W sumie dawno się tu nic nie działo, więc coś może napiszę. Ciągle gram w TF2 regularnie, więc się chciałem czymś podzielić, bo może ktoś nie zna:
http://tf2lobby.com/Nowa jakość grania w TF2. Póki co rozegrałem tylko 3 mecze przez Lobby, no ale ten system jest naprawdę świetny. W dużym skrócie: TF2Lobby pozwala na zakładanie serwerów i tworzenie pojedynków z dobranymi przez organizatora ludźmi - działa to jak Lobby w sieciowych shooterach ala Combat Arms, czy Cross Fire albo (tak mnie się wydaje) jak w konsolowych wersjach TF2. Serwerów jest sporo, o dostanie się do gry nie trudno, z tym że Lobby jest raczej dla graczy doświadczonych, na których można polegać - cóż, przynajmniej nie ma bullshitów z publicznych serwerów, jak micspamów, czy przyspieszonego respawna. O ile zdążyłem obadać, ludzie grają tutaj w dwóch trybach:
1) Klasyczne ustawienia turniejowe, czyli 6vs6, ze standardowym składem złożonym z dwóch Scoutów, dwóch Soldierów, Demomana i Medyka + zmiany na inne klasy w skrajnych wypadkach, jak np. obrona ostatniego punktu. Gra się bardzo dynamicznie i na wysokim poziomie - tryb ten jest bardzo często zdominowany przez klanowiczów, którzy stackują strasznie, więc drużyna zazwyczaj nie są równe poziomami. No ale to dobry sposób, żeby pograć w TF2 na "profesjonalnym" poziomie.
2) Highlander, czyli 9vs9, każda osoba grająca inną klasą - w tej chwili chyba mój ulubiony tryb. Bo żadna drużyna nie ma tutaj przewagi klasowej (nie ma bandy demospamerów, ani turtlujących engów), no i tutaj każdy ma swoją jasno określoną rolę, w której nikt go nie wyręczy.
Dotąd zagrałem przez Lobby trzy razy. Raz w trybie turniejowym na cp_well medykiem, gdzie sromotnie przejebaliśmy z jakimiś stackerami z niemiec. Potem dwa razy w trybie Highlander, na pl_badwater, gdzie również moja drużyna dwukrotnie przegrała, ale za to raz byłem MVP na drugim miejscu w jednej rundzie hehe (grałem jako Heavy, a potem Sniper). System bardzo mi się sposodobał, no ale do niego trzeba mieć trochę czasu wolnego, żeby w to grać - casuale lepiej się pewnie odnajdą na dobrych serwerach publicznych, bo tam po prostu wchodzisz i grasz, a na Lobby niestety sama rozgrywka poprzedzona jest całą związaną z nią ceremonią.
Podsumowując wymienię może wady i zalety systemu TF2Lobby:
+ Brak micspamerów i innych grieferów, którzy tak ludzi denerwują na publicznych serwerach
+ Brak zjebanych modów, przyspieszonego respawnu, głosów z Quake'a, czy HLstatsX - jedyne modyfikacje, jakie wprowadzają to standardowe NoCrits/Spread.
+ Miła atmosfera
+ Wysoki poziom graczy, czyli (zazwyczaj) brak kaleczących grę noobów
+ Brak autobalancingu, a jednak granie w zrównoważonych drużynach
+ Zamiast zjebanego HLstatX jest rodzimy system statystyk na Lobby, oferujący miliony tabelek, map i wykresów, które tak bardzo lubię. Szkoda tylko, że wychodzi z nich, że jestem noobem.
- Stackerzy, którzy brak autobalancingu wykorzystują, żeby zebrać sobie drużynę z klanowych kumpli. Nie jest to wada sensu stricte, no ale czasami zaburza to poziom - nie zawsze jednak, bo jak ktoś jest w klanie to nie znaczy jeszcze, że musi być dobry
- Długi okres czekania na zebranie całej drużyny na lobby (bardzo długi przy Highlanderach) + konieczność czekania kolejnych kilku minut aż wszyscy połączą się z grą - system lobby nie ma pełnego supportu gry, więc po zaakceptowaniu składów każdy loguje się do gry i musi samemu wejść do odpowiedniej klasy na daną profesję. Gra nie rozpoczyna się, póki składy nie są równe (jak na turniejach, jest ta tabelka z napisami Ready i Not Ready u góry(.
Jeżeli ktoś, tak jak ja, jest zmęczony zmodowanymi, pełnymi grieferów serwerami publicznymi z ilością graczy sięgającą 33, to proponuję spróbować z Lobby - jak pisałem, jest to zupełnie nowa jakość grania.