Forum SquareZone
Kategoria ogólna => jRPG => Wątek zaczęty przez: Zulu w Maja 06, 2009, 06:56:30 pm
-
Szukam ludzi zainteresowanych do rozbudowywania systemu i storylinu nowej gry jRPG ktora tworze . Teksty bedzie mozna pisac za posrednictwem dokumentu na googlemail ( nabiezaca aktualizowany,kilka osob naraz moze pisac ) .
Jako ze jestem leniwy i potrzebuje dodatkowo ciekawych pomyslow na oryginalny system walki ,ekwipunku czy czegokolwiek tam wymyslicie + powolne uzupelnianie storyline
szukam 2-3 osob z dobra reputacja na tym forum , z duzym doswiadczeniem w grach jRPG i oczywiscie ze swoimi pomyslami na gre ; ) . Wszystkie pomysly bedziecie mogli wypisywac w dokumencie na googlemail, kazdy dostanie osobny dzial aby nie zmieniac tego kto co napisal , ja chetnie przeczytam wszystkie pomysly i wybiore najlepsze . Narazie fabula nie jest mocno zaawansowana , mam ogolny zarys swiata , poczatkowego rozwoju wydarzen i ogolnych koncepcji na pozniejsze intrygi . Znajdzie sie takze troche oryginalnych rozwiazan w rozwijaniu postaci ;) .
Moje zalozenia na gre sa ogolnie proste - pokazac ze na komputery moga wychodzic swietne gr jRPG i wycisnac ostatnie poty z grafiki 2D ( efekty shaderowe itp itd ).
Wszystkich zainteresowanych prosze o podanie nastepujacych danych :
Imie :
Kontakt :
Doswiadczenie w grach jRPG
Dlaczego wlasnie Ciebie powinienem wybrac
Od wszystkich zatwierdzonych kandydatow oczywiscie oczekuje 100% dyskrecji zwiazanej z fabula gry ;) .
Pytania odnosnie projektu mozecie takze skladac tutaj ...
-
Jako ze jestem leniwy i potrzebuje dodatkowo ciekawych pomyslow na oryginalny system walki ,ekwipunku czy czegokolwiek tam wymyslicie + powolne uzupelnianie storyline
Czyli coś w stylu, szukam ludzi, którzy odwalą za mnie lwią część roboty a ja sobie posiedzę?
W czym chcesz tworzyć grę? C++ ? RPG Maker? Co możesz zaoferować? Czy projekt upadnie po miesiącu?
-
Nie ,po prostu wiem ze jedna osoba nie jest w stanie opracowac ciekawego i bogatego swiata gry... Bardziej potrzebuje pomocy w stylu klejenia swiata do kupy , rozpisywania go i tworzenia ciekawej i spojnej calosci . Zawsze takze jestem otwarty na ciekawe pomysly dotyczace gry ....
Tworzyc gre...w C++ samym , gry nie stworzysz ; ) . RPG Maker - raczej watpie zeby z niego sie dalo wycisnac jakakolwiek przyzwoita grafike...i jest ograniczony mimo tego ze jego fani twierdza inaczej...
Korzystam z programu do algorytmow ktory obsluguje directx i potrafi robic niesamowite rzeczy z 2d ( i 3d takze za ktore sie nie zabieram..)
Co moge zaoferowac ? W zasadzie nic... oprocz satysfakcji ze jestes czescia projektu , i zadnych powazniejszych wymagan i deadlajnow poniewaz szanuje prace innych osob ktore zgadzaja sie pracowac za darmo . Nie bede nikomu zadawal prac..wymagam glownie kreatywnosci , sam wybierasz ile czasu poswiecisz na pisanie ,i czym sie zajmiesz . Ja wszystko napewno obejrze ,skomentuje..bedziesz mial wglad w prace innych osob .
Nikt nie moze powiedziec czy projekt upadnie tak naprawde... mi sie nigdzie nie spieszy . Powoli zbieram fabule do kupy i wszystko organizuje , niczego raczej na szybko nie robie zeby sie nie zniechecic . Wszystko sie toczy swoim wlasnym tempem .
Ja oczywiscie bede mial tez swoj udzial w tworzeniu fabuly , i to najprawdopodobniej najwiekszy . Jest juz ustalony ogolny swiat gry itd . Ale caloksztalt sklada sie na mniejsze czesci.. jak rasy wystepujace w grze ,krainy , opisy czy w koncu - dialogi . I watpie zebym sobie sam poradzil w kreowaniu jakiegos duzego swiata . Nie zapominajmy tez ze sam tworze gre jako taka , odemnie zalezy najecie odpowiednich grafikow,concept artystow,muzykow. Pozbieranie tego w calosci , dopatrywanie wszystkiego czy wreszcie wydanie gry , wypromowanie jej co tez jest dosyc trudnym zadaniem zeby gra nie zginela w odmetach czasu ;) .
-
Czyli, że próbujesz opracować własny silnik do jrpg'a ? Haha, powodzenia bez profesjonalnych programistów, którzy wątpię, że napiszą go za darmo. 2-3 osoby ni cholery ci nie wystarczą. Sam jestem dość poważnie uwikłany w tworzenie jrpg'a. Mamy dwóch programistów co robią wszystko w Game Maker PRO (próbowali robić własny engine, ale jest to zbyt trudne bez profesjonalistów), 2 osoby od artworków, 2 sprite'owców, 2 osoby od designu ekwipunku, 2-ch pisarzy, jednego muzyka (i poszukujemy jeszcze co najmniej dwóch), ja sam zajmuję się wymyślaniem ekwipunku i tworzeniem sidequest'ów i dalej jest nas zbyt mało, bo potrzebujemy kogoś, kto zrobi modele 3D, dźwiękowca, więcej osób do sprite'ów i designu broni i kogoś od efektów specjalnych.
Uwierz mi, że nie jest to prosta rzecz i 4-osobowy zespół nie wystarczy.
-
Bravo , Game Maker ,program w ktorym nawet male gry maja koszmarne wymagania ....
System jRpg jest strasznie prosty do zrobienia bo jest statyczny za co chwala mu za to . Gorzej mialem z zrecznosciowym podejsciem w stylu ciaglej kolizji i przepychanek to dopiero bylo ^^ . jRPG to glownie prosta gra na zmiennych itp..
Mialem robic gre w GM ale na szczescie znalazlem o wiele lepszy ,wydajniejszy i co najwazniejsze szybszy sposob .
Jezeli bym nie mial pewnosci ze potrafie taka gre napisac nawet bym sie za nia nie zabieral ^^.
Jakby co , jezeli chcesz dokladnie porozmawiac na temat silnikow itp. itd. to zapraszam na priv albo gg ;) .
ps. Miales na mysli ze robia wszystko w Game Makerze jak pro ,czy wszystko w Game Makerze Pro ? Bo jezeli to drugie to ekhm..
-
To od siebie może byś się pochwalił co to za engine, powiedzmy, że może i byłbym zainteresowany, ale nie teraz, wszystko jest zbyt tajemnicze. By zainteresować ludzi, trzeba coś więcej podać.
-
Ja raczej nie pamiętam, żebym miał problemy z jakąkolwiek grą zrobioną w Game Makerze na swoim 5-letnim złomie (którego i tak już nie mam). I owszem, podstawowy system jrpg jest banalny do zrobienia. My jednak mamy nieco oryginalniejsze podejście niż zwykłe grindowanie poziomów.
Nie bede nikomu zadawal prac..wymagam glownie kreatywnosci , sam wybierasz ile czasu poswiecisz na pisanie ,i czym sie zajmiesz .
Takie samo podejście miała moja grupa. Aż 2 nowe rzeczy na tydzień mieliśmy.
Nikt nie moze powiedziec czy projekt upadnie tak naprawde... mi sie nigdzie nie spieszy .
Był okres kiedy z początkowej 10-osobowej grupy zostało nas 4-ech, ale wzięliśmy się do kupy i mamy całkiem niezły team teraz. Motywacja jednak wymagana jest, bo inaczej ludzie stracą zainteresowanie projektem i zaczną odchodzić znudzeni. Nasz projekt jest czynny od początków października i radzimy sobie całkiem nieźle, ale były momenty, gdzie byliśmy gotowi wszystko zamknąć głównie przez właśnie brak zainteresowania ze strony drużyny.
Ale cóż. Jeśli jesteś zdeterminowany i pewny, że poradzisz sobie z 3-4 osobową grupą to życzę powodzenia.
-
To nie jest engine...engine pisze sobie sam .
Wiec po to macie temat ;) zeby zadawac pytania na temat projektu ...
I nawet turowe walki moge byc ciekawa przygoda , jezeli sie je odpowiednio przedstawi i dostosuje ^^ . Odrazu uprzedzam ze nie trzeba mnie pouczac w tym temacie na temat jak tworzyc gre,organizowac projekt czy cokolwiek bo simply mam wystarczajaca wiedze w tym temacie .
Ale chetnie odpowiem na pytania zwiazane z projektem^^ .
-
Skoro masz wiedzę to z pewnością już jakąś grę zrobiłeś ? Masz może coś do zaprezentowania ?
I nawet turowe walki moge byc ciekawa przygoda
Tak, sami robimy turowe walki, ale jak już pisałem będzie w nich parę rzeczy, których raczej nie widziałem w innych jrpg'ach. Sam system zarządzania postaciami będzie inny.
-
U mnie tez raczej nie wystepuja standardowe walki , i nadal nie widze problemu ze zrobieniem wszystkiego o ile walki sa turowe i nie wymagaja odemnie obliczen konstruowanych na biezaco , chociaz z tym tez sobie bym jakos poradzil ;).
-
Skoro masz wiedzę to z pewnością już jakąś grę zrobiłeś ? Masz może coś do zaprezentowania ?
:)
Masz jakieś doświadczenie? Bo nie chciał bym się pchać w coś o czym wiem tylko troche.
-
Glownie developing , kilka prostych projektow do nauki bylo tez zrobionych , nic specjalnego zadnych powaznych gier na koncie .
Kontakty z kilkoma tworcami gier , muzykami ,grafikami.. mowiac tworcami gier mam na mysli malutkie komercyjne projekty nie jakis super gigantow ;) . Jezeli jestes ciekaw jak ogolnie ma to wszystko przebiegac itp . mozesz sie szybko ze mna skontaktowac przez gg : 7451935 .
-
Jakieś portfolio w internecie, cokolwiek? Żebym mógł uwierzyć, że to nie zachcianka 15 letniego chłopaka (sorry, ale jestem na razie sceptyczny). Pisze tu, bo wygodniej :)
-
O ile bys byl zainteresowany... dostalbys ogolne informacje o mnie ( taa...imie xP ) i moim doswiadczeniu , ogolnie o projekcie ,koncepcje , zamiary , jak gra bedzie powstawala . Poprostu raczej nie chcialbym ujawniac moich danych publicznie , tak samo jak koncepcje i sam system gry . Nie jestes dobrodusznym Linuxiarzem i nie oddaje czesci pracy na zasadzie OpenLicence jezeli wiesz o co mi chodzi ^_^ .
O ile zachowujesz dyskretnosc wszystkie te informacje moge Ci udzielic prywatnie ( biorac pod uwage Twoj status na tym forum moge Tobie raczej zaufac w tej sprawie ;) )
-
Dziwne podejście, nie zachęcisz ludzi jeśli totalnie nic nie ujawnisz, nie mówię tu o mówieniu o każdym szczególe gry, owszem, ogólny zarys niby jest, ale żaden nie rzuci się do pomocy w ciemno.
Możesz mi napisać PMkę.
-
Co do koncepcji fabuły i świata gry... jRPG to temat rozległy jak rzeka i nie zachęcisz ludzi do projektu pisząc tylko jakim to gatunkiem będziesz się zajmował. Wiadomo, że inaczej będą przebiegały pracę nad opowieścią rozgrywającą się w klimatach fantasy czy średniowiecza niż we współczesności bądź sci-fi. Ludzie mogą się odnajdywać w jednym lecz w drugim już nie. A może planujesz jakąś mieszankę stylów? W takim przypadku naprawdę trzeba mieć wprawę by zachować odpowiednie proporcje i nie przesadzić w żadną ze stron. Sama kwestia jaką rolę ma pełnić fabuła też nie jest bez znaczenia. Możesz stworzyć grę gdzie będzie ona głównym motorem napędowym a wszystkie pozostałe elementy będą pełnić jedynie funkcję służebną ( seria Ar Tonelico) albo być tylko mało znaczącym dodatkiem do czystej i nieskrępowanej akcji (Shing Force EXA) bądź dużej liczby pojedynków turowych (pierwsze części Final Fantasy). Musisz sprecyzować dokładniej w jakie osoby uderzasz. Ktoś może napisać Ci ciekawą historię bądź jej poszczególne wątki czy dialogi jednak może się okazać, iż nie bardzo będą pasować do wykreowanego przez ciebie bądź inną osobę systemu rozgrywki.
Mało kto podejmie się dosyć niewdzięcznej roli partycypowania w procesie tworzenia gry jeśli nie będzie wiedział według jakiej koncepcji ma to robić to, co do niego należy. Ważne są tu też, więc umiejętności pracy w zespole sama znajomość dużej ilości jRPG nie wystarczy, bo na ciekawy pomysł może wpaść też osoba nie mająca z tego typu produkcjami nic wspólnego.
Mimo wszystko chciałbym by udało ci się zrealizować zamierzony cel. Powodzenia.
-
Wszystkie pomysly bedziecie mogli wypisywac w dokumencie na googlemail, kazdy dostanie osobny dzial aby nie zmieniac tego kto co napisal , ja chetnie przeczytam wszystkie pomysly i wybiore najlepsze . Narazie fabula nie jest mocno zaawansowana , mam ogolny zarys swiata , poczatkowego rozwoju wydarzen i ogolnych koncepcji na pozniejsze intrygi . Znajdzie sie takze troche oryginalnych rozwiazan w rozwijaniu postaci
Ten tekst oznacza ze kazdy ma wglad w prace innych osoby i na podstawie tego latwo wszystko powiazac w calosc . Pozatym jeszcze istnieje komunikacja miedzy osobami...
-
Mało kto podejmie się dosyć niewdzięcznej roli partycypowania w procesie tworzenia gry jeśli nie będzie wiedział według jakiej koncepcji ma to robić to, co do niego należy.
Eh, ja nie miałem żadnej wiedzy na temat tworzenia gier kiedy przystępowałem do projektu. Wniosek jest jednak jeden - fabuła ostatnia. My zaczęliśmy pisać ją za szybko i co chwilę albo coś się sprzeczało z systemem walki, albo elementy designu/biografii postaci przeszkadzały w czymś i skończyło się na tym, że mamy już trzecią wersję skryptu. Większość pierwotnych pomysłów fabularnych albo poszła w zapomnienie, albo została zepchnięta do podrzędnych celów.
Najważniejsze jest, żeby gracz mógł dobrze bawić się przy porządnym systemie i dobrej fabule, zamiast tworzyć całą księgę kosztem zepsutych i nudnych walk.
-
Wlasnie odwrotnie..fabula pierwsza ,wtedy nic nie trzeba zmieniac . Najglupsze co mozna zrobic to pisanie fabuly i roznych systemow razem z tworzeniem ich w grze . Niezliczone ilosci gier juz tak upadaly bo "ktos" sobie koncepcje ciagle zmienia ^^ .
-
Najglupsze co mozna zrobic to pisanie fabuly i roznych systemow razem z tworzeniem ich w grze .
Nie kiedy system walki jest też elementem fabuły.
-
I ?? Nadal nie zrozumialem co to ma wspolnego z rozpisaniem sobie wszystkiego przed . Macie wszystko rozpisane i do roboty ,zadnych przerw ,wiecie co macie robic i wiecie ze nie nastapia zadne dziwne zmiany <_< .
-
No właśnie nie za bardzo. Załóżmy, że masz zapisany w fabule dość rozbudowany technicznie i ważny moment gry. Nagle okazuje się, że albo animacja będzie kuleć (koleś od sprite'ów twierdzi, że nie da rady tego zrobić, bo jest to zbyt skomplikowane lub sprite będzie wyglądał po prostu źle przy określonym stylu), albo programiści nie będą w stanie tego zrobić. I co ? Wywalisz ich wtedy, bo 'nie są za dobrzy' mimo, że dobrowolnie się zgodzili i odwalili spory kawał roboty ? Może się też okazać, że to, co jest na papierze nie wygląda tak fajnie jak w normalnej grze. My mamy system, gdzie każdy robi to, do czego jest przypisany i działa to bez problemu. Co tydzień robimy sobie zebrania na MSNie, gdzie omawiamy kolejne elementy rozgrywki i zostają one wtedy zatwierdzone. Lepiej jest modyfikować bądź rozbudowywać fabułę pod system niż porzucać dobre pomysły, które mogą ulepszyć gameplay, bo 'nie pasują', albo 'fabuła tego nie przewidziała'. Nie zapominaj też, że nie wszyscy mogą pracować przy fabule, bo będzie wyraźnie widać różnicę w stylach i na pewno znajdzie się jakieś najsłabsze ogniwo, które nie będzie dobre w te klocki i co wtedy ? Ma sobie 'odpocząć' miesiąc-dwa póki nie zostanie ukończony skrypt ? Po tym czasie to raczej albo podziękuje za współpracę, albo w ogóle zapomni o projekcie.
Mieliśmy sytuację, gdzie opracowaliśmy naprawdę wg. nas świetny i dość oryginalny system walki, ale okazało się, że powoduje on spora lukę w fabule. Co mieliśmy zrobić ? Porzucić go i wrzucić nudny, oklepany system, który wykorzystuje 90% jRPG'ów ? Nie. Na czas zmieniliśmy obecne elementy fabuły, żeby pasowały tworząc dzięki temu jeszcze bardziej zróżnicowany świat nie poświęcając niczego.
-
Wasz problem ze musicie naginac fabule do swoich mozliwosci "programistycznych" nie moj :P .
// um ,glupio zabrzmialo ..mialem na mysli rozpiske
Nie rozumiem jak system walki moze sie nie zgadzac z fabula po uprzednim rozpisaniu wszystkiego ;D . Przeciez jasno wszystko widac na papierze prawda ? Rowniez nie ma problemu z napisaniem test aplikacji na potrzeby rozpiski co trwa o wiele krocej od naglych zmian ; D.