Forum SquareZone
Kategoria ogólna => HELP => Wątek zaczęty przez: Solidus w Lipca 06, 2011, 10:36:50 pm
-
Założony na prośbę użytkownika. Wszelkie pytania dotyczące gameplay'u FFXIII kierować tutaj.
-
dzikuje za zalozenie tematu to po pierwsze
co do pytan to mam kilka :
jaka droge wymaksowac wpierw lightning zaczalem commando (chyba tak to sie nazywa )
kolega mowi ze bez sensu i lepiej ravager a zas inny ze nic nie dawac i poczekac na medic wiec ja juz nie wiem ;d
drugie pytanie to czy od razu upgreydowac bronie na maksa chodzi o te poczatkowe czy jednak czekac na jakies lepsze
jak narazie tyle
dzieki jeszcze raz Solidus za zalozenie tematu
-
Lightning jest najlepsza jako Commando i Ravager. Medykiem jest słabe, nie słuchaj kumpla. Ładuj w Com/Rav. Potem i tak każdą ścieżkę wymaksujesz i zrobisz all-around.
Zależy, jak upgrade'owałem podstawowe. Później inne bronie różnią się dodatkowym efektem, najlepsze dla Light są te z Quick Stagger.
-
a team dobry jesli: vanil healer snow tank hope buffer a light com/rav sahz rav ? i ile mniej wiecej potrzeba aby uknoczyc gre? ( czasu oczywiscie )
-
Główny wątek powinien pęknąć po ok 30 godzinach. Co do teamu co Vanilka jako Debuff/Medic, Ligh jako Rav/Com, Fang jako Com, Sazh Rav/Buffer, Snow jako tank, Hope jako medyk i buffer.
-
kto to fang? czy to ta czarnowlosa babka ktora uprowadzila snowa i zamrozona sare?
-
kto to fang? czy to ta czarnowlosa babka ktora uprowadzila snowa i zamrozona sare?
Yup, to tak na przyszłość. Więcej nie piszę, żeby nie zaspoilować. A i Serah jej jest ;)
-
ok dzieki za podpowiedzi wlasnie odpalam 2 cd ;d
-
no to tak, ja mam pytanko tak dotyczące systemu walki, bo niedługo się zaopatrzę w xboxa i już się w grę zaopatrzyłam i już tak na przyszłość bym chciała wiedzieć, żeby to nie była taka gra na ślepo. więc, w ff12 był gambit system, który wydawał danym postaciom odpowiednie polecenia. chciałabym wiedzieć, jak to jest z ff13, bo tam jest coś podobnego do gambitów i chciałabym wiedzieć jak to się ustawia, z tego co tu przeczytałam to są określone pozycje dla odpowiednich postaci i jeszcze jak się wybiera polecenia chciałabym wiedzieć, w sensie że jak atack, jak zaklęcia się wybiera itp. z góry dziękuję za odpowiedź.
-
System walki jest imo strasznie podobny do tego z FF X-2. Z tą różnicą, że kieruje się jedną postacią. Dwie pozostałe robią to, co powinny robić. Czyli Enhancerzy buffują a Chemiści leczą. Nie ma tam czegoś takiego jak gambity. Jest system paradygmatów, które trzeba zmieniać w czasie walki. Nie można np. grać samymi Ravagerami, bo tak mi się podoba. Trzeba się nauczyć zmieniać paradigmy w czasie walki, np. na począteczek Rav-Rav-Chem, którzy zestaggerują przeciwnika(zniszczą mu obronę), a później Com-Com-Com i żonglujemy nim. Przed cięższymi walkami przyda się też Enh-Enh-Chem. Wracając do systemu walki-polecenia wybiera się normalnie w menu. Jednak jest tu pasek ATB, jak w X-2, czy VII. Jest on jednak podzielony na bloki, których na początku jest 3, później będzie ich 5 i 6 przy ulepszeniu broni na 3 poziom. Dzięki podziale na bloki można wyprowadzać ograniczoną przez siebie liczbę ciosów. Np. można na szybko zrobić 1 cios, a można poczekać moment i zrobić ich 5, zadając większe obrażenia. Mam nadzieję, że pomogłem.
-
o, dzięki. bardzo mi się to przyda. wiem że tam nie ma gambitów, po prostu nie wiem jak się to nazywa, dlatego już użyłam sformułowania gambitów. w ff x-2 nie grałam, ale już pojęłam z tego opisu o co chodzi. dzięki za pomoc. i jeszcze takie jedno pytanie techniczne mam, czy lidera można wybrać samemu czy to już komputer nam narzuca?
-
Pierwsze 11 rozdziałów jest strasznie liniowe i gra sama nam narzuca lidera. Od 11 rozdziału mamy już luz w tworzeniu składu a i lidera możemy sami wybrać. Tak naprawdę swobodę uzyskujemy dopiero po przejsciu gry, gdy trafiamy drugi raz na te wielkie połacie terenu(Grand Prism) i m.in. każda postać będzie mogła używać każdego paradigmu.
-
acha, no to spoko. dzięki za pomoc.
-
zeby nie bylo ze ja nic nie napisze to prosze bardzo :D :
pierwsze 8 chapterow to jest nudaa, komputer sam decyduje jakie osoby moga byc aktywne w walce , aleeee od chaptera 9 mamy juz mala mozliwosc ze mozemy juz przynajmniej wybrac osoby ktore chcemy miec w druzynie lecz nie lidera
Gra sama w sobie jest srednia wedlug mnie dlaczego ? :
1. nie mamy swobody ( ktora laskawie tworcy daja nam w 3 ostatnich chapterach )
2. Walki nie sa czyms wielkim no moze procz bossow ktorzy nie sa tak trudni jak np w 12, walki z moobami sa az meczace czasem przy trudniejszych az chcemy ich ominac bo sie nie chce
4 niby 3 plyty na xboxa a przechodzi sie je ot tak pograsz chwile i pisze zeby wlazych 2 cd samych rozdzialow jest chyba 13 nie wiem jak dalej ale do rozdzialy od 1-9 przechodzi sie w mgnieniu oka i bez zadnych problemow
wiecej nie pamietam lecz jak sobie przypomne to dopisze
jak narazie gierka dostaje ocene 6.5/10 wdlg mnie 12 byla lepsza
-
najważniejszy to dla mnie ten system walki i ustawiania tych różnych pozycji dla postaci. fakt, nie ma takiej swobody jak w ff12, ale przynajmniej na mini mapce mamy pokazany cel i nie gubimy się tak łatwo XD
-
zmieniam zdanie po przejsiu chaptera 9 gra sie rozkrecila i jest jak narazie calkiem przyjemny D:
-
hej, słuchajcie. to właściwie takie z ciekawości pytanko. bo na Gran Pulse jest to takie wielkie dziwne coś co zjadało Adamantoise'y i wygląda jak Atlas z FF13-2 i jak wzięłam jedną z misji Cie'th Stone w tym takim kręgu to się włączył filmik gdzie on zaczął na mnie ryczeć. czy będę z nim walczyć potem jak te misje z kręgów wykonam?
-
Jak tak bardzo chcesz spoiler, to proszę bardzo:
Nie, z Tytan nie będziesz walczyć. Po zaliczeniu "Kręgu Śmierci" (Cie'th Stone ustawione w kręgu) Wszystkie Adamancheild i Adamantoise/tortoise zmienią się odpowiednio w znacznie potężniejsze Shao Long Gui i Long Gui (bez odpowiedniej strategii zginiesz w kilka sekund, nawet z najlepszą drużyną). Radzę nie zaliczać kręgu, jeśli masz jakieś plany z zaliczaniem trofeów, bo z Adamantoise są dobry i łatwym źródłem kasy (Platinum Ingots), oraz Trapezohedron potrzebnych do utworzenia najlepszych broni.
-
acha, rozumiem. najpierw to chcę wykonać misje od 1 do 14 żeby mieć chocobo XD no to lepiej najpierw sobie pozbieram kasę, a potem będę hardcorem i zaliczę krąg śmierci
-
1. Jestem na końcówce gry i mam ochotę na mały ,,fan". Jak najlepiej zaliczyć misje poboczne? Od 1 do 64 czy jakoś inaczej? I gdzie zdobyć Growth Egg.
2. Collector's Catalogi się stackują?
3. Jaka jest dobra strategia na Orphana?
-
1. Najlepiej po kolei, i jak kolega powyżej wspomniał bez kręgu śmierci. Gdzie zdobyć Growth Egg masz na youtube.
2. Nie wiem co to jest.
3. Też się z nim męczę od dłuższego czasu... XD Ale ja robię tak, że napierdzielam ile wlezie wszystkimi na ravenger, albo commando i dwóch ravenger (bo snow u mnie jest słabszy w magii a mam go na lidera) bo wtedy orphanowi szybciej rośnie ten żółty pasek (nie pamiętam jak to się nazywa) a jak orphan wykonuje ten atak gdzie się w miecz zmienia (w FF13-2 to było mniej bolesne gdy Caius go używał na koniec [sorry za sopiler]) to najlepiej szybko zmienić paradigm na dwóch mediców conajmniej i jak masz czas to kogoś bierz na synergist by mieć fajne statusy, bo orphan w pewnym momencie pewnie jak się przekonałeś narzuca mnóstwo tych negatywnych i jak masz dobre to ci niektóre te złe nie wskoczą. i strzeż się jak zacznie rzucać atak który ci od razu zabija jakąś postać bo jak ci trafi na lidera to kaplica
-
Dla przyszłych pokoleń - oto strategia na Orphana. Nie będę opisywał nawet walki z Barthandeleusem, czy ewolucją Orphana, bo to żałość.
1. Ekwipunek:
Light jako lider będzie musiała mieć dwa Seraph's Crowny. Zaraz napiszę czemu. Reszta na podwyższenie magii ze względu na Paradigmy.
2. Drużyna i Paradigmy -
Light - Hope - Vanille.
*3xRav
**3xMed
***Med-Syn-Sab
Tak, starczą trzy.
3. Walka
Pierwszy musi byc 3xMed. Dzięki niemu po Merciless Judgement w jednej rundzie będziemy znow jak nowi. Potem zmieniamy na *** i męczymy Cure przy atakach. Gdy cała drużyna będzie mieć min. Haste i Prot/Shell a on Deshell, Slow i Imperil zmieniamy na * i Staggerujemy. Napewno zdążymy przed zmianą formy, co umożliwi zabranie mu ok. 4 milionów. Od teraz uważamy na Dies Irae(od razu na **),bo instant death Progenitor's Wrath nam nic nie zrobi z racji Crownów u Light. Odnawiamy debuffki i kończymy jego żywot.
4. Śmiejemy się z jego truchła i bitwy po nim.
-
1. Krąg śmierci może zaliczyć, ale będziesz miał utrudnienia z polowaniem na Adamantortoise (jeden jest przed Edenhall). Growth Egg dostaniesz za zaliczenie misji 55. Niestety Neochu to trudna bestia do zabicia, szczególnie na niskich poziomach, kiedy najlepiej chwycić jajko. Najlepiej popatrz na gamefaqs, gdzie są fajne strategie na ubicie Neochu na niskim poziomie (choć wymaga to sporo szczęścia, żeby Death Vanille trafił).
2. Podobno nie stakują się, z tego co słyszałem, więc wybieraj, albo rzadkie przedmioty, lub częstsze.
3. Do wyższej strategii, dorzuć Commando + 2x Ravager, żeby za szybko Stagger nie spadał.
-
a te seraph's crown to gdzie to znaleźć?
-
a te seraph's crown to gdzie to znaleźć?
ulepsz Cherub's Crown(zgwiazdgowane) za pomocą Perovskite.
@The Reaver - Rav-Rav-Rav działa podobnie, bo sprawdzałem. Tyle, że przy buffowaniu * wkracza dosłownie 15 sekund przed MJ. Com-Rav-Rav często nie wyrabia przed Consumating Darkness przy mojej taktyce a * to kilka sekund spamu na auto(przez debuffy ładujące Staggera).
Ogółem 5 minut roboty. Tak nawiasem - 4k hp wystarcza do tej taktyki.
-
ok, mam dwa seraphs crown. idę po ciebie orphan, hehe...