Forum SquareZone

Kategoria ogólna => Final Fantasy XIII-XIV: ARR => Wątek zaczęty przez: Musiol w Listopada 11, 2012, 11:11:46 am

Tytuł: Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
Wiadomość wysłana przez: Musiol w Listopada 11, 2012, 11:11:46 am
Dziwi mnie mocno, że nie ma takiego tematu. Ale z drugiej strony - tutaj się nie gra w płatne MMO ;) Ale do rzeczy.

Square Enix oficjalnie uśmierciło pierwotną XIV i wprowadza alphę A Realm Reborn. To wszystko uświetnił fantastyczny zwiastun, de facto - ending zrobiony przez Visual Works:

http://youtu.be/lZX9mSc1ayk

Co się zmieni w ARR? De facto wszystko. Pozostawiono tylko świat z XIV i zbudowano go kompletnie na nowo. nowy system, nowe klasy, nowy silnik graficzny.

Do tej pory pokazały się dwa materiały z alphy:

http://youtu.be/oR7ZfIyuHp0

http://youtu.be/AQb_t5zkfoY

Abonament to 12,95€ miesięcznie.
Tytuł: Odp: Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
Wiadomość wysłana przez: Mazurit w Listopada 11, 2012, 01:42:04 pm
Co się zmieni w ARR? De facto wszystko. Pozostawiono tylko świat z XIV i zbudowano go kompletnie na nowo. nowy system, nowe klasy, nowy silnik graficzny.

No i mnie właśnie interesowałaby jedna sprawa, czy tak znaczne zmiany w XIV, które dotyczyły wielu aspektów w tej grze, tak że bez problemu można użyć zwrotu "zmieniono wszystko", były naprawdę potrzebne?

Ja w pierwotną wersję XIV nie grałem, ale zdaje się mi, że większość krytycznych uwag wzięła się z tego, że ta gra było bardzo nieprzystępna (nie oznacza to, że zła czy niedopracowana) dla większości graczy, którzy widzieliby twór na podobieństwo WoW-a, a nie specyficznej i zupełnie innej produkcji jaką była początkowo XIV.

Oglądając gameplay i budowę świata z ARR zastanawia mnie właśnie sens przemodelowania świata (skoro pierwotne miejscówki również były klimatyczne) oraz zmiany silnika graficznego, jak ktoś grał w pierwowzór i również będzie kontynuował zabawę przy ARR, prosiłbym o konkretny komentarz do moich wątpliwości i uwag.

Ogólnie, czy wprowadzone modyfikacje były realnymi i nie cierpiącymi zwłoki zmianami, czy tylko iluzorycznymi, aczkolwiek kosztownymi przekształceniami, które paradoksalnie nie wnosiły wiele nowego i bez których w większości wypadków można by się obejść?
Tytuł: Odp: Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
Wiadomość wysłana przez: Solidus w Listopada 11, 2012, 06:50:03 pm
Bym nawet spróbował, ale
Cytuj
Abonament to 12,95€ miesięcznie.
FUCKING DROPPED
Tytuł: Odp: Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
Wiadomość wysłana przez: Musiol w Listopada 11, 2012, 08:52:07 pm
Grałem właśnie w XIV i różnica w grafice jest duża. A zmieniono wszystko, bo gra została opuszczona po pół orku przez wielu graczy. Tanaka po prostu chciał zrobić coś podobnego do FF XI, ale dużo rzeczy w mechanice popsuł. Modyfikacje które wprowadzono zmieniają kompletnie ten tytuł in plus, bo słuchano każdej opinii graczy, zmieniano to, co im się nie podoba, zachowując swoje pomysły.
Tytuł: Odp: Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
Wiadomość wysłana przez: Musiol w Czerwca 15, 2013, 02:10:03 am
Zwiastun z E3:

PS3Site.pl: Final Fantasy XIV: A Realm Reborn | Crystal Call E3 2013 Trailer (PS4) (http://www.youtube.com/watch?v=n7u3gjiLX2g#ws)

Beta wystartowała wczoraj. Data premiery to 27.08.2013. Będzie także wersja na PS4 w 2014 roku.
Tytuł: Odp: Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
Wiadomość wysłana przez: Musiol w Kwietnia 03, 2014, 12:30:24 am
Jeśli jest tutaj jakiś szaleniec posiadający PS4, to w ten weekend startuje beta w której można importować postaci z wersji PS3. Ogólnie polecam chociażby spróbować, bo PS4 likwiduje bolączkę wersji na PS3 - dławiącą się animację, słabszą grafikę i długie czasy wczytywania.
Tytuł: Odp: Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
Wiadomość wysłana przez: Nova/smogu w Lipca 30, 2020, 09:35:30 am
z takich ciekawostek po tak długim czasie. Jeśli ktoś chciałby przetestować XIV, niebawem darmowy trial obejmie podstawkę i pierwsze rozszerzenie, aka Heavensward więc można za darmo poznać starsze przygody XIV-kowego WoL'a. A Heavensward fabularnie jest naprawdę znakomity więc chociażby dla historii i świata przedstawionego warto dać grę szansę. Tym bardziej ze nadchodzący patch 5.3 zmieni sporo jeśli idzie o podstawową grę. Yoshi-P i jego team robią "usprawnienia" do bazowego ARR wyrzucając część niepotrzebnych filler questów by gra była bardziej płynna i nie dłużyła się aż tak biorąc pod uwagę drogę jaką obecnie trzeba przebyć od początku ARR do obecnego contentu w Shadowbringers.

No i gra zawiera taką masę nawiązań do poprzednich części że nie raz łezka się kręci. Crystal Tower z FF3 jako raid. Magitek armor z FF6 jako mount. Kefka, Exdeath, Omega, Shinryu, Gilgamesh jako bossowie przy czym sposób w jaki są dodani jest świetnie przemyślany. Ivalice i nawiązania to FF Tactics. Obecnie nowy wątek poboczny dodaje jako bossa Ruby Weapon, a kolejne będą dodane w trakcie.
No i obecny raid to owoc współpracy teamu Yoshi-P z Yoko Taro. z kolaboracji wyszedł crossover Final Fantasy z Nier Automata.