EMP'a.

U Waltera zapomnij o Shotgunach i przerzuć się na 2xMG albo MG + jakieś melee. Za którąś simulacje dostaje się karabin Artassault, który jest bronią idealną dla głównego bohatera. Randy'emu wystarczy jeden kałach, potem backpack będzie miał zbyt ciężki na to, aby nosić dwie bronie. Damon'owi z kolei broń palna nie jest potrzebna - lepiej zainwestować w cięższe rakietnice.

Jak już zdobędziesz Christine, Jamie'iego i Jim'a, to pierwsze co zrób, to przerzuć Turbo Backpack na Jamie'ego - dziewczynie się w ogóle nie przyda, a Jamie później bez niego sobie nie poradzi.

To tyle w tej chwili. Przeczytaj sobie co napisałem u nas w artykule "Rodzaje broni i plecaków", to będziesz wiedział w co inwestować.
« Ostatnia zmiana: Lutego 17, 2008, 04:51:33 pm wysłana przez Tantalus »

Offline G-1

  • "cudowny" użytkownik
  • General
  • ******
  • Wiadomości: 542
    • Zobacz profil
Odp: Front Mission 5
« Odpowiedź #18 dnia: Lutego 17, 2008, 05:03:09 pm »
Jakim postaciom w co najlepiej inwestować ? Ja póki co mam tak :

Walter :
Shotgun
Gwóźdź (raczej nieużywany)
Item Turbo (plecak z lekkim turbo)

Randy :
2xMachine Gun
Repair

Damon :
2xMissile
Gwóźdź
Shotgun (który i tak rzadko używam, ale przydaje się do kontrowania)
Turbo Item (turbo z lekkim plecakiem)

Tak myślałem że później będziesz miał problemy z wagą sprzętu, jeśli utrzymasz podobne uzbrojenie.
Ja bym Damonowi dał tarczę w łapę, bo jeśli będziesz miał kogoś z Radar BP to nigdzie raczej nim nie będziesz chodził, domyślam się że jego wanzer, najbardziej żwawych nóżek nie ma. ;] A tak z dobrą tarczą, często sie uchronisz, przed sniperami czy assaultami, wystarczy tarczę dać na (najlepiej lekką) łapę z dużą ilością HP. A w drugiej najwyżej, SG lub gwóźdź. Chyba, że naprawdę sporo się zmieniło jeśli chodzi i wyważenie sprzętu, skillów itp. i tarczy nie opłaca się wstawiać.

I takie moje pytanie do Tanta czy opłaca się jeszcze używać Double Assaulta w FM5 ? Bo w FM4 już tak bardzo ie miał znaczenia jak w FM3.
(...)Poprostu ja nie mam czasu na granie w kilkudziestogodzinne gry po to żeby poznać fabułe jakąś lipnawą w której ziomu ratuje świat, a ja podczas tego ratowania świata biegam sobie mietkiem naciskam przycisk X i walcze z potworem, później oglądam film jak ten mietek główny bohater gada 30 minut z jego wybranką z czeg nie wynika nic ciekawego, później zaliczam każdą postać w lokacji i gadam z nią żeby dowiedzieć się na przykład że ładną mamy pogode, a nowa generacja konsol będzie mi oferowała to samo z tym że z lepszą grafiką... nie gry to już nie jest dla mnie główna rozrywka i nie mam czasu na kilkadziesiąt godzin grania podczas gdy o wiele epszą fabułe mogę mieć oglądając jakiś koreański film... teraz już mnie granie nie ara, jak mówiłem wcześniej przed konsolą chce się rozerwać, niepotrzebny do tego jest mi główny bohater stworzony z 40 milionów pixeli zamiast z 4...

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Front Mission 5
« Odpowiedź #19 dnia: Lutego 17, 2008, 05:24:07 pm »
Double Assaulta się opłaca używać tylko i wyłącznie podczas gry na Survivalu. Tam akurat najlepiej się sprawdza układ Machine Gun + Melee, więc Double Assault jest jak znalazł. W normalnej grze, Switch (znany w czwórce jako Double Shot) jest zdecydowanie lepszym pomysłem.