Autor Wątek: Kingdoms of Amalur: Reckoning  (Przeczytany 735 razy)

Offline Musiol

  • kiedyś byłem tutaj popularny
  • SuperMod
  • **********
  • Wiadomości: 2873
    • Zobacz profil
    • pssite.com
Kingdoms of Amalur: Reckoning
« dnia: Maj 11, 2012, 12:11:16 am »
Grę co prawda wydało EA, ale pokryło jedynie koszty nikłego marketingu, który i tak nie zaszkodził grze i Amalur sprzedał się znakomicie. Czym jest ten tytuł?

Action-RPG, który został zrobiony przez studia 38 Studios i Big Huge Games. Gra firmowana jest postaciami Kena Rolstona - ojca Morrowinda i Obliviona, R. A. Salvatore - sławnego pisarza fantasy i Todda McFarlane'a - autora między innymi postaci Spawna. Nad wszystkim czuwa Curt Schilling, który ze swojej kieszeni opłacił cały developing gry.

Ale dosyć o mało  istotnych sprawach.

W grze kierujemy bohaterem, który nie ma przeznaczenia, czym wprawia w osłupienie wszystkich, których spotykamy na swej drodze. Fabuła gry krąży właśnie wokół tego wątku, ale wprowadza swoje zwroty akcji, które znacząco urozmaicają ten główny motyw.

Grafika jest kolorowa, na myśl przywodzi skrzyżowanie Fable z WoW, czuć rękę Salvatore w kreacji świata. Najmocniejszym punktem całej gry jest bez wątpienia system rozwoju postaci. Raz, że w każdej chwili możemy zresetować całą postać za drobną opłatą, dwa - każdy skill z każdego builda się do czegoś przydaje (aczkolwiek, nie każdy wykupimy) no i na końcu trzy  - są karty przeznaczenia które pełnią rodzaj klasy postaci i dają nam odpowiednie bonusy. Są jeszcze te, które otrzymujemy po wykonaniu niektórych zadań - na stałe podnoszą niektóre atrybuty lub umiejętności.

Kolejna fajna sprawa - system walki, który odchodzi od nudnego używania skilli, stawiając na dynamiczne walki, możliwości łączenia ciosów w kombinacje. Możliwości mamy cholernie dużo i czasami walka przypomina bijatykę w krainie fantasy.

Główny wątek starcza na 40 godzin, ale do tego mamy ponad 150 zadań pobocznych, rozbudowany świat, mnóstwo rzeczy do odkrycia i samo bieganie dla frajdy.

Poniżej jeszcze jeden materiał, gameplay nagrany przeze mnie.

http://youtu.be/87xkD66FjM8

Ktoś grał? Jakieś wrażenia?

Offline Mazurit

  • Daredevil
  • **
  • Wiadomości: 166
  • Kupo!
    • Zobacz profil
Odp: Kingdoms of Amalur: Reckoning
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 11, 2012, 02:26:17 am »
Może, co do samej oprawy graficznej, gdyż tylko dla niej sprawdzałem tę grę, to raczej jest tu bliżej Fable'a niż skrzyżowanie jej z WoW-em  (ja już bliżej dałbym jakiegoś The Elder Scrollsa, jeśli chodzi o "otoczkę", ale to moje odczucia Ty miałeś widocznie inne).

Sam świat fantasy jest naprawdę warty sprawdzenie, przynajmniej mnie bardziej przyciągnął - co mnie w sumie zaskoczyło - niż typowo gotykowo-średniowieczne tytuły.

Przy Amalurze można się na pewno zabawić (później niby wkrada się monotonia, ale tak jest we wszystkich tego typu produkcjach), więc warto na niego zwrócić uwagę, ale jeśli ktoś myślałby o zakupie gry w podobnym klimacie, to mógłby w chwili obecnej poczekać na Dragon's Dogma i sprawdzić jak obie produkcje wypadną w porównaniu. Tak czy siak, jeśli już ktoś ją kupi nie powinien żałować. Zastanawiające jest także to, że bardziej jej nie reklamowali, marketing od EA, co jest w sumie dziwne, ssał na całej linii.

EDIT: W sumie to sprawdzając co tam na YouTube'a wrzuciłeś, muszę przyznać, że faktycznie strasznie WoW-osko to wygląda. Zadziwiające, jak to pamięć lubi płatać figle, ale tutaj problem chyba tkwił w tym, że nie chciałem, aby tego tytułu do WoW-a porównywać.
« Ostatnia zmiana: Maj 11, 2012, 03:15:56 am wysłana przez Mazurit »
Oki Doki Man

Offline De6v6il6

  • Blade Dancer
  • ********
  • Wiadomości: 1321
    • Zobacz profil
Odp: Kingdoms of Amalur: Reckoning
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 11, 2012, 09:38:29 pm »
Grałem, 3h zero polotu i finezji... grafika nie powala, fabuła nie powala, ale i tak jest lepszy od Fable 3 ;]
]