WELCOME MORTAL MEN. Witajcie. Nie macie pojęcia jaki jestem happy, że z mojego głupiego pomysłu, zrobiono dział na SZ. Nigdy nie myślałem, że to będzie coś takiego. Jak pewnie zauważyliście i jak ARD zdąrzył was wcześniej powiadomić, wszyscy macie nowe rangi. Nie zmieniajcie ich, ponieważ są waszą przepustką do gry. Jak też pewnie zdążyliście zauważyć są trzy działy Warhammer'a. To jest to, co ja i ARD trzymaliśmy przed wami w tajemnicy cały ten czas.
Gra jest podzielona na trzy, trzyosobowe drużyny:Team AS&S
HetiHisoka
Morchol
Team BZell Dincht
De6v6il6
Yuzuriha
White_WizardDark Butz
Team C
GamePlay
White_Wizard
Kakashi
Red XIII
Marvell
Team D (tzw. Delta Squad)
Glenn
The Reaver
Pieszczotek
Zell DinchtNaturalnie nikt wam nie ufa, więc macie dostęp tylko do działów w których gra wasza drużyna. Każdy z was powinien dostać posta, zawierającego waszą historię (w tym miejscu chciałbym przeprosić Devila i Solidusa, za to, że ich historię są mniej obszerne i bardziej naiwne od pozostałych.... powodem było zmęczenie materiału, konkretnie mojego mózgu... i naturalnie przepraszam Kakashiego, za to, że nie napisałem w końcu jego historii). Wiecie z nich jak wygląda sytuacja na początku waszej gry. Trzymajcie je gdzieś, bo kiedyś się mogą przydać. Jeśli uważacie, że coś zostało niedopowiedziane, złapcie mnie na GG, najlepiej zanim zaczniemy grać. Od razu wyprzedam pytanie:
Nie ma transferów między drużynami.To tyle jeśli chodzi o sprawy organizacyjne. Teraz przejdziemy do samych zasad gry. Lepiej żebyście to przeczytali:
1) Gra będzie się toczyć na 4um, we wcześniej przygotowanym topicu w dziale danej drużyny. Jak zauważyliście, w dziale Warhammer nie możecie tworzyć własnych topiców, dlatego proszę, żeby
wszystkie skargi, bluzgi na MG i zastrzeżenia umieszczać w topicu " Warhammer Shoutbox" (topic przeniesiony do granie, a gadanie)
2) Wszystkie akcje, które gracz podejmuje całkowicie publicznie, zostają umieszczone jako posty w odpowiednim temacie, na którym toczy się sesja.
Sesja będzie trwać 3 godziny (na wniosek wszystkich graczy) i zaczynać ją będziemy o godz. 20:00. Jeśli komuś to nie odpowiada, niech znajdzie mnie na GG.
3) Wszystkie akcje prywatne, które dzieją się na linii gracz-MG, gracz-gracz i kilku graczy-MG, takie jak rozmowy z NPC, uzgadnianie planu itp., będą odbywać się na czacie SZ. Osoby należące do przeciwnej drużyny, które pojawią sie na czacie podczas trwania sesji przeciwników narażają się na gniew MG. Jeżeli w trakcie sesji osoba, będzie miała do mnie pytanie nie związane bezpośrednio z tym co się dzieję, niech napisze do mnie na GG.
Gracze są zobowiązani mieć włączone GG podczas gry...4) Sesje prowadzone będą w ustalonym wcześniej terminie. Grupy będą miały swoje sesje na zmianę. Jeśli jakaś osoba nie pojawi się na sesji, sesja zostaje anulowana i przeniesiona na najbliższy możliwy termin.
Osoby, które będą się zbyt rzadko pojawiać na sesjach, poza gniewem towarzyszy z drużyny, narażają się na gniew MG, który może być w skutkach katastrofalny. Recydywiści
będą wykluczani z gry.
5) Jeśli zapytana osoba grająca sesję będzie zbyt długo milczeć, jej bohater nie podejmie żadnej akcji, w opisanej wcześniej sytuacji. Nie dość, że nic nie robi, to zazwyczaj traci przytomność i niczym kłoda pada na ziemię, a jego drużyna obarczona zostaje karą (w EXP) za brak reakcji gracza. Jeżeli nic nie robisz, musisz to zasygnalizować postem w stylu "Nic nie robię i czekam, aż ten wilki co mnie okrążyły się rozejdą...".
6) W wypadku ewentualnego podziału drużyny na względnie krótki okres czasu, akcje wszystkich bohaterów będą jasne dla wszystkich (zakładamy, że po wszystkim opowiedzieliście sobie co się działo z każdym z was, więc na dłuższą metę, wszystko się zeruje). Chodzi o to, że kiedy jeden bohater jest w gospodzie, inny w lochach, a inny śpi, to każdy wie, co robią jego towarzysze. Naturalnie nie może on podejmować akcji związanej z tym, co sie dzieje z innym graczem, ani w żaden sposób się z nim porozumiewać.
7) W wypadku walki, cała ekipa przenosi sie na czat. Jak już zaznaczyłem, pojawianie się osób z drugiej drużyny na czacie podczas trwania sesji może być nieprzewidywalne w skutkach. (zrezygnowałem z tego przykazania... walki również dziać sie będą na 4um)
Po tym jak napiszę posta opisującego sytuację (zwykle kończoncego się pytaniem "Co robicie?"). Czekam na odpowiedzi wszystkich graczy. Jeżeli ktoś nie podejmuje żadnych działań, niech to zaznaczy, żeby inni nie musieli czekać. Chcę zwrócić uwagę, że czekam na AKCJE danego bohatera, więc nie czekajcie na mnie, jeśli prowadzicie dialog.... przykład:
AKCJA: "Idziemy do tej gospody...."
DIALOG: "To idziemy do tej gospody?"
Skoro już o tym mowa, to powiem co nieco o czasie w WFRP. Jeden post, jest jedną rundą gry. Runda ma różną rzeczywistą długość w zależności od sytuacji. W trakcie walki trwa on 10 sekund. W trakcie podróży po mieście kilka minut. Pamiętajcie o tym, że w jednej rundzie nie możecie robić zbyt wiele, dlatego nie piszcie mi w swoich postach akcji z dużym wyprzedzeniem (możecie napisać np. "Próbuję otworzyć drzwi i, jeśli są otwarte, wchodzę do środka", ale ni piszcie mi długaśnych referatów, na temat tego, co robicie w pokoju..). Dialogi są zazwyczaj traktowane bezczasowo. Oznacza to, że możecie prowadzić rozmowy swobodnie, z pominięciem swojej kolejki. Pamiętajcie jednak o tym, że jeśli zachodzi długa wymiana zdań, należy poprosić mnie o przeprowadzenie jej na czacie, żeby zaoszczędzić na miejscu.
9) Nie róbcie offtopa w czasie sesji. Wszystkie komentarze i uwagi proszę umieszcać na topicu "Warhammer Shoutbox"(topic przeniesiony do granie, a gadanie). Macie prawo, a nawet obowiązek rozmawiać między sobą w czasie sesji, ale jedynie na temat gry.
10) W wypadku spotkania się dwóch lub trzech drużyn, sesja zostaje przerwana i przeniesiona na najbliższy możliwy termin, w którym spotkają się wszyscy gracze. Starajcie się nie doprowadzić zbyt szybko do konfrontacji, żeby nie trzeba było za szybko kończyć sesji. Staram się jak mogę, żebyście się nie spotkali i jak narazie idzie mi nieźle, ale jeśli będziecie naprawde chcieli się pozabijać, czy też poprostu się spotkać, to ja nie dam rady was powstrzymać.
11) Możecie sobie zadawać pytanie: Czemu są trzy sesje, jak mogła być jedna? Poprostu chcieliśmy wprowadzić z ARDem element rywalizacji. W ten sposób gra będzie ciekawsza. Komplikuje to nieco moje zadanie, bo postanowiłem umieścić wszystkie trzy drużyny w tym samym świecie, ale co tam.... to się nazywa wyzwanie hehehe...
12) Co do konfrontacji, to będzie ona dość wymierna. Po każdej skończonej sesji, każda druzyna będzie dostawał pewną ilość punktów Exp.. Ich ilość będzie uzależniona od zachowania graczy w trakcie sesji, od przestrzegania powyższych paragrafów, jak również od wczucia się gracza w postać i pomysłowości. Punkty te nie będą jednak służyć do zyskiwania leveli. Punkty wszystkich drużyn z odpowiednich sesji będą porównywane, a odpowiednie statystyki będą zamieszczane w odpowiednim topicu. Dołączam do tego ranking Best Action, dla osób, które w danych sesjach zrobiły rzecz najbardziej widowiskową, śmieszną, czy też najbardziej zgraną. Zobaczymy kto tu ma żyłkę erpegowca!
13)
Aktualna data następnej sesji bedzie się znajdować na mojej sygnaturce.14) (zupełnie o tym zapomniałem) Kiedy postać gracza umiera, zostaje on naturalnie usunięty z gry. Na wasze szczęście w wypadkach krytycznych, stosować będę tzw. Punkt Przeznaczenia. Tym, co nigdy nie grali mówię, że ilość PP świadczy o tym, ile razy wasze życie będzie w cudowny sposób uratowane. Nie wiadomo ile każdy z was ma PP (napewno poniżej 4) i nikt nie powiadomi was o ich stracie. W każdym razie wiedźcie, że nie będę ratował wam dupy w nieskończoność, i że trzeba najpierw myśleć potem działać.
15) Stwierdziłem, że przez całkowite zlikwidowanie Level Upów, zachamowałem właściwie rozwój waszych postaci. Dlatego też drużyny będą dostawać Level Up'a po skończeniu dziesięciu sesji. Polegać on będzie na nauczeniu każdej postaci z drużyny 5 nowych umiejętności (pewna ich część, to umiejętnośći pozostałych członków drużyny, których dana osoba nie ma... np., jeżeli ktoś jest w druzynie z dwoma elfami, to napewno w Level Upie dostanie "Specjalny Język - Eltharin"...)
16) Od 10 listopada 2004 roku obowiązują również następujące zasady:
§1) Koniec z 15-minutowym czekaniem na spóźnionego gracza. Jeśli nie zobaczę kompletu (na GG i na 4um) o godzinie rozpoczęcia sesji, to sesja zostaje odwołana. Dodatkowo drużyna gracza, który się spóźnił lub nie pojawił traci 25 punktów EXP'a.
§2) Jeżeli ktoś (tak jak dzisiaj Zell) uprzedzi mnie o tym, że nie może uczestnoczyć w sesji 15 minut przed jej rozpoczęciem, to jego drużyna straci 25 punktów EXP'a. Trzeba mówić takie rzeczy przynajmniej dzień przed sesją, żeby inny gracze nie musieli się fatygować.
§3) Jeżeli ktoś nie zjawi się na sesji 5 razy (nie koniecznie z rzędu), zostaje wykluczony z drużyny. Jedynym wyjątkiem usprawiedliwionej absencji jest choroba, śmierć lub inne nieoczekiwane okoliczności, jakie mogą gracza spotkać (jak w wypadku Kakashi'ego).
§4) Jeżeli w trakcie sesji nie dostanę znaków życia od gracza przez 15 minut, sesja zostaje przerwana i kontynuowana będzie w innym terminie. Drużyna, w której jest ów gracz traci 25 EXP'a na dokładkę.
To wszystko co mam do powiedzenia.
Mam nadzieję, że będzie nam się dobrze grać. Powodzenia.
PS. Pamiętajcie.... ja tworzę świat, ale tworzę go dla was. To wy tutaj rządzicie.
ftp://ftp.cordis.europa.eu/pub/fp7/docs/wp/cooperation/energy/e-wp-201101_en.pdf