Forum SquareZone

Kategoria ogólna => jRPG => Wątek zaczęty przez: Growlanser w Lutego 28, 2008, 09:34:44 pm

Tytuł: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: Growlanser w Lutego 28, 2008, 09:34:44 pm
Zastanawiała mnie zawsze kwestia wszechobecnego expienia. Jak na to zapatrują inni gracze. Sam oddaje głos na tak bo lubie powalczyc i daje mi to naprawde duzo satysfakcji.

Jakie sa wasze opinie? Jak wy sie na to zapatrujecie? Wpisujcie swoje odpowiedzi wraz z uzasadnieniem :)
Tytuł: Odp: Czy expienie w jRPG jest dla was przyjemnością czy koniecznością do dalszej
Wiadomość wysłana przez: G-1 w Lutego 28, 2008, 09:47:10 pm
Dla mnie to dosyć względna sprawa, powiedzmy w takim CC nabijało się statystyki w szczególny sposób, a w Monster Hunterze (to taka przygodówka/hack n slash z wykonywaniem kolejnych questów) nie ma poziomów doświadczenia, ani exp. ale cholernie miło się w to gra. Samo expienie, nie sprawia przyjemności, to zależy w jakiej grze, i czy w danej grze walki nas nużą czy nie a to z kolei zależy od systemu i klimatu a klimat zależy w dużej mierze od muzyki i odpowiednio dobranej oprawy graficznej. Próbuję w odmętach mojej pamięci znaleźć jakąś grę w której szczególnie przyjemnie mi się expiło ale za cholerę nie mogę.

Dałoby się temat przenieść do działu "JRPG" jeśli już tam podobnego nie ma.
Tytuł: Odp: Czy expienie w jRPG jest dla was przyjemnością czy koniecznością do dalszej
Wiadomość wysłana przez: Growlanser w Lutego 28, 2008, 09:49:53 pm
Dlatego wybrales barszcz! Chwała Ci za to! :P
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: G-1 w Lutego 28, 2008, 09:58:53 pm
Wiesz sprawa jest cholernie względna, zależy od gry, w jednych grach wolałbym tak a w drugich inaczej. Widzisz w Monster Hunterze jakiejś szczególnej fabuły nie ma, a poziomów doświadczenia też nie, a jednak mimo to w huj japończyków kocha tą grę. Jak załatwiłbyś pierwszy raz, w pojedynkę, grając offline Rathalosa albo później Graviosa to wiedziałbyś że tak naprawdę ta sprawa expienia nie ma znaczenia na satysfakcję.
Jeszcze raz zwracam uwagę, na to że Monster Hunter to nie jrpg, raczej przygodówka, trochę hack n slash, z nutą taktyki i coopa (choć niestety nie było mi dane grać online), taki symulator grupowego polowanka na smoki (podro Marv) i wyverny. Tylko że tak naprawdę, to czy gra jest rpgiem nie świadczy to że postaci mają zmienne statystyki, a stałych, wyraźnych granic pomiędzy różnymi gatunkami gier praktycznie nie ma.
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: Growlanser w Lutego 28, 2008, 11:07:19 pm
Mnie osobiście pociąga expienie. Robie sobie kawkę, zasiadam przed gra i cwicze postaci. Tworze nowe taktyki, sprawdzam kombinacje np w BoF IV albo nowe skille w Legaia 2 Duel Saga. Dla mnie expienie pozwala na zapoznanie sie z gra. Oczywiscie nie siedze jak ta dupa na początkowych mobach, tylko tluke systematycznie co jakis czas zatrzymujac sie w jakies strefie. Dzieki temu nie zniecheca mnie granie bo nie zatrzymuje sie na dluzej na jakims bossie. i niech wam sie nie wydaje ze to takie łatwe! Bo niektorzy mysla ze jak chwilke poexpia to juz gra staje sie banałem... O nie! Nic barziej mylnego. Sama chęc expienia wymaga duzego samozaparcia... Po prostu niektorzy to lubią :)
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: Solidus w Lutego 29, 2008, 12:02:31 am
Nigdy nie przepadałem za expieniem. Ja chcę fabułę, nie GRINDAN GAEMS. Dlatego wolałem zawsze iść do przodu i później jak najszybciej poszukać jakiegoś glitcha, albo dobrego punktu do taniego nabijania leveli. Dlatego też przestałem grać w Disgaję i ogólnie w gry Fatlusa. Za duży grindan.
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: Shawn w Lutego 29, 2008, 07:15:50 am
Ja mam zawsze satysfakcje, jeśli mam wysokopoziomową postać.
I nie żałuję, że straciłem na to dużo czasu  8)
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: MarvelliX w Lutego 29, 2008, 12:34:37 pm
nie lubie uszuf w barfczyku wiec wybralem 2, ogolnie expie tylko jak sobie nie radze z jakims przeciwnikiem choc i tak go ubijam zazwyczaj z lvlem o kilkanascie nizszym niz rekomendowany w solucjach heh
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: Yuzuriha w Lutego 29, 2008, 05:42:45 pm
Szczerze mówiąc czasami dobrze jest się na trochę zatrzymać w jakimś miejscu i podciągnąć postać...to ułatwia przyszłą walkę z bossem...pamiętam jak się namęczyłam walcząc z Seymurem,jak nie miałam reflekta u Yuny heh.
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: aysnel w Lutego 29, 2008, 07:37:55 pm
Mnie drażni nie tyle expienie co częstotliwość występowania walk, których nie da się uniknąć. Dlatego więc wciągnął mnie Star Ocean 3, ponieważ bardzo łatwo jest uniknąć niechcianych walk, więc długie przemarsze w ogóle nie drażnią i można ścigać odpowiednie dla siebie potwory. (Inna sprawa, że walczyć i tak trzeba często bo ciężko jest ukończyć tą grę na lvl. pon. 70)
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: Musiol w Lutego 29, 2008, 10:59:15 pm
Samo expienie nie jest złe, zauważyłem u siebie jedną rzecz, mianowicie, lubię przeglądać statystyki wszelakie w RPGach. Ile komu brakuje expa, wzrost statsów, a to wiąże się z expieniem, co osobiście czasem uwielbiam robić. Choć musi być proporcja między częstotliwością walk, bo zbyt częste walki mnie zniechęcają i wkurzają czasem do tego stopnia, że wyłączam grę. Najlepiej expi mi się w grach typu FFT, Disgaea, bo nie trzeba zaczynać walki nonstop, tylko można ciągle nabijać expa czy też JP.
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: Tantalus w Lutego 29, 2008, 11:12:36 pm
Expić lubię, ale nie wszędzie. Jeżeli tryb walki ku temu sprzyja, czyli jest interesujący i nie męczący, to bardzo lubię sobie podbić levelik od czasu do czasu. Nie lubię też robić tego na zapas, czy też dla samego podbijania levela - jeżeli już to robię, to w jakimś konkretnym celu, żeby zabić jakiegoś boss'a albo zdobyć jakiegoś skill'a czy coś. Jeżeli tryb walki jest nudny, to staram się tego unikać, kiedy tylko się da (to jeden z powodów dla którego nie lubię Final Fantasy X - żeby coś tam osiągnąć, trzeba mieć cholernie wysoki level, a zdobywanie go to masochizm).
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: G-1 w Lutego 29, 2008, 11:43:10 pm
Dokładnie też tak mam, że to zależy od gry jak u Tanta.
Jesli chodzi o FFX, to jakoś walki prowadziło się nie szczególnie gorzej i mniej przyjemnie niż w poprzednich częściach FF nawet trochę lepiej, tyle że trzeba było się trochę namachać aby poprowadzić postać w miarę jak najdalej po Sphere Grid'zie, ale mi w jakichś szczególnych przykrości to nie sprawiło, jedyna walka która sprawiła mi problem to ta z Seymourem na Mt. Gagazet, ale nie musiałem dodatkowo expować wcale aby ją załatwić, tylko sie przygotować i zrobić postacie niewrażliwymi na odpowiednie statusy (chyba zombie wtedy), chyba nawet reflecta nie miałem wtedy jeszcze.
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: Ard w Marca 02, 2008, 09:44:20 pm
Dla mnie najgorsza rzecz w każdej grze. Nienawidzę siedzieć i TYLKO wxpić postacie. O ile jestem w trakcie fabuły to ok. Ale czysty kox...nienawidzę :/
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: RadicalDreamer w Marca 03, 2008, 10:30:46 pm
Ja przychylam się do opini, że pakowanie jest fajne tylko wtedy gdy system walki jest ciekawy i przyjemny, a nie prosty i toporny jak konstrukcja cepa. No i luię expić tylko wtedy gdy chcę, a nie gdy co chwilę pojawiają się masochistyczni przeciwnicy, przez których nie można popchnąć fabuły do przodu (bossowie poboczni jak Weapony to inna bajka).
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: The_Reaver w Marca 03, 2008, 10:35:26 pm
Jak cały system jest ciekawy, to expie sie ile da, a tak w typowym RPG staram się expić, tylko by mieć lv gwarantujący zwycięstwo z bossem.
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: Musiol w Marca 03, 2008, 10:46:16 pm
Mi się szczególnie łatwo expiło w FF VIII z powodu systemu gry. A przyjemnie expilo mi się w FF VIII, FFT, FF IX.
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: Growlanser w Marca 04, 2008, 02:32:01 pm
Widzę że jednak większośc z was expi gdy już trzeba popchnąc fabułę do przodu. Dziękuję za głosy wszystkich. Chciałem tylko poznac opinie innych grajacych :)
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: Solidus w Marca 04, 2008, 03:26:27 pm
Mi się grindowanie jedynie podoba jeśli służy ono do czegoś innego niż szpanowanie przed kumplami. Chociażby w Pokemonach tak jest - trenujemy je, żeby walczyć z innymi graczami. EV training to raczej w cholerę żmudna praca wymagająca dość sporych obliczeń, nie mówiąc o zbudowaniu jakiejś dobrej drużyny (dobrze zbudowana=/=same legendarne, z których jedynie Lugia ma szanse być dobra w walce, ale i tak jest zbanowana). Ale przynajmniej mamy z tego jakąś korzyść.
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: Growlanser w Marca 04, 2008, 04:09:38 pm
Mnie za to rajcują jRPG z masą Broni i różnistym ekwipunkiem. Strasznie lubie tluc mobki i patrzec jak napelniaja sie paski exp. Dodatkowa frajda pozatym przychodzi z nauka nowych skilli bądź spelli. I nigdy nie pakuje żeby przykozaczyc przed kimkolwiek bo to nie sprawia mi zadnej frajdy. Koxam sam dla siebie :)
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: aysnel w Marca 04, 2008, 05:57:23 pm
No to polecam ci Star Ocean 3 i DragonQuest 8.
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: Growlanser w Marca 04, 2008, 06:09:18 pm
W DQ grałem i chciałbym spróbowac SO... niestety dopiero w wakacje ;/
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: Pietraz w Maja 20, 2008, 07:07:25 pm
Expienie tylko wtedy jak nie mogę pchnąć fabułki do przodu (rzadko się to ostatnio zdarza). Jak byłem młodszy to nie przebolałem żeby nie dobić postaci na 99 czy 100 lvl ale teraz mi się po prostu nie chce. W FFX próbowałem sobie podpakować wszystko na ile się dało ale powstrzymała mnie moja memorka, która po prostu zmarła :P Teraz mam więc dodatkową awersję do expienia...

Jedyną grą w którą od czasu do czasu popykuję i expienie w niej sprawia mi radość to Tales of Destiny 2 (na PSX). Lubię sobie pobiegać po tej wieży w której siedzi Valkyrie i posiekać mobki (dodatkowo czasem rzucają te ziółka co zwiększają staty) a potem wyżyć się na Sekundesie :D (taki z niego niby twardziel, phi :P)
W FFXII expienie to też nie jest ból bo nie mamy ciągłych sekwencji ładowania się bitew oraz ekranów po jej zakończeniu. Dodatkowo (coś dla Butza) jest glitch na auto-exp :)
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: Spec (Wraith) w Maja 20, 2008, 08:30:50 pm
No patrzcie, jakoś ominąłem ten temat i nie wrzuciłem tu swoich 3 groszy... Nadrabiam zaległości zatem. :]

Expienia za Chiny Ludowe nie polubię, organizuję je sobie tylko wtedy, gdy jest to RZECZYWIŚCIE konieczne (np. trzeba pchnąć fabułę do przodu, a napotkani przeciwnicy/bossowie są za twardzi na razie, wtedy jeszcze to znoszę i idę nabijać punkty). Expienie tylko dla expienia (ew. w celu zdobycia funduszy na potiony/nową broń/zbroję [chyba, że to konieczne, żeby zarżnąć kogoś twardego i ruszyć wspomnianą fabułę dalej]) traktuję jako zwyczajną stratę czasu, który moge wykorzystać na coś więcej wartego.
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: aysnel w Maja 20, 2008, 08:53:39 pm
Dlatego tak właśnie cenię Xenosagę gdzie zamiast napakowanej postaci liczy się taktyka, myślenie z wyprzedzeniem, oraz wykorzystanie słabości wrogów. Nawet walka napakowanymi postaciami ale bez pomysłu i taktyki kończy się przegraną. Reasumując w tej grze liczy się mózg a nie exp.
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: X-Bahamut w Lutego 15, 2011, 07:55:24 pm
Widzę, że tu nie pisałem więc czas to zrobić. Ja osobiście kocham expić w każdych grach nigdy mnie to nie nudziło sprawiało mi to dużą radość i satysfakcje z nowych skili itp... A pro po glithów to jest jeden glith na expienie w ff 7 naciskamy coś ciężkiego na przycisk akcji wszystkim postaciom zakładamy pierścień nakładający berserker idziemy na jakąś plażę przy której jeszcze wciskamy czymś ciężkim przycisk w przód naciskamy także przycisk turbo bo bez niego się nie obejdzie i po sprawie hehehehe expienie odbywa się bez naszej interwencji xD ( co jakiś czas warto podleczyć postaci )  :F
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: MarvelliX w Lutego 15, 2011, 11:54:01 pm
glitch nie glith i to co opisales to trik jest a nie blad gry
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: X-Bahamut w Lutego 16, 2011, 08:07:24 am
Może i masz rację, ale wcześniej czy później działa xDDD tylko jak mówiłem lepiej co jakiś czas uleczyć postać heheheheh.  :F
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: MarvelliX w Lutego 16, 2011, 01:18:07 pm
to dziala na wiekszosc gier z systemem random fajtuf tylko czeba miec postacie ktore nie maja problemow z zabijaniem docelowych mobow. Ja ofkos tego nie uzywalem, wole zabic mniej takich ktore daja duzo expa, albo uzyc cheata na podwojny exp i tez zabic mniej ;x i nie marnowac na to czasu
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: Musiol w Kwietnia 07, 2011, 04:04:31 pm
Expienie to największa bolączka większości gier. Co prawda w takim Demon's Souls nie jest obowiązkowe, bo słabszy level można nadrobić zwinnością, ale i tak zbieranie dusz może czasem doprowadzić do nerwicy. O White Knight Chronicles nawet się nie wypowiadam, bo przy tej grze można pierdolca dostać.
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: aysnel w Kwietnia 07, 2011, 09:44:39 pm
Jedną z niewielu gier gdzie nie ma nadmiernego ekspienia jest Breath of Fire: Dragon Quarter. Raz wypędzone potwory z danego obszaru już tam nie wracają. Zresztą część expa gromadzi się w tzw Party XP które można dowolnie rozdzielić. Jest też inne  Grę można zacząć od początku z posiadanym w danej chwili ekwipunkiem i  z całą zawartością party XP... Więc zaczynamy od nowa przygodę ale już z lepiej rozwinietymi postaciami.  W sumie gra krótka, jednakże cofanie sie do początku odblokowywuje nowe filmiki fabularne.
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: DarkAura16 w Kwietnia 07, 2011, 09:57:06 pm
Expienie jest fee! Szczególnie nadmierne. Ch**ni można dostać i to ostrej. Ale też zależy w czym. W FF:Tactics bardzo przyjemnie się expi, w KH także(nie mówię tu o Days...). W Golden Sun ze dwa razy musiałem expić w całej grze. Ogólnie to większość Finali jest nastawiona na 'grinding' i trochę DQ.
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: kALWa888 w Kwietnia 07, 2011, 10:59:38 pm
Ja tam chyba lubię expić. Jeśli jest to tak wygodne jak w DQ8 np. Trzymam gałkę przechyloną do przodu, gdy słyszę zmianę melodyjki na waleczną, wtedy zerkam na ekran by zobaczyć czy jakieś metalowe slime'y się pojawiły. Jeśli tak  ustawiam sobie co trzeba i wracam do czytania książki. Jeśli nie ma metalowych slime'ów klikam krzyżyk bez patrzenia na ekran i czytam książkę. Połączenie przyjemnego z pożytecznym. Przykładowo w DQ8 jestem już na etapie dociskania wszystkiego na maksa. Receptury alchemiczne mam zrobione prawie wszystkie pozostaje jedynie dociśnięcie postaci na maksa. Nie podoba mi się zbytnio expienie w Disgaea Hour of Darkness. Nie przypadło mi do gustu to, że każda postać żeby dostać exp musi zabić jakiegoś przeciwnika. No chyba że dostajemy bonus w postaci np 600EXP, wtedy dostają wszyscy. Sama gra jest świetna, ale system grindowania postaci zmieniłbym pod tym włąśnie względem. Nie tyle że zajmuje to dużo czasu, ale jest trochę niewygodne. Podoba mi się rozwiązanie jakie zastosowali w FF12. Odpowiednie ustawienie gambitów, miejsce, kilka czynności i możemy zostawić konsolę na noc, gdy budzimy się rano lvl trzech postaci wzrasta o kilka stopni.
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: DrepagPL w Marca 19, 2013, 08:20:18 pm
Nie wiem jak wy,ale ja NIENAWIDZĘ EXPIĆ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: DarkAura16 w Marca 20, 2013, 07:35:07 am
Ostatnimi czasy gralem sobie w Disgaea : Hour of Darkness. To jest gra, w ktorej napewno znienawidzilbys expienie. Dlaczego? Szkoda gadac. Ale sama gra - swietna.
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: kALWa888 w Marca 20, 2013, 03:30:27 pm
Disgaea mnie przeraża pod tym względem. Jak tylko sobie wyobrażam, że kiedyś przyjdzie mi wbić maksymalny level wszystkim postaciom (głównym z wątku fabularnego) to aż się boję. Tam problem jest podbić level jakiejś słabszej postaci, a co dopiero wszystkim. Najszybciej idzie mi z doświadczeniem Laharla, bo jego najczęsciej używam. Ale to jest bolączka tej gry, że doświadczenie dostaje tylko ta postać która właśnie kogoś zabiła. Wyjątkiem jest sytuacja, gdzie kilka postaci zabija wspólnie podczas wspólnego ataku. I najgorsze, że level nie kończy się na 100, tylko na 1000 (?)
Tytuł: Odp: Expienie w jRPG
Wiadomość wysłana przez: MarvelliX w Marca 21, 2013, 06:15:24 pm
Dlatego ja w disgaeach (aktualnie gram w dark hero days) uzywam exp multiply cheat (najlepszy 8-16x) ;x i lvl nie konczy sie na 1000 tylko na 9999 ;d
W hours of darknes dobiłem laharla do 3k lvla i miałem 300h gry nabite mimo to nie widziałem wszystkich zakonczeń i nie miałem wszystkich bonusowych postaci