Autor Wątek: Zasady  (Przeczytany 1549 razy)

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Zasady
« dnia: Listopada 28, 2006, 04:58:05 pm »
Zasady ogólne

$1. 32 zawodników rywalizuje ze sobą w dwóch fazach – grupowej i pucharowej. W pierwszej, podzieleni są oni na 8 czteroosobowych grupa, w których każdy uczestnik zmierzy się kolejno z każdym z pozostałych trzech zawodników. Łącznie odbędzie się w tej grupie 48 walk. Dwóch najlepszych zawodników z każdej grupy przejdzie do etapu pucharowego, składającego się z 16 walk, w których przegrana oznacza odpadnięcie z rozgrywek. Wszystko przebiegać będzie analogicznie do SZ Cup.

$2. Każda walka znajdować się będzie w oddzielnym temacie, w którym zablokowana będzie możliwość odpowiadania dla osób innych, niż nadzorujących aktualną walkę. Wzór tematu wygląda następująco:

Nazwa tematu: Walka (liczba rzymska): (zawodnik 1) VS (zawodnik 2)
Opis tematu: Walka grupy (litera grupy) / Walka 1/8 (ćwierć, pół) finału: (nadzorujący zawodnika 1) VS (nadzorujący zawodnika 2).

W razie czego, będę poprawiał nazwy tematów, żeby wszystkie wyglądały tak samo.

$3. Walka składać się będzie z dwóch opisów pojedynków, napisanych oddzielnie przez obu nadzorujących. Każdy opisywać będzie zwycięstwo jednego z zawodników, odmiennego niż jego oponent. Więcej informacji na ten temat, w punkcie „Zasady walk”.

$4. Od razu po napisaniu drugiego pojedynku danej walki, temat zostanie zamknięty i otwarta w nim będzie sonda, która zadecyduje o tym, kto odniesie w danej walce zwycięstwo. Sonda będzie czynna przez tydzień, do momentu pojawienia się nowej walki. Głosować w niej mogą wszyscy użytkownicy forum (ale nie róbcie sobie jaj z wołaniem kumpli lub zakładaniem nowych kont do głosowania... to tylko zabawa.)

$5. Po zakończeniu fazy grupowej, 2 nadzorujących z najgorszą punktacją odpada z zabawy. Pozostała ósemka zostaje podzielona na 2, czteroosobowe grupy. Każdej z tych grup przyporządkowana będzie jedna część schematu pucharowego w taki sposób, aby ich uczestnicy nie spotkali się z nikim z drugiej grupy do samego finału. Rozgrywki wewnątrzgrupowe zajmą 1/8 i 1/4 finałów. Potem z każdej grupy odpadnie 2 nadzorujących. 4 zawodników i 4 nadzorujących, którzy w ten sposób trafią do półfinałów, zostanie przyporządkowanych sobie nawzajem poprzez losowanie (dozwolona jest późniejsza zmiana zawodników, za obustronnym przyzwoleniem graczy). Finał rozegrany zostanie pomiędzy dwoma zwycięzcami półfinału, zarówno wśród zawodników, jak i ich nadzorujących. (wiem, wyglądać może skomplikowanie, ale nie martwcie się, wszystko starannie obliczyłem).

$6. Komentarze do walk i szeroko pojęta dyskusja na temat turnieju, odbywać się będzie w przyklejonym temacie: „Kraina Bogów”.

$7. Wszelkie zmiany będą na bieżąco ogłaszane w temacie „Ogłoszenia”.


Zasady walk

$1. Obaj zawodnicy mają mieć przygotowane swoje opisy pojedynków do dnia ustalonego wcześniej w odpowiednim temacie. Zamieszczone mają być one do godziny 24ej tego dnia. Jeżeli jeden z zawodników nie dostarczy swojego opisu do tej godziny, walka zostaje oddana walkowerem na rzecz oponenta. W jednym tygodniu odbywać się będą 2 walki.

$2. Minimalna długość opisu jednego pojedynku to 3000 znaków. Opis zawierający mniej znaków jest z miejsca usuwany, a oponent wygrywa walkowerem. Nie ma ustalonej górnej granicy długości opisu, wskazane jest jednak, żeby nie był bardzo długi (pamiętajcie, że wszyscy to musimy czytać... 20k znaków to nieoficjalna granica górna powiedzmy...).

$3. W opisie walk zabronione jest używanie tagów. Wszystko ma być czystym tekstem, bez niepotrzebnych wyróżnień tekstu.

$4. Dialogi w walce umieszczane mają być od myślników, tak jak ma to miejsce w literaturze polskiej. Wskazane jest sprawdzenie ortografii przed wysłaniem posta z opisem (może to wpłynąć na czyjeś zdanie, raczej w sposób negatywny).

$5. Pora dnia i roku, warunki meteorologiczne oraz miejsce walki są całkowicie dowolne i zależą wyłącznie od gustów nadzorujących. W obu opisach danej walki, parametry te nie muszą być takie same, chociaż mogą. Wskazane jest jednak, aby arena, na której odbywać się będzie bitwa, a także towarzyszące jej warunki był jasno sprecyzowane, za pomocą stosownych opisów w walce (na pewno wpłynie to na ocenę innych osób).


Stałe elementy opisów

$1. Obaj zawodnicy są w pełni zdrowi, wypoczęci (odnowione HP i MP heh). Stan ich psychiki zależy już od woli nadzorujących.

$2. Nadzorujący nie przejawiają swojej boskiej mocy w walce w żaden sposób. Żadnych piorunów, głosów z niebios, telepatii, rozstępujących się oceanów, ani płonących krzaków.

$3. Opis kończy się w momencie pokonania jednego z zawodników. Nie wskazane jest opisywanie zachowań bohaterów po walce bardziej, niż jest to konieczne.

$4. Walka kończy się wtedy, kiedy jeden z zawodników pada nieprzytomny, przyzna się do odniesionej porażki, jest zupełnie niezdolny do walki (odcięte części ciała np.) lub umiera.

$5. Silnie wskazane jest, żeby zachowanie zawodników nie odbiegało znacząco od ich zachowania w grach, z których pochodzą.

$6. Dla ułatwieni komunikacji, wszyscy zawodnicy biegle operują językiem polskim hehe...

$7. Wszyscy bohaterowie są realistyczny wizualnie... żadnych poligonów, pixeli, proporcji superdeformed, mangowych stripe'ów, 8bitowej palety kolorów, ani niczego takiego.

$8. Oprócz wspomnień ogólnych, dotyczacych życia bohaterów przed wzięciem udziału w Turnieju, zawodnicy pamiętają także swoje wcześniejsze walki w nim rozegrane, a zatem odniesienie do tychże wspomnień może być użyte przez nadzorujących w opisach walk. Jedno zastrzeżenie: bohaterowie posiadają wspomnienia związane z tylko jednym z dwóch scenariuszy danej walki, konkretnie tym, który zebrał więcej głosów w trakcie sondy. Opis nadzorującego, który przegrał pojedynek, traktuje się tak, jakby nigdy nie istniał.


O sprawach technicznych

$1. Faza grupowa składa się z 96 pojedynków (48 walk). Każdemu więc przyjdzie napisać przynajmniej 9 opisów, a 6ciu wylosowanych będzie opisywało swoje walki 10 razy. Te 3 walki nadprogramowe nie będą wliczane do punktacji.

$2. Tabele z punktacjami zawodników i graczy, zamieszczone są jako obrazki w temacie „Ranking”. Będą one regularnie update’owane, aby każdy mógł na bieżąco śledzić sytuacje w grupach, fazie pucharowej oraz aktualne wyniki nadzorujących.

$3. Walki pomiędzy zawodnikami oraz pomiędzy nadzorującymi zostały ustalone na drodze losowania. Przyporządkowanie odpowiedniej pary nadzorujących do odpowiedniej walki jest ustalone za pomocą punktów określających znajomość zawodników, podesłanych mi przez was. Sprawy o które zadbałem w trakcie losowania walk:

- Każdy nadzorujący poczekać będzie musiał minimum tydzień, przed swoją kolejną walką. Niestety, nie udało się tego dokładnie rozplanować i parę osób będzie miało jedną walkę po tygodniu od poprzedniej.
- Każdy nadzorujący zawalczy z każdym innym przynajmniej jednej raz. Tylko trzy walki będą się powtarzać (niestety, matematyka nie pozwala inaczej heh).
- Każdy nadzorujący będzie uczestniczył w walce tego samego zawodnika maksymalnie 2 razy. Jeżeli tak się stanie, to najczęściej raz będzie opisywał jego zwycięstwo, a raz porażkę (chyba, że sam ustali inaczej z innym graczem).
- Im mniej punktów przyznaliście odpowiednim zawodnikom, tym mniejsza szansa na trafienie ich w swoim zestawie. Niestety, komuś może się zdążyć wpadnięcie na nieznajomą postać pod koniec walk (sorry, ale ustalanie tego wszystkiego to było dla mnie piekło, a poprawianie byłoby jeszcze większym piekłem).

$4. Po ustaleniu walki, nadzorujący przyporządkowani są do odpowiedniego zawodnika na drodze losowania. Jeżeli obaj nadzorujący wyrażą na to zgodę, mogą zamienić się promowanymi zawodnikami (naturalnie, w ramach danej walki).

Zasady fazy pucharowej

Faza 1 (1/8 i 1/4 finałów)

- Minimalna ilość znaków dla opisu walki zwiększona do 6000.
- Dwie walki w ciągu tygodnia. Tydzień na głosowanie.

Faza 2 (półfinały, walka o trzecie miejsce).

- Minimalna ilość znaków dla opisu walki zwiększona do 7500.
- Jedna walka w ciągu tygodnia. Tydzień na głosowanie.

Finał

- Minimalna ilość znaków, tak jak w fazie drugiej
- Głosowanie tajne na PM do mnie (nie tylko aby dodatkowo zapewnić uczciwość głosowania, głównie aby potrzymać graczy w napięciu do samego końca). Dwa tygodnie na głosowanie.
« Ostatnia zmiana: Marca 28, 2007, 08:51:35 pm wysłana przez Tantalus »