Na pewno wiele osób z was miało problem z Zodiac Spear i otworzyło jedną z nieszczęsnych skrzynek przez co zaprzepaściło szansę zdobycia tej wspaniałej broni.
#W niektórych przypadkach nie do końca, ale wtedy szanse znalezienia jej są tak znikome, że nie warto tracić nerwów.
Nie ma potrzeby restartowania gry i zaczynania całej zabawy od nowa!!
Oto sposób jak zdobyć
Zodiac Spear przy niewielkiej znajomości HEX:
- Przede wszystkim trzeba mieć
możliwość zgrania save'a FFXII na komputer
można to zrobić za pomocą, np. uLaunch, Action replay Max Evo, Codebreaker itp.
- Save z Fajnala składa się z trzech podstawowych plików:
static.ico
icon.sys
BESLES-......
#Jeśli twój zgrany save jest spakowany można użyć
"PS2 Save Builder" (szukaj w Google), aby wypakować powyższe pliki
- My ingerować będziemy tylko w
BESLES-....- Teraz potrzebny będzie
"Hex Workshop" (szukaj w Google")
- Za jego pomocą otwieramy plik
BESLES-....- Proponuję ustawić okienko tak żeby widać było 8 kolumn, przykład:
00000000 | 9296 1A11 0100 0000 5A09 0000 9C05 0300
00000010 | 265E 6C00 0000 0000 2700 1B13 0000 0000
- Aby Zodiac Spear zaistniał w grze należy zrobić trzy podstawowe rzeczy:
1. należy
podać ilość ZodiacówW tym celu wędrujemy do adresu 6992, przykład:
00006990 | 0011
22(<-tu jest adres 6992)33 4455 6677 8899 AABB CCDD EEFF
Zmieniamy go na 01 - aby mieć jednego spear'a. Kto chce więcej niech lamerzy.
2. należy
dodać Zodiac'a do listy broniW tym celu wędrujemy do adresu BB4C (metoda jak wyżej)
Tutaj zaczyna się lista broni, które masz. Każde 4 cyferki/literki to jedna broń. My idziemy do miejsca, aż pojawi się
pierwsze FFFF (metoda poruszania: tak jak czytamy linijki w książce
Podmieniamy (nie
dopisujemy przed) FFFF na 3510 (to kod Zodiac Spear'a)
3. należy
podać ilość posiadanej broni (tyle ile linijek będzie w Inventory/Weapons)
W tym celu wędrujemy do adresu C9BC
Zwiększamy daną wartość o 1, np.
jeśli jest 26 podmieniamy na 27,
29 na 2A,
2F na 30, itd.
- Ostatnia i
najważniejsza rzecz - Checksuma#Jest to takie jakby zabezpieczenie przed ingerowaniem w zawartość sejwa, ale my je ominiemy
Każdy plik
(BESLES-...) ma następującą strukturę:
(checksum)(0100 0000)(zawartość save'a)(checksum)(0000 0000) , np.
(DFC6 BA23)(0100 0000)(zawartość save'a)(DFC6 BA23)(0000 0000)
My musimy
zaznaczyć całą
zawartość sejwa. Proponuję ustawić się w miejscu zaznaczonym X
(checksum)(0100 0000)
X(zawartość save'a)(checksum)(0000 0000)
nacisnąć Ctrl + Shift + End, przytrzymać Shift i cofnąć się do miejsca Y
(checksum)(0100 0000)(zawartość save'a)
Y(checksum)(0000 0000)
Następnie generujemy Checksum'ę. Jeśli korzystasz z Hex Workshop to wejdź w Tools -> Generate Checksum.
Zaznaczamy algorytm CRC-32 i klikamy Generate.
W prawym dolnym rogu otrzymujemy Checksumę
Teraz podmieniamy ją z istniejącą checksumą w
następujący sposób !! :jeśli otrzymałeś 12345678 to wpisujesz 7856 3412
#dwie ostatnie z końca na początek, potem dwie przedostatnie itd. , np.
Otrzymałem 0AFB3CD8, ale podmieniając istniejącą checksumę wpisuję D83C FB0A
- Pozostaje zapisać zmiany, spakować pliczki z powrotem w całość i wgrać na Memory Card.
- A teraz włączamy FFXII i cieszymy się