Forum SquareZone
Kategoria ogólna => Chrono Saga => Wątek zaczęty przez: Kazumaru w Stycznia 28, 2004, 10:59:51 am
-
Ogolnie to chodzi mi oto co uwazacie o walce w CC czyli sysytemie zdobywnia doswiadzenia, zucanie summonow, wyglad czarow, podzial na elemntale, brak ATB tylko walka turowa, itd co wam przyjdzie na mysl zwiazanego z walka :!:
-
mi się bardzo podoba ten system. i to że Summony jako miażdżaco silne są trudne do użycia (chodzi o zrobienie fielda). System element to dla mnie cudo. Zawsze lubiłem walkę turową np bo jak muszę iść do kibla to mnie nie zabiją :-D
-
Cóż,system jest świetny tylko wkurza mnie,że przeciwnik często przerywa mi kombosa.
Troszkę wnerwia też fakt,że New Game+ rozpoczynasz ze statystykami,brońmi,zbrojami itd. sprzed końca gry.
-
mówiąc szczerze mnie też, a zwłaszcza kiedy mam właśnie użyć Revive+5 :twisted: . Chociaż mówiąc szczerze i tak przeciwnicy (poza Darusiem) atakują stosunkowo rzadko, weż takiego mutanta z przed statku starkiego inferno, inferno, volcano, salmander zaatakował 2 razy i zdech śmieć :twisted:
[/LIST]
-
niestety, zbija to cala nastepna rozgrywke :( ...jak jest walka to nie chce sie walczyc, bo przeciwnicy to barszcze :D ...nie jest to pierwsza gra kwadratowych z tym "systemem"...ja jestem raczej przeciwny takiemu obrotowi sprawy...
-
Moim zdaniem system walki bardzo mi się podoba a tym bardziej kwestia z nieograniczoną możliwością zbierania czarów.
-
Ja tak myslalem i myslalem i na moj mozg gastronoma to sie domyslilem w koncu, ze jeszcze nie powiedzialem mojego zdania na ten temat :D :wink: .
A wiec jade, otoz najbardziej z calego systemu podobalo mi sie to, ze aby wezwac summona trzeba sie nameczyc i uzyskac odowiedni kolor field. W koncu summony to powinny byc istoty boskie ktore nie sa na kazde nasze zawolanie, ale takie ktore nam od czasu do czasu pomoga(wiecie ja w FF wogole prawie nie uzywalem czarow bo poco jak moja Shiva pokazywala sie w tak blyskawicznym tempie ze zanim walka sie tak naprawde zaczela to ona juz ja konczyla :D )
A co do zachowania statystyk z poprzedniej gry to mi sie to podobalo, tylko moim zdaniem square powinno zwiekszyc moc bossiakow podzczas drugieigo przejcia!!
P.S. YUzuriha jak mozesz to wejdz na forum Granie a gadanie w temat gry dla kobiet i napisz co sadzisz o bijatykach bo ja tam napisalem ze dziewczyny lubia popykac w bijatyki a Game play mi nieprzyznal racji(bezczelny no :wink: ), w twoim profilu wyczytalem ze lubisz bijatyki wiec prosze zabierz glos w tej sprawie jak masz ochote! Pokaz ze dziolszki tez lubia obijac wirtualne mordy :D
-
dla mnie system jest najsłabszą stroną gry!!! wkurza mnie ze nie ma leveli! tak to miał bym motywacje zeby pomęczyć troche potworków, a poza tym denerwuje mnie otrzymywanie bonusów(np. hp+??) po walce. na jakiej zasadzie to działa???
podsumowując system uważam za średnio udany
-
Bonusy dostajesz po walce gdy zdobedziesz kolejny level! Gdy wejdziesz na kolejny level to postac po kolejnych walkach rozwija sie trohe bardziej zastosowano to poto abys nie unikal walk z przeciwnikami bo levele jak wiadomo nabijaja sie tylko po walce z Bossem wiec aby nabic statystyki musisz jeszcze walczyc z leszczami... ito mi sie wlasnie podobalo ze widac przeciwnikow na miejscowkach i moge walczyc z tyloma ile musze zeby mi powiekszylo statsy anie tak jak w finalu co krok atakowal mnie ktos okogo istnieniu nie mam nawet pojecia bo go niewidze
-
No właśnie widoczność enemiesów uwarzam za jedną z największych zalet mojej ulubionej gry. Ahhhhhhhhhhh niech tylko sobie przypomne czasy siekania Salamndrem co się dało, a w terr tower udało się rzucić saintsa pierwszy raz, ale to była podniate, ahhh ta przeszłość :wink:
-
System jest spoko. Tylko trocha za trudno sie rzuca summony.
-
i wlasnie to jest jego najwieksza zaleta. Summony to nie sa qmple na zwolanie
rzadko kto uzywa ich inaczej niz do zabawy
-
Bo ja wiem ;) system w CC mi się tak siakoś nie bardzo podobał w Grandi II był lepszy :P (Jesooo uwielbiam te dyskusje o CC)
-
Chrono Cross'a przeszedłem jakieś dwa lata temu, gierka bardzo fajna ale z tego co pamiętam to system niezbyt mi się pasował (szczególnie zabawa z elementami), znacznie bardziej podobają mi się systemy z FFVIII czy FFVII.
-
Najlepszy jest system z FFVII pamiętam, że byłem zawiedziony gdy w FFVIII zabrakło materii :( a system z CCpoprostu mnie denerwował :D
-
heretyk z ciebie De6v6il6 materia nie rozsmieszaj mnie nie watpie za jest fajne ale elementy a amteria to jak niebo a ziemia
-
to fakt S&S...materia a elementy to nieba a ziemia...z tym ze materia jest na gorze :D...materia jest IMHO najlepszym systemem do walki...prosty, przejzysty...jedyny minus to to ze tak prosto sumony sie rzuca, a w elementach nalezy najpierw troche sie nameczyc...ale materie rzadza i jesli sieje herezje, to przynajmniej nie sam (pozdro Devil :D)
-
elementy rlz mozecie sie klocic ale sie mylicie a jesli macie co do tego watpliwosci to spytajcie Gipsiego
-
Gipsi:
sysytemie zdobywnia doswiadzenia,
W końcu nie muszę walczyć z bandą przykurczy, żeby zdobyć te marne 12987 punktów doświadczenia, by awansować moją psotać na kolejny poziom, by tylko zdobyć tę super extra hiper wypaśną cool technikę.
zucanie summonow
Wymaga zaangażowania gracza w walkę. Wymaga taktycznego zaplanowania kolejnych ataków. Jak dla mnie, jest po prostu świetny. Czasami i owszem, marzy mi się <zwłaszcza podczas ciężkiej przeprawy, gdy zapomniałem dokupić tę parę potionów>, ale potem docenia się ten majstersztyk.
, wyglad czarow,
Poezja. Czuć w nich pasję, wyobraźnię twórców. Widać, że świetnie się przy tej grze bawili, tak samo, jak i ja. Choć od czasu do czasu mam wrażenie, że mogliby wycisnąć z PSX coś więcej. Ale tylko czasami.
podzial na elemntale
W sumie to nic nowego. Dopiero w czasie walki, zaczyna on odgrywać nieco większą rolę.
brak ATB tylko walka turowa
Jednak powinna być możliwość wyboru. W końcu dodaje to nieco akcji podczas walki i dreszczyku emocji <czy zdążę wykonać ruch i zabić przeciwnika, nim ten mnie>. Ale z drugiej strony - przynajmniej mam czas na zaplanowanie kolejnych posunięć, obmyślenie strategi na pokonanie tego cholernego bossa.
itd co wam przyjdzie na mysl zwiazanego z walka :!:
Nie myślałem w tej grze, jak bardziej by można walkę usprawnić <co zdarza się mi w większości innych gier>, a to już o czymś świadczy. Po prostu całość jest świetnie wymyślona i wcielona w życie.
-
turówka w CC trochę mi D'n'D przypomina :P system walki.... hm. no więc po pierwsze stamina i te sprawy - genialnie to obmyślono. im silniejszy cios tym więcej siły wymaga i postać musi dłuzej odpoczywać by znów zaatakowac- rewelacja. summony - jak juz zauwazono wczesniej - trudne w użyciu i wymagające. przy tym bardzo silne i niesamowicie potrzebne w walkach z bossami. jednym słowem rewelacja. troche drazni mnie jednorazowość użycia każdego czaru, ale tu znów się D'n'D kłania - tam magia działa na podobnej zasadzie. potraktujcie elementy jako zaklecia wisywane przez maga do księgi zaklęc ;) ogólnie system naprawdę swietny, a dla mnie tym łatwiejszy, że bardzo zbliżony do D'n'D. może bluźnię ale mi naprawdę się to tak kojarzy :F
-
Generalnie jakikolwiek system w grze by nie był, to po jakimś czasie przyzwyczaję się do każdego i opanuję go. Jeśli chodzi o Chrono Cross:
System gry jest jednym z najlepszych jakie miałam okazję poznać. Brak punktów doświadczenia> co prawda istnieją poziomy, które określają stopień zaawansowania postaci, ale szkoda, że nie istnieje możliwość podwyższania bez końca jak na przykład w Final Fantasy 7. Jeżeli chcemy zwiększyć nasz poziom musimy iść dalej wraz z rozwojem fabuły, by w końcu (najlepiej) spotkac jakiegoś boss'a, bo to za niego dostajemy najwięcej punktów. Walki ze zwykłymi stworami nie owocują kolejną ilością puntktów doświadczenia, owszem kilka można zarobić ale niewiele. Ciekawie został rozwiązany sposób magii. Squaresoft zupełnie odeszło od puntków magii. Posiadamy ograniczoną liczbę miejsc na elementy, jednak wraz z tym jak rośnie doświadczenie naszych postaci liczb miejsc się zwiększa, co uważam za całkiem ciekawe rozwiązanie. Poszczególnych czarów można użyć zaledwie jeden raz, ale postać posiada na tyle miejsca, że mi prawie nigdy nie zabrakło potrzebnego czaru, dlatego uznaję ten pomysł za całkiem niezły. To tyczy się wszytskich czarów zarówno technik specjlanych jak i summonów, co może niektórych denerwować, ale ja uważam, że dzięki temu używanie summona nie staje się nudne (jak miało to miejsce w FFVIII). By przywołać summona w CC należy do tego przygotować pole, które musi mieć kolor zgodny z innate danej istoty <to sprawia, że w grze tej przywołanie summona nie jest takie pospolite i powszechne. Wzywamy go jedynie w ważnych momentach, dzięki temu summon jest uznany za pomoc specjalną. Co do samego systemu walk: walka na tury podoba mi się gdyz opiera się głównie na logicznym myśleniu. Odbywa się według ściśle określonych reguł. Ciekawym rozwiązaniem jest system punktów staminy któy pozwala nam za jednym razem uderzyć wroga więcej niż jeden raz. Jedynym minusem dla mnie jest to, że określają one również możliwość dostępu do danych poziomów magii. Podsumowywując walka w CC jest według mnie może być ciekawa i zajmująca ze względu na wiele możliwości. Dodatkowym atutem są techniki łączone, przy których należy podkreślić fakt, że gra posiada wiele różnych postaci, co pozwla odkrywać nowe techniki, a także Relief Charm, który umożliwia wyręczenie Serge'a w czasie walki przez inną postać, owocuje to dodatkowymi, potrójnymi atakami. To (narazie) tyle.
-
Jedyne co bym zmienił jeśli chodzi o system w CC to zwiększenie poziomu trudności. A zrobił bym to przez eliminacje możliwości ucieczki z walk z bossami, oraz łatwego leczenia się po każdej walce.
-
Ja uważam ten system za bardzo dobry ponieważ niekiedy trzeba pomyśleć zanim zaatakujesz i musisz czasem obrać jakąś taktykę . Jeśli dobrze znamy właściwości naszych postaci ,elementów , ekwipunku oraz słabe i mocne strony przeciwnika wówczas możemy stworzyć naprawde wiele różnych strategii walk np. bez problemu pokonałem criosphinxa przy pierwszym przejściu mając w drużynie Glenna i Grobyca wystarczyło Glennowi wstawić yellow plate a na pozostałych uzywać Mag negate , Strong minded , Weak minded , Imbecile , Genius , leczyć sie jeśli Mag negate przestał działać i troche nas poturbowało i walka była moja (czasami Criosphinx potrafi uderzyć kilkoma atakami fizycznymi co jest groźne dla Glenna ale mozna sie przed tym bronic odpowiednimi elementami). Dobrze jest jak wstawi sie 3x power seal Glennowi wtedy jego ataki z dwoma Einlanzerami zabierają mnóstwo hp :D
I za takie walki w których trzeba kombinować uwielbiam ten system :)
A co do zdobywania leveli to zauważyłem , że po walce "na gwiazdke" z bossem dostajesz punkty hp i do innych atrybutów a przez następnych kilka walk ze zwykłymi potworami sypią się przeważnie hp aż do momentu gdy dochodzi do walki po której dostajesz zarówno hp jak i punkty do atrybtów jak po walce z bossem .Czasami taka walka zdarza sie po drugiej walce od bossa a czasami musisz powalczyć troche lub jeśli nie dostajesz nawet samych hp nie dostajesz wcale tych bonusowych punktów (jeszcze nie wiem dlaczego sie tak dzieje ;) ) Po takiej walce ze zwykłym potworem przeważnie nie dostajesz juz nawet hp do następnego bossa ale żadko może sie jeszcze jakiś hp dostać w następnej walce. Dzieki temu można łatwo polepszyć charakterystyki postaci z którymi nie chodzisz w drużynie jesli wymienisz je i troche nimi powalczysz z potworami to wiekszośc twoich postaci bedzie równie dobra jak te w drużynie.
Uważam że pomysł z element gridami jest świetny , możesz ustawić dany element na wyższym poziomie lub na niższym przez co zmienia sie jego damage oraz łatwość uzycia ,jeśli zależy ci na jak najszybszym użyciu wstawiasz go na najniższy level jaki jest możliwy. Dobre według mnie jest również rozwią zanie ze zużywalnymi elementami zamiast punktów MP , a gdy chcesz znowu użyć np. zużyty już Ultra nova których wiecej w element gridzie już nie masz a wszystkie zużyłeś możesz użyć elementu Recharge (bardzo żadki) i możesz znowu cieszyć się widokiem wybuchającej gwiazdy :w00t:
-
Lubie Chrono Crossa ale system walki to ma on do kitu... >:( W porównaniu do innych RPG walki są BANALNE a czary zbyt proste do zdobycia i użycia... Szkoda słów! Fakt że trudno jest przepakować postać, ale też nie ma potrzeby jej ulepszania bo bez problemu radzi sobie z każdym bosem. Jedynym który sprawił mi jakiś problem był Dario i tylko dlatego, że mi Riddel zabijał jednym ciosem... :-\ Cała reszta była naprawde prosta a ostatni bos nie tyle co trudny a czasochłonny...
Moim zdaniem Chrono Trigger miał, a raczej ma lepszy system walki, że o innych RPG nie wspomne (Legend of Dragoon, Breath of Fire, itp) :D
-
W porównaniu do innych RPG walki są BANALNE a czary zbyt proste do zdobycia i użycia...
No i z tym się zgodze, walki w CC były zbyt proste, pomijając kiku bossów, grę można było przejść używając samych ataków fizycznych, nie kombinując nawet z żadnymi strategiami.
Pomimo że system walki w CC uważam za świetny, to jednak były jRPG w których podobały mi się bardziej, CT, Grandia, FF7 (niech nikt nie mówi teraz że nie jestem obiektywny heh). Nie podobało mi się to że nie było standardowego pakowania i jakiś większych wyzwań, ale o tym zresztą już pisałem. Cenię go za to za przejrzystość, logikę, kozacki wygląd czarów i za oryginalność, chociaż "patent" z punktami staminy i trzema typami ataków o różnej sile, został wzięty z Xenogears'a (nie ma się co dziwić skoro przy obydwu grach pracowało większość tych samych osób ;]). System walki w CC w porównaniu do "innych" jej aspektów jest najsłabszą stroną gry, ale i tak go lubię.
-
System walki w CC w porównaniu do "innych" jej aspektów jest najsłabszą stroną gry, ale i tak go lubię.
Raczej się nie zgodzę, system jest bardzo dobry ale poziom trudności jest największym minusem gry, gdyby każdy boss był tak trudny jak Cryosphinx no to już by było zupełnie co innego ;]
czary zbyt proste do zdobycia i użycia...
Rzeczywiście prościej użyć Summona w CC niż jakiegoś Espera w FF ... buahahahaa ;]
A elementy zdobywa się podobnie jak w innych rpg.
-
Nie mówie o summonach... Ale jak tak porównać z legend of dragoon, gdzie przy każdy elemencie trzeba był się w pizdu naklikać żeby zadał więcej niż 10, to już inaczej. Pozatym tam przynajniej te elementy znikały po użyciu, a w CC kiedy przechodziłam go po raz drugi to miałam chyba z 70 Heal All... Troche to przesadne...
-
Walki w Chrono Crossie to to, co w samej grze (nie licząc muzyki, grafiki) cenię sobie najbardziej. Są po prostu najlepsze pod słońcem, wszystkie inne gry RPG się chowają... :-)
Są ciekawe, dynamiczne i ze świetnym podkładem muzycznym.
-
mnie się bardzo system walki w CC podobał ;-P
tylko muzyczka w walce ze zwykłymi potworkami była irytująca :P