Autor Wątek: FF XII - Jak oceniasz system walki?  (Przeczytany 11448 razy)

Offline Ard

  • Wanderer
  • *******
  • Wiadomości: 1152
  • Vi Veri Veniversum Vivus Vici
    • Zobacz profil
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #20 dnia: Września 21, 2007, 05:30:15 pm »
Jedna (jedyną ?!?! :) ) jak na razie rzeczą, która nie podoba mi się w FF12 to możliwość nauczenia każdej postaci posługiawania sie każdą możliwą bronią/zbroją. Brak tu małego podziału na np. woja, maga, healera-buffera itp. Każda postać może różnić się tylko wyglądem, bo mogę każdej dać to samo i tak samo będą walczyć.
Wiem że dla wielu może to być ciekawe, bo w danej chwili każdy może np. używać łuku, albo tarczy. Mi ososbiście trochę się to nie podoba.

Offline lontrus

  • Soldier
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #21 dnia: Października 14, 2007, 09:23:09 am »
Jedna (jedyną ?!?! :) ) jak na razie rzeczą, która nie podoba mi się w FF12 to możliwość nauczenia każdej postaci posługiawania sie każdą możliwą bronią/zbroją. Brak tu małego podziału na np. woja, maga, healera-buffera itp. Każda postać może różnić się tylko wyglądem, bo mogę każdej dać to samo i tak samo będą walczyć.
Wiem że dla wielu może to być ciekawe, bo w danej chwili każdy może np. używać łuku, albo tarczy. Mi ososbiście trochę się to nie podoba.

Z tym się zgodze :D A co do Systemu Walki to zdziwil mnie :D Od 1 do 10 części był ten sam system ,A tu od
x-2 system siem zmienil poniewaz 3ba bylo szybko dzialać aby nie zostac zaatakowanym .Teraz wchodzi akcja .Czy to dobrze nie wiem ale to zawsze Final :D
Die or alive

Offline Yukimarcia

  • Soldier
  • Wiadomości: 13
  • The Overlord
    • Zobacz profil
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #22 dnia: Października 14, 2007, 02:17:59 pm »
Jedna (jedyną ?!?! :) ) jak na razie rzeczą, która nie podoba mi się w FF12 to możliwość nauczenia każdej postaci posługiawania sie każdą możliwą bronią/zbroją. Brak tu małego podziału na np. woja, maga, healera-buffera itp. Każda postać może różnić się tylko wyglądem, bo mogę każdej dać to samo i tak samo będą walczyć.
Wiem że dla wielu może to być ciekawe, bo w danej chwili każdy może np. używać łuku, albo tarczy. Mi ososbiście trochę się to nie podoba.
Jeśli chodzi o to, czasami przydaje się takie coś. Jak mam do pokonania latającego przeciwnika, a nie mam MP to używam kogoś z łukiem. Jest to jak u większości jedna osoba, więc żeby było szybciej daje łuk też pozostałym, po wszystkim daje ustawienia jak wcześniej.
Fear me for I am a demon.^_^

emiel_

  • Gość
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #23 dnia: Stycznia 18, 2008, 08:00:50 am »
System dobry, choć do dynamizmu z SO na przykład, trochę mu brakuje...i to co p[oruszyli przedmówcy - każda postać może walczyć tym samym rodzajem broni (Fran z toporem dwuręcznym?czemu nie... :D ) Tu trochę spieprzyli sprawę.   

Offline aysnel

  • Infel Phira
  • Redaktor
  • ******
  • Wiadomości: 759
  • „Was yea ra chs hymmnos mea"
    • Zobacz profil
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #24 dnia: Stycznia 18, 2008, 09:15:48 am »
Rzeczywiście wprowadzenie możliwości używania wszystkich broni przez wszystkie postacie psuje trochę odczucia z gry. Np. drobniutka Penelo wymachująca ciężkim dwuręcznym mieczem a przecież jej prezencja wskazuje, że nie byłaby go w stanie nawet podnieść a co dopiero walczyć. Bardzo się też uśmiałem jak zobaczyłem broń o nazwie Stone Bow (Kamienny Łuk, he, he, powinno być chyba raczej betonowa śmierć).

Offline Zanmato

  • Soldier
  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #25 dnia: Stycznia 22, 2008, 02:48:45 pm »
no co Ty chcesz, stone bow roxx! jest wręcz piękny w swej prostocie!!

a tak z innej beczki to głos Fran jest moim zdaniem miażdżący ;D
I hear voices in my head...

Offline aysnel

  • Infel Phira
  • Redaktor
  • ******
  • Wiadomości: 759
  • „Was yea ra chs hymmnos mea"
    • Zobacz profil
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #26 dnia: Stycznia 22, 2008, 07:59:15 pm »
No to sam spróbuj podnieść kamienną płytę tej wielkości co ona. Ciekawe czy Ci wystarczyłoby siły by jeszcze naciągnąć taki łuk. Wiem że zajebiście ta broń wygląda i że w w grach trzeba iść na pewne uproszczenia ale z tym łukiem to była przesada. Chyba że Fran posiada pewne zdolności o których nie wiemy. :) Cóz Fran ma głos niczego sobie ale jak inaczej można mówić gdy przednimi zębami prawie dotyka się podbródka. :) 

Offline Pietraz

  • Twisted Teacher
  • Daredevil
  • **
  • Wiadomości: 131
  • Whatever...
    • Zobacz profil
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #27 dnia: Kwietnia 27, 2008, 07:49:27 pm »
Rzeczywiście wprowadzenie możliwości używania wszystkich broni przez wszystkie postacie psuje trochę odczucia z gry. Np. drobniutka Penelo wymachująca ciężkim dwuręcznym mieczem a przecież jej prezencja wskazuje, że nie byłaby go w stanie nawet podnieść a co dopiero walczyć. Bardzo się też uśmiałem jak zobaczyłem broń o nazwie Stone Bow (Kamienny Łuk, he, he, powinno być chyba raczej betonowa śmierć).

Tia, a Cloud byłby sobie w stanie unieść Bustera, ot tak... Dobre 40-50 kg starej, dobrej, ciężkiej jak cholera stali. Squall to samo, taki Gunblade też waży swoje (o odrzucie rewolweru takiego kalibru nawet nie mówiąc - wszyscy widzieliście wielkość pocisków w skrzynce na Gunblade) Ale looz, nikomu to nie przeszkadza, BO TO GRA. Stone Bow wygląda faktycznie spoko, zgodzę się z niektórymi przedmówcami, ale Masamune bije wszystko na głowę :)
Ja osobiście się bałem że FFXII będzie podziałem postaci na klasy (szlag by trafił FFIX) ale nie :) I chwała za to. Uwielbiam właśnie ten motyw jak można dać panienkom jakieś potężne kawały żelastwa (widzieliście Ashe wymachującą Zodiac Spearem albo łączącą kombosy z użyciem Masamune? MIODZIO, śmiercionośny balet po prostu :))

A ogólnie to system walki w FFXII był mi niesamowicie na rękę :) W końcu nie muszę czekać aż mi się załaduje ekran bitwy (o czym zresztą napisałem w komentarzu do recenzji na stronie głównej), mogę sobie łazić jak mi się podoba, wykorzystywać teren (np ostrzelać z łuku albo pistoletu jakiegoś stworka po drugiej stronie rzeczki albo u stóp klifu i nic mi nie może zrobić, HAHA), doszło sporo realizmu do bitew. Ucieczki też już nie są takie uproszczone jak w poprzednich częściach. Wiejesz i tyle, a co z potworem, to nie wiadomo. Tutaj wiejesz a potwór Cię goni, trzeba czasem nieźle się nabiegać. No i neutralne potworki, to też ciekawa sprawa, zwłaszcza Entities i Elementals. Ignorują Cię większość czasu, ale wkurz je a zrobią się strasznie wredne i niebezpieczne. Ci co mówią, że system podobny do Vagranta widocznie nigdy nie grali w jedną z tych gier. Systemy różnią się naprawdę sporo, nie można celować w wybraną część ciała, chainy nie są zależne od nas, nie ma podziału na bronie przebijające, sieczne i obuchowe itp, itd, etc. Jednym słowem, to NIE jest Action RPG. Jedyne podobieństwo to brak przechodzenia do osobnego ekranu podczas walk. To jeszcze nie wystarcza by móc to nazwać Action RPG. Zresztą przyjrzyjcie się typowej produkcji gatunku RPG, typu Tales of Eternia albo coś. Jest chyba różnica, nie?

Gambity - oj, tu możnaby książkę napisać. Podobno jest możliwe ustawienie ich nawet w ten sposób, iż postacie w jakimś tam miejscu same expią - wyłączasz tv, zostawiasz konsolę i idziesz spać. Pewnie gdzieś to już nawet jest na tym forum, ale nie chciało mi się szukać. Mniejsza. W każdym razie ułatwienie jak 150, nie musisz non stop wciskać X jak chcesz by postacie atakowały ile wlezie. Ustawiasz im Gambit i same z radością robią sieczkę z mobków. Trochę skopano system Esperów (BARDZO mało przydatne) ale jako iż nigdy nie byłem fanem Summonów (przez wszystkie części od szóstki do dziesiątki) nie przejąłęm się tym zbytnio (w ósemce każdego wezwałem dosłownie po razie, żeby zobaczyć jak wyglądają ich ataki - potem bym chyba gryzł pada z wściekłości jakbym miał oglądać animację Edena x razy z rzędu podczas bicia jakiegoś bossa, chyba tylko Shiva robi co trzeba raz dwa bez zbędnych ceregieli).

IMHO Square poszło w dobrą stronę, a widząc trailery i teasery do FFXIII w kolejnej części będzie podobnie, szybko, żywiołowo i przede wszystkim energicznie. Koniec ze staniem w rzędach! Chwała Ci Square-Enix :)

"A potem pieścić będziemy się czule
I zwierzać słodsze od snu tajemnice"

Offline Zasalamel

  • Soldier
  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #28 dnia: Marca 08, 2010, 03:07:01 pm »
Jak dla mnie system walki jest bardzo dobry, wszystko jest bardziej dynamiczne, nie trzeba klikać ciągle atak tylko wystarczy raz ustawić. Wadą może być to że strasznie ułatwia grę taki system walki, dobrze się przygotujesz przed walką, odkładasz pada i czekasz aż boss padnie. Nie ma za bardzo podziału na klasy, ale to raczej nie przeszkadza, bo można samemu podzielić postacie na klasy dając im różne bronie.

Offline Solidus

  • This is no Zaku boy... NO ZAKU!
  • SuperMod
  • **********
  • Wiadomości: 2723
    • Zobacz profil
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #29 dnia: Marca 08, 2010, 04:12:38 pm »
Jak dla mnie system walki jest bardzo dobry, wszystko jest bardziej dynamiczne

odkładasz pada i czekasz aż boss padnie
Coś mi tu nie pasuje...
One little, two little, three little furries
Four little, five little, six little furries
Seven little, eight little, nine little furries
Ten little furry fags.
KILL EM!
Ten little, nine little, eight little furries
Seven little, six little, five little furries
Four little, three little, two little furries
One little furry fag.
ANYONE WANT TO DO THE HONORS?

Offline tomo666_87

  • Soldier
  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
Odp: FF XII - Jak oceniasz system walki?
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwca 02, 2010, 03:35:34 am »
system walki to jedyna moim zdaniem znośna rzecz w ffxii jednak i ja square zepsulo dodajac system gambit. tak mnirj wiecej od polowy gry wystarczy chodic postaciami i ogladac jak miarzdza kolejnych przeciwnikow. pozatym co daje fajny system walki przy dziecinnym systemie trudnosci gre ukonczylem ze srednia na lv 40 nawet ffx nie pozwolil mi na taki galop, a jes to jeden z latwiejszych finali. co jeszcze widoczni przeciwnicy i walki bez wczytywania byly juz w chrono trigger i to jest gra wktora warto pograc. z z nowszych to ja juz wole valkirie profile 2 to jest kozacki system walki i poziom trudności. niestety system ffxii to przy innych obecnych na rynku to tylko typowy sredniak