Czyli coś co pierwotnie miało być FF XIII-3. Kontynuacja historii z FF XIII wymieszanej z XIII-2.
Podstawowe info:
Platformy: Xbox 360 i PS3
Data wydania: 2013.
Producent: Yoshinori Kitase
Reżyser: Motomu Toriyama
Art director: Isamu Kamikokuryou
Game designer: Yuji Abe
Najważniejsze info za Kontownia.wordpress.com
Akcja rozwija się metodą world driven. To kolejna zmiana względem zarówno FFXIII (story driven), jak i FFXIII-2 (player driven). Świat LR żyje własnym życiem i to gracz zadecyduje, gdzie się zaangażować.
- Świat rozwija się w czasie rzeczywistym. Fabułę z kolei posuwamy do przodu wykonując questy. Ich wybór zmienia się wraz z upływającym czasem.
- Jeden dzień w świecie LR to godzina-dwie u nas. Czas może się skracać bądź wydłużać w zależności od naszych działań.
- W LR może się znaleźć myk, który pozwoli na zatrzymanie przedmiotów po skończeniu gry (Toriyama mówi o “game over”, ale chyba chodzi mu o zakończenie wątku fabularnego).
- Po zakończeniu gry nie uraczymy dodatkowego contentu na dodatkowe dziesiątki godzin zabawy.
- Koncepcja “world driven” ma związek z prawdziwym światem. Użytkownik będzie mógł się komunikować po automatycznym zalogowaniu do sieci (do realizacji tego pomysłu przyczyniła się integracja z Facebookiem obecna w FFXIII-2).
- Fabularnie akcja LR toczy się kilkaset po zakończeniu FFXIII-2. Zbliżający się koniec świata to konsekwencja tamtych wydarzeń (nie będziemy podawać spoilerów), choć przez ten czas ludzie się nie starzeli.
- W świadomości ludzi zmieniła się koncepcja śmierci.
- Pojawią się znajome postacie.
- Novus Partus to Gran Pulse, ale w sporej mierze zniszczone. Świat ten dzieli się na cztery wyspy – dwie ‘dzikie, dwie zamieszkane przez ludzi.
Yay or nay? Macie już dosyć tego całego zamieszania związanego z FF XIII?
DISCUSS!