Autor Wątek: Resonance of Fate  (Przeczytany 3392 razy)

Offline Noctis

  • Soldier
  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
Resonance of Fate
« dnia: Października 21, 2011, 01:30:26 pm »
Grał ktoś w tytuł Resonance of Fate (End of Eternity - jp.) ? Tak się składa, że tytuł w kwietniu bieżącego roku dołączył do mojej kolekcji. Nie ukrywam, bałem się, że będą to wywalone pieniądze. Nic bardziej mylnego. Resonance of Fate to tytuł w który trzeba KONIECZNIE ZAGRAĆ. Fabularnie jak dla mnie jest genialnie, postacie wykreowane na MISTRZOWSKIM POZIOMIE, a system walki jest NIESAMOWITY. Mogę napisać, że to połączenie Devil May Cry z Final Fantasy :P. Dynamika starć, ujęcia kamery sprawiają, że tytuł jest oryginalny i wyjątkowy. Trzeba także przemyśleć swoje ruchy, by nie przegrać danej walki. Rozbudowany i mroczny świat urzeka swoim designem. Każdy szanujący się fan j-RPG powinien zagrać w ten tytuł, a może są już na tym forum ludzie którzy mieli przyjemność zagrać w ten tytuł ? :). Zapraszam do dyskusji.

Offline Anouk

  • MASTER OF SQUAREZONE PUPPETS
  • SemiRedaktor
  • ******
  • Wiadomości: 598
    • Zobacz profil
    • http://refielle.ovh.org
Odp: Resonance of Fate
« Odpowiedź #1 dnia: Października 21, 2011, 05:04:10 pm »
Nie grałam. Dwa razy prawie kupiłam tą grę w ciemno. Za trzecim razem stwierdziłam, że nie ma co się sugerować opakowaniem i sprawdzę recenzje. Sprawdziłam jedną. Ogółem ocenili grę dobrze, ale ten
Cytuj
Rozbudowany i mroczny świat
ocenili jako nudny, mało zróżnicowany, a lokacje są podobne do siebie. Niby nie raz już spotkałam się z grami, które też mają świat na jedno kopyto, a np jaskinie mają zawsze ten sam układ, ale jednak ta opinia powstrzymała mnie od zakupu. Do dziś.
A ty jak się odnosisz do tej kwestii?

Offline Noctis

  • Soldier
  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
Odp: Resonance of Fate
« Odpowiedź #2 dnia: Października 26, 2011, 02:52:08 pm »
Powiedzmy sobie szczerze - RoF stawia przede wszystkim na ukazanie fabuły i dynamiczny system walki. Lokacje są do siebie podobne tylko i wyłącznie podczas walki, ale i tak się różnią od siebie np. osłonami, oświetleniem, warunkami atmosferycznymi. Czy świat jest nudny ? Uważam, że nie. Ukazanie warstw społecznych itp. jest widoczne na każdym kroku. Bogaci żyją w posiadłościach, gdzie na podłodze są marmury, a ulice i chodniki zadbane. Biedniejsi żyją niże, przekłada się na wygląd lokacji. Wielkie koła zębate blisko ulic lub metalowych dykt. Bród, śmieci walające się tu i tam... Paleta barw jest dobrana idealnie do tego co widzimy na ekranie telewizora. Po za tym Gildia zleca nam zadania poboczne, za które otrzymujemy pieniądze lub nowe części do ulepszania naszych broni (tu pistoletów zwykłych i maszynowych). Zadania się różnią np. pokonać określoną liczbę wrogów, znaleźć coś, odszukać kogoś, zanieść coś komuś itp.

Osobiście mnie ten świat wciągnął bo jest niepowtarzalny. Tytuł nie kosztuje wiele, a warto kupić ;). Zdecydowanie polecam, a jak zagrasz, to nie będziesz umiała odejść od TV.

I jeszcze jedno, gra nie jest łatwa ;). Tu już trzeba levelować swoją postać ;).

Offline Anouk

  • MASTER OF SQUAREZONE PUPPETS
  • SemiRedaktor
  • ******
  • Wiadomości: 598
    • Zobacz profil
    • http://refielle.ovh.org
Odp: Resonance of Fate
« Odpowiedź #3 dnia: Października 26, 2011, 09:54:02 pm »
Cytuj
jak zagrasz, to nie będziesz umiała odejść od TV
w takim razie z troski o studia zainteresuję się tytułem w przyszłym roku.

Cytuj
I jeszcze jedno, gra nie jest łatwa ;)
Gram właśnie w Dragon Age 2 na poziomie "niedzielny gracz", niech to mówi samo za siebie w kwestii moich umiejętności grania. Czy gra jest męcząca nawet po wbiciu porządnego levelu? Bo jeśli to kwestia ulepszenia postaci, to da radę!

Offline Noctis

  • Soldier
  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
Odp: Resonance of Fate
« Odpowiedź #4 dnia: Października 27, 2011, 12:10:42 pm »
W RoF levelowanie wygląda nieco inaczej. Level rośnie wraz z umiejętnością posługiwania się daną bronią np. masz 2lv. - Handguna, 1lv. - MachineGuna oraz 4lv. - "Granatów" - daje ci to łączny level postaci 7 (2+1+4) - to zaś przekłada się na wyższe HP i odporność. Im większy level broni, tym większy level postaci i przy okazji lepiej się daną bronią walczy (namierzanie szybciej działa i wyższe obrażenia zadaje). Aby być jeszcze efektowniejszym w walce ulepszamy broń. Kupujemy części do niej np. większy magazynek, celownik optyczny, tłumik itp. i montujemy w broni (jest to taka mini-gierka - coś jak puzzle). Trzeba tak łączyć elementy, by pojawiło się nowe wejście na jeszcze inne, nowe ulepszenia. Do tego dochodzą jeszcze inne rodzaje amunicji np. przeciwpancerna, zapalająca, zamrażająca, kwasowa itp. Po za tym podczas walki możemy uruchomić tkz. Hero Action. Wybieramy drogę w którą dana postać ma biegnąć i wykonujemy specjalną akcję.
Najbardziej efektowny jest tri-attack http://www.youtube.com/watch?v=rY9dx9J0WHM . Filmik z samouczka, ale podczas walki z większą zwierzyną trzeba wybrać większy tor. Taktyka jest tutaj ważna, a level i ulepszenie współgrają razem.

Jak dla mnie to jRPG tego roku.

P.S Sorry za trochę chaotyczną wypowiedź, ale śpieszę się do pracy :P.