Autor Wątek: Expienie w jRPG  (Przeczytany 10707 razy)

Offline aysnel

  • Infel Phira
  • Redaktor
  • ******
  • Wiadomości: 759
  • „Was yea ra chs hymmnos mea"
    • Zobacz profil
Odp: Expienie w jRPG
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 04, 2008, 05:57:23 pm »
No to polecam ci Star Ocean 3 i DragonQuest 8.

Offline Growlanser

  • Tantalus Zombie Creation
  • General
  • ******
  • Wiadomości: 623
  • MusSskkk
    • Zobacz profil
Odp: Expienie w jRPG
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 04, 2008, 06:09:18 pm »
W DQ grałem i chciałbym spróbowac SO... niestety dopiero w wakacje ;/

Offline Pietraz

  • Twisted Teacher
  • Daredevil
  • **
  • Wiadomości: 131
  • Whatever...
    • Zobacz profil
Odp: Expienie w jRPG
« Odpowiedź #22 dnia: Maja 20, 2008, 07:07:25 pm »
Expienie tylko wtedy jak nie mogę pchnąć fabułki do przodu (rzadko się to ostatnio zdarza). Jak byłem młodszy to nie przebolałem żeby nie dobić postaci na 99 czy 100 lvl ale teraz mi się po prostu nie chce. W FFX próbowałem sobie podpakować wszystko na ile się dało ale powstrzymała mnie moja memorka, która po prostu zmarła :P Teraz mam więc dodatkową awersję do expienia...

Jedyną grą w którą od czasu do czasu popykuję i expienie w niej sprawia mi radość to Tales of Destiny 2 (na PSX). Lubię sobie pobiegać po tej wieży w której siedzi Valkyrie i posiekać mobki (dodatkowo czasem rzucają te ziółka co zwiększają staty) a potem wyżyć się na Sekundesie :D (taki z niego niby twardziel, phi :P)
W FFXII expienie to też nie jest ból bo nie mamy ciągłych sekwencji ładowania się bitew oraz ekranów po jej zakończeniu. Dodatkowo (coś dla Butza) jest glitch na auto-exp :)

"A potem pieścić będziemy się czule
I zwierzać słodsze od snu tajemnice"

Offline Spec (Wraith)

  • Berserker
  • ***
  • Wiadomości: 210
  • Trololo
    • Zobacz profil
    • Rise of the Empire
Odp: Expienie w jRPG
« Odpowiedź #23 dnia: Maja 20, 2008, 08:30:50 pm »
No patrzcie, jakoś ominąłem ten temat i nie wrzuciłem tu swoich 3 groszy... Nadrabiam zaległości zatem. :]

Expienia za Chiny Ludowe nie polubię, organizuję je sobie tylko wtedy, gdy jest to RZECZYWIŚCIE konieczne (np. trzeba pchnąć fabułę do przodu, a napotkani przeciwnicy/bossowie są za twardzi na razie, wtedy jeszcze to znoszę i idę nabijać punkty). Expienie tylko dla expienia (ew. w celu zdobycia funduszy na potiony/nową broń/zbroję [chyba, że to konieczne, żeby zarżnąć kogoś twardego i ruszyć wspomnianą fabułę dalej]) traktuję jako zwyczajną stratę czasu, który moge wykorzystać na coś więcej wartego.

Offline aysnel

  • Infel Phira
  • Redaktor
  • ******
  • Wiadomości: 759
  • „Was yea ra chs hymmnos mea"
    • Zobacz profil
Odp: Expienie w jRPG
« Odpowiedź #24 dnia: Maja 20, 2008, 08:53:39 pm »
Dlatego tak właśnie cenię Xenosagę gdzie zamiast napakowanej postaci liczy się taktyka, myślenie z wyprzedzeniem, oraz wykorzystanie słabości wrogów. Nawet walka napakowanymi postaciami ale bez pomysłu i taktyki kończy się przegraną. Reasumując w tej grze liczy się mózg a nie exp.

Offline X-Bahamut

  • Berserker
  • ***
  • Wiadomości: 203
  • \m/(-_-)\m/
    • Zobacz profil
Odp: Expienie w jRPG
« Odpowiedź #25 dnia: Lutego 15, 2011, 07:55:24 pm »
Widzę, że tu nie pisałem więc czas to zrobić. Ja osobiście kocham expić w każdych grach nigdy mnie to nie nudziło sprawiało mi to dużą radość i satysfakcje z nowych skili itp... A pro po glithów to jest jeden glith na expienie w ff 7 naciskamy coś ciężkiego na przycisk akcji wszystkim postaciom zakładamy pierścień nakładający berserker idziemy na jakąś plażę przy której jeszcze wciskamy czymś ciężkim przycisk w przód naciskamy także przycisk turbo bo bez niego się nie obejdzie i po sprawie hehehehe expienie odbywa się bez naszej interwencji xD ( co jakiś czas warto podleczyć postaci )  :F

Offline MarvelliX

  • Master of Random Knowledge
  • Admin
  • **********
  • Wiadomości: 2684
  • dood!
    • Skype
    • Zobacz profil
    • http://squarezone.pl
Odp: Expienie w jRPG
« Odpowiedź #26 dnia: Lutego 15, 2011, 11:54:01 pm »
glitch nie glith i to co opisales to trik jest a nie blad gry

Offline X-Bahamut

  • Berserker
  • ***
  • Wiadomości: 203
  • \m/(-_-)\m/
    • Zobacz profil
Odp: Expienie w jRPG
« Odpowiedź #27 dnia: Lutego 16, 2011, 08:07:24 am »
Może i masz rację, ale wcześniej czy później działa xDDD tylko jak mówiłem lepiej co jakiś czas uleczyć postać heheheheh.  :F

Offline MarvelliX

  • Master of Random Knowledge
  • Admin
  • **********
  • Wiadomości: 2684
  • dood!
    • Skype
    • Zobacz profil
    • http://squarezone.pl
Odp: Expienie w jRPG
« Odpowiedź #28 dnia: Lutego 16, 2011, 01:18:07 pm »
to dziala na wiekszosc gier z systemem random fajtuf tylko czeba miec postacie ktore nie maja problemow z zabijaniem docelowych mobow. Ja ofkos tego nie uzywalem, wole zabic mniej takich ktore daja duzo expa, albo uzyc cheata na podwojny exp i tez zabic mniej ;x i nie marnowac na to czasu
« Ostatnia zmiana: Lutego 16, 2011, 01:20:49 pm wysłana przez MarvelliX »

Offline Musiol

  • kiedyś byłem tutaj popularny
  • SuperMod
  • **********
  • Wiadomości: 2873
    • Zobacz profil
    • pssite.com
Odp: Expienie w jRPG
« Odpowiedź #29 dnia: Kwietnia 07, 2011, 04:04:31 pm »
Expienie to największa bolączka większości gier. Co prawda w takim Demon's Souls nie jest obowiązkowe, bo słabszy level można nadrobić zwinnością, ale i tak zbieranie dusz może czasem doprowadzić do nerwicy. O White Knight Chronicles nawet się nie wypowiadam, bo przy tej grze można pierdolca dostać.

Offline aysnel

  • Infel Phira
  • Redaktor
  • ******
  • Wiadomości: 759
  • „Was yea ra chs hymmnos mea"
    • Zobacz profil
Odp: Expienie w jRPG
« Odpowiedź #30 dnia: Kwietnia 07, 2011, 09:44:39 pm »
Jedną z niewielu gier gdzie nie ma nadmiernego ekspienia jest Breath of Fire: Dragon Quarter. Raz wypędzone potwory z danego obszaru już tam nie wracają. Zresztą część expa gromadzi się w tzw Party XP które można dowolnie rozdzielić. Jest też inne  Grę można zacząć od początku z posiadanym w danej chwili ekwipunkiem i  z całą zawartością party XP... Więc zaczynamy od nowa przygodę ale już z lepiej rozwinietymi postaciami.  W sumie gra krótka, jednakże cofanie sie do początku odblokowywuje nowe filmiki fabularne.

Offline DarkAura16

  • Knight
  • ****
  • Wiadomości: 353
  • Nikt specjalny.
    • Zobacz profil
Odp: Expienie w jRPG
« Odpowiedź #31 dnia: Kwietnia 07, 2011, 09:57:06 pm »
Expienie jest fee! Szczególnie nadmierne. Ch**ni można dostać i to ostrej. Ale też zależy w czym. W FF:Tactics bardzo przyjemnie się expi, w KH także(nie mówię tu o Days...). W Golden Sun ze dwa razy musiałem expić w całej grze. Ogólnie to większość Finali jest nastawiona na 'grinding' i trochę DQ.

Offline kALWa888

  • Redaktor
  • *****
  • Wiadomości: 426
    • Zobacz profil
Odp: Expienie w jRPG
« Odpowiedź #32 dnia: Kwietnia 07, 2011, 10:59:38 pm »
Ja tam chyba lubię expić. Jeśli jest to tak wygodne jak w DQ8 np. Trzymam gałkę przechyloną do przodu, gdy słyszę zmianę melodyjki na waleczną, wtedy zerkam na ekran by zobaczyć czy jakieś metalowe slime'y się pojawiły. Jeśli tak  ustawiam sobie co trzeba i wracam do czytania książki. Jeśli nie ma metalowych slime'ów klikam krzyżyk bez patrzenia na ekran i czytam książkę. Połączenie przyjemnego z pożytecznym. Przykładowo w DQ8 jestem już na etapie dociskania wszystkiego na maksa. Receptury alchemiczne mam zrobione prawie wszystkie pozostaje jedynie dociśnięcie postaci na maksa. Nie podoba mi się zbytnio expienie w Disgaea Hour of Darkness. Nie przypadło mi do gustu to, że każda postać żeby dostać exp musi zabić jakiegoś przeciwnika. No chyba że dostajemy bonus w postaci np 600EXP, wtedy dostają wszyscy. Sama gra jest świetna, ale system grindowania postaci zmieniłbym pod tym włąśnie względem. Nie tyle że zajmuje to dużo czasu, ale jest trochę niewygodne. Podoba mi się rozwiązanie jakie zastosowali w FF12. Odpowiednie ustawienie gambitów, miejsce, kilka czynności i możemy zostawić konsolę na noc, gdy budzimy się rano lvl trzech postaci wzrasta o kilka stopni.

Offline DrepagPL

  • Adventurer
  • *
  • Wiadomości: 78
  • If you want fight, just say!
    • Zobacz profil
Odp: Expienie w jRPG
« Odpowiedź #33 dnia: Marca 19, 2013, 08:20:18 pm »
Nie wiem jak wy,ale ja NIENAWIDZĘ EXPIĆ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Offline DarkAura16

  • Knight
  • ****
  • Wiadomości: 353
  • Nikt specjalny.
    • Zobacz profil
Odp: Expienie w jRPG
« Odpowiedź #34 dnia: Marca 20, 2013, 07:35:07 am »
Ostatnimi czasy gralem sobie w Disgaea : Hour of Darkness. To jest gra, w ktorej napewno znienawidzilbys expienie. Dlaczego? Szkoda gadac. Ale sama gra - swietna.

Offline kALWa888

  • Redaktor
  • *****
  • Wiadomości: 426
    • Zobacz profil
Odp: Expienie w jRPG
« Odpowiedź #35 dnia: Marca 20, 2013, 03:30:27 pm »
Disgaea mnie przeraża pod tym względem. Jak tylko sobie wyobrażam, że kiedyś przyjdzie mi wbić maksymalny level wszystkim postaciom (głównym z wątku fabularnego) to aż się boję. Tam problem jest podbić level jakiejś słabszej postaci, a co dopiero wszystkim. Najszybciej idzie mi z doświadczeniem Laharla, bo jego najczęsciej używam. Ale to jest bolączka tej gry, że doświadczenie dostaje tylko ta postać która właśnie kogoś zabiła. Wyjątkiem jest sytuacja, gdzie kilka postaci zabija wspólnie podczas wspólnego ataku. I najgorsze, że level nie kończy się na 100, tylko na 1000 (?)

Offline MarvelliX

  • Master of Random Knowledge
  • Admin
  • **********
  • Wiadomości: 2684
  • dood!
    • Skype
    • Zobacz profil
    • http://squarezone.pl
Odp: Expienie w jRPG
« Odpowiedź #36 dnia: Marca 21, 2013, 06:15:24 pm »
Dlatego ja w disgaeach (aktualnie gram w dark hero days) uzywam exp multiply cheat (najlepszy 8-16x) ;x i lvl nie konczy sie na 1000 tylko na 9999 ;d
W hours of darknes dobiłem laharla do 3k lvla i miałem 300h gry nabite mimo to nie widziałem wszystkich zakonczeń i nie miałem wszystkich bonusowych postaci
« Ostatnia zmiana: Marca 21, 2013, 06:19:37 pm wysłana przez MarvelliX »