Co się zmieni w ARR? De facto wszystko. Pozostawiono tylko świat z XIV i zbudowano go kompletnie na nowo. nowy system, nowe klasy, nowy silnik graficzny.
No i mnie właśnie interesowałaby jedna sprawa, czy tak znaczne zmiany w XIV, które dotyczyły wielu aspektów w tej grze, tak że bez problemu można użyć zwrotu "zmieniono wszystko", były naprawdę potrzebne?
Ja w pierwotną wersję XIV nie grałem, ale zdaje się mi, że większość krytycznych uwag wzięła się z tego, że ta gra było bardzo nieprzystępna (nie oznacza to, że zła czy niedopracowana) dla większości graczy, którzy widzieliby twór na podobieństwo WoW-a, a nie specyficznej i zupełnie innej produkcji jaką była początkowo XIV.
Oglądając gameplay i budowę świata z ARR zastanawia mnie właśnie sens przemodelowania świata (skoro pierwotne miejscówki również były klimatyczne) oraz zmiany silnika graficznego, jak ktoś grał w pierwowzór i również będzie kontynuował zabawę przy ARR, prosiłbym o konkretny komentarz do moich wątpliwości i uwag.
Ogólnie, czy wprowadzone modyfikacje były realnymi i nie cierpiącymi zwłoki zmianami, czy tylko iluzorycznymi, aczkolwiek kosztownymi przekształceniami, które paradoksalnie nie wnosiły wiele nowego i bez których w większości wypadków można by się obejść?