www.conqueronline.comWielu z was zapewne widziało filmy o samurajach, sztukach walki i naukach starych mistrzów. Do tego dodajcie ptaki, duchy i inne potwory a uzykacie Conquer. Sama gra nie ma żadnego związku z podbijaniem czegoś, lecz chodzi tutaj o bycie sobą i panem swojego losu. tutaj mamy 4 profesje, a każda z nich podzielona jest na dwie płcie, mamy: Wojownika, Trojana, Taoistę czyli maga oraz łucznika. Wojownika nie trzeba przedstawiać jedynie dodam, że w guide jest napisane, że posługuje się każdym rodzajem broni do walki bezpośredniej. Trojan to jest to samo co wojownik, ale jego siła ataku jest dużo większa, lecz życie mniejsze, bardzo dobrze posługuje się broniami dwuręcznymi. Taoista niestety jest trudny i trzeba bardzo dobrze wiedzieć jak nim grać, gdyż posiada tylko jeden czar jakim jest prąd i ten atak zabiera bardzo mało życia aż do poziomu 15 kiedy to taoista przechodzi na wyższy poziom wtajemniczenia. Łucznik, tutaj też niewiele mogę dodać, tylko powiem, że jest najpopularniejszą postacią w grze, bo może bardzo szybko zabić nie tracąc przy tym życia, lecz jak ktoś będzie próbował go zabić to ma duże prawdobodobieństwo sukcesu. RPG nie byłoby sobą gdyby nie system skilli, który jest podobny do tego z PT, co mnie bardzo cieszy. Na przykładzie wojownika: on ma na początku gry możliwość walki mieczami, jest to skill pasywny, na im większym jest poziomie, tym większą mamy siłe ataku, ale gdy chcemy czasem dalej rozwijać ten skill to musimy się liczyć z tym że wyższy poziom wtajemniczenia będzie wymagał większego poziomu postaci. Więcej skilli do dyspozycji dostajemy wtedy gdy przejdziemy wyżej w drabince profesji, która jest szczegółowo opsiana na stronie: Play -> Proffesions. Dobrze rozwnięty system skillów w tej grze jest na niekorzyść punktów, gdy przechodzimy o poziom wyżej to one same się dodają w zależności od tego jak walczyliśmy, coś za coś. W świecie gry są zamki i fortyfikacje, które potocznie nazywają się miasteczkami. Jak w każdym MMORPG takie miasteczko posiada: Zbrojownika, Kowala, Sprzedawce napojów i innych drobiazgów. Tutaj dodatkowo mamy fryzjera, upiększacza, wiele NPC do questów, portiera, który wynajmuje domy oraz są jeszcze bezmózgie patrole które lubią KS. One czasem jak GM zechce to biegają wokół zamków na niskich poziomach i zabijają potwory nie patrząc na to, że ktoś inny się męczy i próbuje zdobyć exp. Z drugiej strony jest to bardzo dobry sposób na szybkie zarobienie złota bez wysiłku, gdyż patrole mają bardzo dużo siły i każdego potwora, jak chcą, to zabijają jednym ciosem. Wracając do NPC sprzedającego broń i zbroję to oni sprzedają rzeczy aż do 120 poziomu dla każdej z profesji. Jednak każdy z tych przedmiotów można zdobyć jako drop z potwora, czasem trafiają się unikalne wersje tych przedmiotów, które jednak tylko lepiej wyglądają a statystykami nie różnią się za wiele. O każdą zbroję i broń trzeba dbać, gdyż może się zepsuć, ale od czego jest kowal. Gra sama jest to mix RO, PT i klimatu z MU. Tak samo jak w RO możemy brać ślub (!), mieć własne zwierzątko oraz zmieniać swój wygląd co raczej nie zmienia rozwoju naszej postaci. Do wyglądu należy tylko wybór twarzy, fryzury i koloru włosów. Można wyglądać jak Cloud z FFVII albo jak zwykły mnich. Jest też bardzo fajna lecz małopotrzebna rzecz: akcje. Gdy klikamy na przycisk "action" to otwiera nam się okno z kilkoma zaprogramowanymi gestykulacjami i pozycjami, możemy siedzieć, klęczeć śmiać się, machać, a najbardziej podoba mi się taniec. Innowacją w tej grze w przeciwieństwie do poprzednich MMORPGów jest skakanie. Jeżeli mieliśmy w poprzednich grach mały strumyczek długości pól przed sobą to za skarby świata nie mogliśmy przejść na drugą stronę, chociaż praktycznie to nie byłby żaden problem, tutaj możemy przeskakiwać mury, rzeki i inne wielkie przeszkody, tak więc jeżeli chcemy to możemy zwiedzić całą mapę razem ze wszystkimi szczegółami. Jednak taki skok to też ma ograniczenia, bo nie mozemy z samego podnóża zamku wskoczyć na najwyższą wieżę. Kolejnym dobrym rozwiązaniem jest system PvP i prawo w miastach. Jeżeli jesteśmy przestawieni na zabijanie innych graczy to liczmy się z tym, że możemy pójść do więzienia, albo jezeli będziemy próbowali kogoś w mieście zaatakować, to sami zostaniemy zaatakowani przez patrol, a siła ich ciosu jest tak wielka, że od razu może zabić. Jak my zostaniemy zabici przez potwora lub gracza to zawsze wyskakuje z nas złoto i przedmioty, których nie używamy, po tym jak zostaniemy zabici to przemieniamy się w ducha i tak jak w poprzednich MMORPGach tracimy exp. Grafika na screenach nie jest może zachęcająca, ani też muzyki nie ma, ale za to jest ona bardziej grywalna niż reszta MMORPGów bo oczywiście są questy! Tutaj to mnie najbardziej zadowolił ten system, bo jak mamy misję do spełnienia, wtedy to nie jest praca na kilka minut bo zaczyna się przygoda. Questy są niesamowicie długi i przyjemne, lecz niestety trzeba je przechodzić z przewodnikiem, który jest na stronie, bo od NPC, który daje nam zadanie niewiele się dowiemy. Za questy nagrody są rózne: broń, zbroja, dodatkowe punkty exp, unique items. Grę polecam każdemu kto nie patrzy na grafikę ale na grywalność i przyjemności płynące z grania. Co do muzyki to ja i tak wole posłuchać swojego brzmienia: Ozrc Tentacles "Akasha" <- do tej gry jest to bardzo odpowiedni utwór.
BTW De6v6il6, niestety nie widze dalszego sensu grania w MU, zaczynam grać w Conquer, wybacz.