Nim większe jest Brave, tym więcej odbiera się ciosami fizycznymi, ale też więcej się traci, kiedy dostanie się fizycznie w łeb. Ten współczynnik trzeba trzymać wysoko u wszystkich wojowników (powyżej 80ciu najlepiej). Faith jest analogiczne: im większe się je ma, ty większy damage od zaklęć i tym większe prawdopodobieństwo trafienia statusami. Działa też w drugą stronę oczywiście, więc osoby o wysokim Faith są podatne na oberwanie czarami. Trzymać wysoko u magów.
Co do tych współczynników, to gdzieś czytałem, że posiadanie zbyt niskiego lub zbyt wysokiego Faith (>20, <90) oraz zbyt niski Brave (>20) mogą sprawić, że postać odłączy ci się od drużyny (naturalnie, na Ramzę to raczej nie zadziała hehe). Szczerze mówiąc, nigdy nie byłem tego świadkiem, ale nie polecam sprawdzać na ważnych postaciach. No i, jak wiadomo, sprowadzając Brave poniżej 10ciu, można zmienić oponenta lub kogoś z naszych w kurczaka (parametry jak żaba, działa automatycznie uciekając od wrogów jak najdalej).
Do zwiększania Brave/Faith można używać albo skill'i Mediatora, albo skill'i Beawulf'a albo Scream Ramzy (dostępny dopiero w czwartym akcie). Zmiany po walce utrwalają się mniej więcej w 1/3ej. Znaczy to, że np. jeżeli podczas walki podniosłeś komuś Brave z 70ciu do 100, to po walce będzie miał Brave ustalony gdzieś w okolicach 80ciu.
No, to chyba tyle...