Autor Wątek: jRPG system, historia...  (Przeczytany 6224 razy)

Offline Zulu

  • Soldier
  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
Odp: jRPG system, historia...
« Odpowiedź #20 dnia: Maja 08, 2009, 10:53:21 pm »
I ?? Nadal nie zrozumialem co to ma wspolnego z rozpisaniem sobie wszystkiego przed . Macie wszystko rozpisane i do roboty ,zadnych przerw ,wiecie co macie robic i wiecie ze nie nastapia zadne dziwne zmiany  <_< .

Offline Solidus

  • This is no Zaku boy... NO ZAKU!
  • SuperMod
  • **********
  • Wiadomości: 2723
    • Zobacz profil
Odp: jRPG system, historia...
« Odpowiedź #21 dnia: Maja 08, 2009, 11:20:21 pm »
No właśnie nie za bardzo. Załóżmy, że masz zapisany w fabule dość rozbudowany technicznie i ważny moment gry. Nagle okazuje się, że albo animacja będzie kuleć (koleś od sprite'ów twierdzi, że nie da rady tego zrobić, bo jest to zbyt skomplikowane lub sprite będzie wyglądał po prostu źle przy określonym stylu), albo programiści nie będą w stanie tego zrobić. I co ? Wywalisz ich wtedy, bo 'nie są za dobrzy' mimo, że dobrowolnie się zgodzili i odwalili spory kawał roboty ? Może się też okazać, że to, co jest na papierze nie wygląda tak fajnie jak w normalnej grze. My mamy system, gdzie każdy robi to, do czego jest przypisany i działa to bez problemu. Co tydzień robimy sobie zebrania na MSNie, gdzie omawiamy kolejne elementy rozgrywki i zostają one wtedy zatwierdzone. Lepiej jest modyfikować bądź rozbudowywać fabułę pod system niż porzucać dobre pomysły, które mogą ulepszyć gameplay, bo 'nie pasują', albo 'fabuła tego nie przewidziała'. Nie zapominaj też, że nie wszyscy mogą pracować przy fabule, bo będzie wyraźnie widać różnicę w stylach i na pewno znajdzie się jakieś najsłabsze ogniwo, które nie będzie dobre w te klocki i co wtedy ? Ma sobie 'odpocząć' miesiąc-dwa póki nie zostanie ukończony skrypt ? Po tym czasie to raczej albo podziękuje za współpracę, albo w ogóle zapomni o projekcie.

Mieliśmy sytuację, gdzie opracowaliśmy naprawdę wg. nas świetny i dość oryginalny system walki, ale okazało się, że powoduje on spora lukę w fabule. Co mieliśmy zrobić ? Porzucić go i wrzucić nudny, oklepany system, który wykorzystuje 90% jRPG'ów ? Nie. Na czas zmieniliśmy obecne elementy fabuły, żeby pasowały tworząc dzięki temu jeszcze bardziej zróżnicowany świat nie poświęcając niczego.
« Ostatnia zmiana: Maja 08, 2009, 11:34:58 pm wysłana przez DarkButz »
One little, two little, three little furries
Four little, five little, six little furries
Seven little, eight little, nine little furries
Ten little furry fags.
KILL EM!
Ten little, nine little, eight little furries
Seven little, six little, five little furries
Four little, three little, two little furries
One little furry fag.
ANYONE WANT TO DO THE HONORS?

Offline Zulu

  • Soldier
  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
Odp: jRPG system, historia...
« Odpowiedź #22 dnia: Maja 09, 2009, 08:52:10 pm »
Wasz problem ze musicie naginac fabule do swoich mozliwosci "programistycznych" nie moj :P .

// um ,glupio zabrzmialo ..mialem na mysli rozpiske



Nie rozumiem jak system walki moze sie nie zgadzac z fabula po uprzednim rozpisaniu wszystkiego ;D . Przeciez jasno wszystko widac na papierze prawda ? Rowniez nie ma problemu z napisaniem test aplikacji na potrzeby rozpiski co trwa o wiele krocej od naglych zmian ; D.
« Ostatnia zmiana: Maja 09, 2009, 08:57:45 pm wysłana przez Zulu »