Autor Wątek: Co sadzicie o systemie w Chrono Cross??  (Przeczytany 8386 razy)

Offline Anouk

  • MASTER OF SQUAREZONE PUPPETS
  • SemiRedaktor
  • ******
  • Wiadomości: 598
    • Zobacz profil
    • http://refielle.ovh.org
Co sadzicie o systemie w Chrono Cross??
« Odpowiedź #20 dnia: Lipca 02, 2006, 03:02:59 pm »
Generalnie jakikolwiek system w grze by nie był, to po jakimś czasie przyzwyczaję się do każdego i opanuję go. Jeśli chodzi o Chrono Cross:
System gry jest jednym z najlepszych jakie miałam okazję poznać. Brak punktów doświadczenia> co prawda istnieją poziomy, które określają stopień zaawansowania postaci, ale szkoda, że nie istnieje możliwość podwyższania bez końca jak na przykład w Final Fantasy 7. Jeżeli chcemy zwiększyć nasz poziom musimy iść dalej wraz z rozwojem fabuły, by w końcu (najlepiej) spotkac jakiegoś boss'a, bo to za niego dostajemy najwięcej punktów. Walki ze zwykłymi stworami nie owocują kolejną ilością puntktów doświadczenia, owszem kilka można zarobić ale niewiele. Ciekawie został rozwiązany sposób magii. Squaresoft zupełnie odeszło od puntków magii. Posiadamy ograniczoną liczbę miejsc na elementy, jednak wraz z tym jak rośnie doświadczenie naszych postaci liczb miejsc się zwiększa, co uważam za całkiem ciekawe rozwiązanie. Poszczególnych czarów można użyć zaledwie jeden raz, ale postać posiada na tyle miejsca, że mi prawie nigdy nie zabrakło potrzebnego czaru, dlatego uznaję ten pomysł za całkiem niezły. To tyczy się wszytskich czarów zarówno technik specjlanych jak i summonów, co może niektórych denerwować, ale ja uważam, że dzięki temu używanie summona nie staje się nudne (jak miało to miejsce w FFVIII). By przywołać summona w CC należy do tego przygotować pole, które musi mieć kolor zgodny z innate danej istoty <to sprawia, że w  grze tej przywołanie summona nie jest takie pospolite i powszechne. Wzywamy go jedynie w ważnych momentach, dzięki temu summon jest uznany za pomoc specjalną. Co do samego systemu walk: walka na tury podoba mi się gdyz opiera się głównie na logicznym myśleniu. Odbywa się według ściśle określonych reguł. Ciekawym rozwiązaniem jest system punktów staminy któy pozwala nam za jednym razem uderzyć wroga więcej niż jeden raz. Jedynym minusem dla mnie jest to, że określają one również możliwość dostępu do danych poziomów magii. Podsumowywując walka w CC jest według mnie może być ciekawa i zajmująca ze względu na wiele możliwości. Dodatkowym atutem są techniki łączone, przy których należy podkreślić fakt, że gra posiada wiele różnych postaci, co pozwla odkrywać nowe techniki, a także Relief Charm, który umożliwia wyręczenie Serge'a w czasie walki przez inną postać, owocuje to dodatkowymi, potrójnymi atakami. To (narazie) tyle.  

Offline RadicalDreamer

  • Yume
  • Wanderer
  • *******
  • Wiadomości: 835
    • Zobacz profil
Co sadzicie o systemie w Chrono Cross??
« Odpowiedź #21 dnia: Lipca 24, 2006, 11:12:14 am »
Jedyne co bym zmienił jeśli chodzi o system w CC to zwiększenie poziomu trudności. A zrobił bym to przez eliminacje możliwości ucieczki z walk z bossami, oraz łatwego leczenia się po każdej walce.

Offline G-1

  • "cudowny" użytkownik
  • General
  • ******
  • Wiadomości: 542
    • Zobacz profil
Co sadzicie o systemie w Chrono Cross??
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpnia 31, 2006, 03:02:08 am »
Ja uważam ten system za bardzo dobry ponieważ niekiedy trzeba pomyśleć zanim zaatakujesz i musisz czasem obrać jakąś taktykę . Jeśli dobrze znamy właściwości naszych postaci ,elementów , ekwipunku oraz słabe i mocne strony przeciwnika wówczas możemy stworzyć naprawde wiele różnych strategii walk np. bez problemu  pokonałem criosphinxa przy pierwszym przejściu mając w drużynie Glenna i Grobyca wystarczyło Glennowi wstawić yellow plate a na pozostałych uzywać Mag negate , Strong minded , Weak minded , Imbecile , Genius , leczyć sie jeśli Mag negate przestał działać i troche nas poturbowało i walka była moja (czasami Criosphinx potrafi uderzyć kilkoma atakami fizycznymi co jest groźne dla Glenna ale mozna sie przed tym bronic odpowiednimi elementami). Dobrze jest  jak wstawi sie  3x power seal Glennowi wtedy jego ataki z dwoma Einlanzerami zabierają mnóstwo hp  :D
I za takie walki w których trzeba kombinować uwielbiam ten system  :)
A co do zdobywania leveli to zauważyłem , że po walce "na gwiazdke" z bossem dostajesz punkty hp i do innych atrybutów a przez następnych kilka walk ze zwykłymi potworami sypią się przeważnie hp aż do momentu gdy dochodzi do walki po której dostajesz zarówno hp jak i punkty do atrybtów jak po walce z bossem .Czasami taka walka zdarza sie po drugiej walce od bossa a czasami musisz powalczyć troche lub jeśli nie dostajesz nawet samych hp nie dostajesz wcale tych bonusowych punktów (jeszcze nie wiem dlaczego sie tak dzieje  ;) ) Po takiej walce ze zwykłym potworem przeważnie nie dostajesz juz nawet hp do następnego bossa  ale żadko może sie jeszcze jakiś hp dostać w następnej walce. Dzieki temu można łatwo polepszyć charakterystyki postaci z którymi nie chodzisz w drużynie jesli wymienisz je i troche  nimi powalczysz z potworami to wiekszośc twoich postaci bedzie równie dobra jak te w drużynie.
Uważam że pomysł z element gridami jest świetny , możesz ustawić dany element na wyższym poziomie lub na niższym przez co zmienia sie jego damage oraz łatwość uzycia ,jeśli zależy ci na jak najszybszym użyciu wstawiasz go na najniższy level jaki jest możliwy. Dobre według mnie jest również rozwią zanie ze zużywalnymi elementami zamiast punktów MP , a gdy chcesz znowu użyć np. zużyty już Ultra nova których wiecej w element gridzie już nie masz a wszystkie zużyłeś możesz użyć elementu Recharge (bardzo żadki)  i możesz znowu cieszyć się widokiem wybuchającej gwiazdy  :w00t:
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 31, 2006, 03:04:26 am wysłana przez G-1 »
(...)Poprostu ja nie mam czasu na granie w kilkudziestogodzinne gry po to żeby poznać fabułe jakąś lipnawą w której ziomu ratuje świat, a ja podczas tego ratowania świata biegam sobie mietkiem naciskam przycisk X i walcze z potworem, później oglądam film jak ten mietek główny bohater gada 30 minut z jego wybranką z czeg nie wynika nic ciekawego, później zaliczam każdą postać w lokacji i gadam z nią żeby dowiedzieć się na przykład że ładną mamy pogode, a nowa generacja konsol będzie mi oferowała to samo z tym że z lepszą grafiką... nie gry to już nie jest dla mnie główna rozrywka i nie mam czasu na kilkadziesiąt godzin grania podczas gdy o wiele epszą fabułe mogę mieć oglądając jakiś koreański film... teraz już mnie granie nie ara, jak mówiłem wcześniej przed konsolą chce się rozerwać, niepotrzebny do tego jest mi główny bohater stworzony z 40 milionów pixeli zamiast z 4...

Offline Meru-chan

  • Soldier
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
Odp: Co sadzicie o systemie w Chrono Cross??
« Odpowiedź #23 dnia: Lipca 25, 2007, 08:26:45 pm »
Lubie Chrono Crossa ale system walki to ma on do kitu... >:( W porównaniu do innych RPG walki są BANALNE a czary zbyt proste do zdobycia i użycia... Szkoda słów! Fakt że trudno jest przepakować postać, ale też nie ma potrzeby jej ulepszania bo bez problemu radzi sobie z każdym bosem. Jedynym który sprawił mi jakiś problem był Dario i tylko dlatego, że mi Riddel zabijał jednym ciosem... :-\ Cała reszta była naprawde prosta a ostatni bos nie tyle co trudny a czasochłonny...

Moim zdaniem Chrono Trigger miał, a raczej ma lepszy system walki, że o innych RPG nie wspomne (Legend of Dragoon, Breath of Fire, itp)  :D
"Stając się potworem zrzucamy ciężar bycia człowiekiem..."

Offline RadicalDreamer

  • Yume
  • Wanderer
  • *******
  • Wiadomości: 835
    • Zobacz profil
Odp: Co sadzicie o systemie w Chrono Cross??
« Odpowiedź #24 dnia: Lipca 26, 2007, 12:56:47 am »
Cytuj
W porównaniu do innych RPG walki są BANALNE a czary zbyt proste do zdobycia i użycia...
No i z tym się zgodze, walki w CC były zbyt proste, pomijając kiku bossów, grę można było przejść używając samych ataków fizycznych, nie kombinując nawet z żadnymi strategiami.

Pomimo że system walki w CC uważam za świetny, to jednak były jRPG w których podobały mi się bardziej, CT, Grandia, FF7 (niech nikt nie mówi teraz że nie jestem obiektywny heh). Nie podobało mi się to że nie było standardowego pakowania i jakiś większych wyzwań, ale o tym zresztą już pisałem. Cenię go za to za przejrzystość, logikę, kozacki wygląd czarów i za oryginalność, chociaż "patent" z punktami staminy i trzema typami ataków o różnej sile, został wzięty z Xenogears'a (nie ma się co dziwić skoro przy obydwu grach pracowało większość tych samych osób ;]). System walki w CC w porównaniu do "innych" jej aspektów jest najsłabszą stroną gry, ale i tak go lubię.
« Ostatnia zmiana: Lipca 26, 2007, 01:15:25 am wysłana przez RadicalDreamer »

Offline G-1

  • "cudowny" użytkownik
  • General
  • ******
  • Wiadomości: 542
    • Zobacz profil
Odp: Co sadzicie o systemie w Chrono Cross??
« Odpowiedź #25 dnia: Lipca 26, 2007, 01:08:31 pm »
System walki w CC w porównaniu do "innych" jej aspektów jest najsłabszą stroną gry, ale i tak go lubię.
Raczej się nie zgodzę, system jest bardzo dobry ale poziom trudności jest największym minusem gry, gdyby każdy boss był tak trudny jak Cryosphinx no to już by było zupełnie co innego ;]

Cytuj
czary zbyt proste do zdobycia i użycia...
Rzeczywiście prościej użyć Summona w CC niż jakiegoś Espera w FF ...  buahahahaa ;]
A elementy zdobywa się podobnie jak w innych rpg.
(...)Poprostu ja nie mam czasu na granie w kilkudziestogodzinne gry po to żeby poznać fabułe jakąś lipnawą w której ziomu ratuje świat, a ja podczas tego ratowania świata biegam sobie mietkiem naciskam przycisk X i walcze z potworem, później oglądam film jak ten mietek główny bohater gada 30 minut z jego wybranką z czeg nie wynika nic ciekawego, później zaliczam każdą postać w lokacji i gadam z nią żeby dowiedzieć się na przykład że ładną mamy pogode, a nowa generacja konsol będzie mi oferowała to samo z tym że z lepszą grafiką... nie gry to już nie jest dla mnie główna rozrywka i nie mam czasu na kilkadziesiąt godzin grania podczas gdy o wiele epszą fabułe mogę mieć oglądając jakiś koreański film... teraz już mnie granie nie ara, jak mówiłem wcześniej przed konsolą chce się rozerwać, niepotrzebny do tego jest mi główny bohater stworzony z 40 milionów pixeli zamiast z 4...

Offline Meru-chan

  • Soldier
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
Odp: Co sadzicie o systemie w Chrono Cross??
« Odpowiedź #26 dnia: Lipca 26, 2007, 05:03:50 pm »
Nie mówie o summonach... Ale jak tak porównać z legend of dragoon, gdzie przy każdy elemencie trzeba był się w pizdu naklikać żeby zadał więcej niż 10, to już inaczej. Pozatym tam przynajniej te elementy znikały po użyciu, a w CC kiedy przechodziłam go po raz drugi to miałam chyba z 70 Heal All... Troche to przesadne...
« Ostatnia zmiana: Lipca 26, 2007, 06:21:14 pm wysłana przez Meru-chan »
"Stając się potworem zrzucamy ciężar bycia człowiekiem..."

Offline motoko

  • Soldier
  • Wiadomości: 2
  • assasin of time
    • Zobacz profil
    • Moja strona
Odp: Co sadzicie o systemie w Chrono Cross??
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpnia 27, 2007, 10:11:22 pm »
Walki w Chrono Crossie to to, co w samej grze (nie licząc muzyki, grafiki) cenię sobie najbardziej. Są po prostu najlepsze pod słońcem, wszystkie inne gry RPG się chowają... :-)
Są ciekawe, dynamiczne i ze świetnym podkładem muzycznym.
Kocham Miłość

Offline Kokosanka

  • Soldier
  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
Odp: Co sadzicie o systemie w Chrono Cross??
« Odpowiedź #28 dnia: Października 07, 2007, 03:21:27 pm »
mnie się bardzo system walki w CC podobał ;-P
tylko muzyczka w walce ze zwykłymi potworkami była irytująca :P
« Ostatnia zmiana: Listopada 27, 2007, 08:24:25 pm wysłana przez Kokosanka »