Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - RadicalDreamer

Strony: [1]
1
Chrono Saga / Chrono Trigger OST
« dnia: Styczeń 23, 2007, 09:51:08 pm  »
Jest już temat o muzyce z CC więc dlaczego nie miałoby być tematu o ścieżce dźwiękowej z pierwszej części Chronosagi ;p
Zanim w ogóle zapoznałem się z kawałkami z CT ciężko mi było uwierzyć w opinie graczy o tym że muza z 16 bitowej, 10 letniej gry może tak wymiatać na całej linii. Było tak zanim zobaczyłem ją na własne oczy a raczej usłyszałem na własne uszy ;p. Yasunori Mitsuda po raz pierwszy ujawnił swój geniusz tworząc muzę która pomimo że archaiczna to imo do dziś miażdży tytuły z konsol nowej generacji. O takich rzeczach mówi się po prostu że są ponadczasowe. Utwory które skomponował Mitsek stworzyły niepowtarzalny klimat całej gierki i świetnie oddają ducha każdej epoki. Całego OSTa słucham regularnie z krótkimi przerwami i uważam go za drugą najlepszą ścieżkę dźwiękową z jRPGów pokonaną tylko przez jeden tytuł ;]

Ciężko mi wybrać ulubione utwory bo praktycznie wszystkie uważam za genialne, a co najwyżej jedne podobają mi się nieco mniej od drugich. No ale wypiszę parę które zapadły mi w pamięci:

Secret of the Forest – przepiękny lekko tajemniczy kawałek tak jak sugeruje zresztą tytuł.
Battle with Magus – Bez wątpienia jeden z najlepszych utworów z całego CT. Niesamowicie klimatyczny i świetnie pasuje do Magusa. Najbardziej podoba mi się początek z tym swoim boskim "napięciem" i lecącymi w tle podmuchami wiatru.
The Brink of Time – spokojna nastrojowa melodia, świetnie mi się jej słucha.
Schala’s Theme – również przepiękny i lekko mistyczny utwór który idealnie podkreśla charakter Schali. Trochę przywodzi mi na myśl utwór "Star Stealing Girl" z innej gry. Ciekawe dlaczego ;]
Undersea Palace – podoba mi się, ale nie wiem czemu, po prostu świetny xD
Last Battle – bardzo szybki, dynamiczny i wpadający w ucho utwór. Wiele razy nuciłem go sobie już pod nosem.

Fajnie by było jakbyście napisali co ogólnie sądzicie o muzyce z CT i jakie są wasze ulubione utwory.

EDIT:::::
nie spieszcie się tak, bo nie zdąrze wszystkiego przeczytać xD

2
Przygodowe / Yakuza
« dnia: Listopad 15, 2006, 04:35:23 pm  »
Yakuza (w wersji japońskiej Ryu ga Gotoku) to gra wydana całkiem niedawno przez Segę. Jest to przygodówka w stylu kultowego Shenmue tej samej firmy. Jak nietrudno się domyślić gra trktuje o tematyce słynnej japońskiej mafii. Wcielamy się tutaj w młodego członka yakuzy, Kazume Kiryu, który wziął na siebie winę za zabójstwa swojego oyabuna, którego dokonał jego przyjaciel. Kazuma opuszcza więzienie po 10 latch i wplątuje się w aferę dotyczącą kradzieży 10 bilionów yenów należacych do yakuzy i przy okazji poszukuje swojej dawnej przyjaciółki Yumi. Akcja gry rozgrywa się w jednym tylko mieście po którym przychodzi nam się poruszać. Całe miasto zostało odwzorowane bardzo realistycznie i podonie jak wszystkie wielkie japońskie metropolie tętni życiem zarówno za dnia jak i w nocy. Niestety ilość ruchomych obiektów w postci mieszkańców, przełożyła się na to że często zdarzją się "chrupnięcia" a niektórzy ludzie pojawiają się jakby z nikąd (możliwości obliczeniowe poczciwej czarnuli są na dzisiejsze standardy nieco skromne). Po za głównym wątkiem fabularnym w grze jest dużo pobocznych subqestów które owocują zdobyciem większej ilości kasy i ciekawych przedmiotów. Walki z członkami innych gangów które przyjdzie nam toczyć rozpoczynają się najpierw nieco długim wnerwiającym loadingiem a póżniej przychodzi już bitwa na pięści, noże, topory i zęby. System walki jest całkiem nieżle rozbudowany a Kazuma po wygraniu jakiegoś pojedynku może uczyć się wielu dodatkowych umiejętności. Imo najsłabszym punktem pojedynków jest to że nie można od razu namierzyć przeciwnika, przez co wiele ciosów trafia w powietrze, no ale da się jeszcze to przegryżć. Mówiąc ogółnie gra ostro mi się spodobała a to ze względu na swoją świetną otoczkę, klimat i całą tą opowieść. Fabuła jest naprawdę niezła, ma głębie i już całkiem spory kawał czasu w żadnej innej grze aż tak mnie nie wciągnęła. Cała gra jest jak dobry film który można oglądać pare razy z rzędu (do tej pory filmy o tematyce yakuzy jakie oglądałem nie były zbyt dobre, a tutaj wręcz odwrotnie;). Podsumowując, gra nieżle mnie wciągnęła (własciwie to jej jeszcze nie przeszedłem, jestem przy queście poszukiwania małej Haruki) i miotam w nią ostatnio całkiem sporo. Jak ktoś grał w tą swietną gre nich też sie wypowie;]

3
Chrono Saga / Bossowie
« dnia: Październik 11, 2006, 06:02:06 pm  »
Przeglądając sobie tamaty w Chronosadze zauważyłem że brakuje zwykłego tematu o bossach (jeśli jednak uważacie że ten jest niepotrzebny to możecie go skasować) Moim ulubionym bossem z CC jest Dragon God, w walce z nim podobał mi się klimat, muzyka i ogólnie cała otoczka tego starcia. Z innych bossów bardzo spodobała mi się FATE za ciekawy design a także Garai za swoje efektowne techniki i całkiem fachowy wygląd. Przeciwnikiem który sprawił mi najwięcej problemu był chyba Dario, jego ataki były niezwykle silne a każdy rzucony na niego element kontrował potężnym atakiem (nie pamiętam jego nazwy ale chyba Conducta Rod). Temat dotyczy wszystkich bossów z Chronosagi, więc jeśli chcecie piszcie którzy są wasi ulubieni a których nie lubicie, którzy sprawili wam najwięcej problemów i co ogólnie o nich wszystkich sądzicie.

4
jRPG / Suikoden - Trivia
« dnia: Wrzesień 30, 2006, 11:42:16 am  »
Tak sobie ostatnio pomyślałem że może warto by było założyć Trivie Suikodena, w końcu jest to seria dość popularna (zwłaszcza pierwsze dwie części) no i sądzę że mało jest osób które nie grały w jakąś odsłonę tej sagi.

Na początek pytanie z Suikodena 2:
Jak miała na imię matka Luci Blighta?


BTW:
W ciagu ostatnich dwóch dni powstały aż trzy Trivie, to chyba rekord :)

5
Chrono Saga / Ulubione lokacje
« dnia: Wrzesień 13, 2006, 09:36:44 am  »
W dziale dotyczącym Chrono Sagi jest już całkiem sporo topiców, więc jeśli uważacie że ten jest niepotrzebny, to możecie go skasować :) . W każdym razie ja uważam że Chrono Saga ma jedne z najciekawszych lokacji występujących w jRPG i może warto byłoby o nich trochę podyskutować.
Jeśli chodzi naprzykład o CC, to jedną z moich ulubionych miejscówek jest Dead Sea. W owej lokacji spodobał mi się niesamowity klimat. Te zrujnowane budynki, te mroczne obłoki zakrywające całe niebo, ta muzyka która tak dosadnie oddaje panujący tam nastrój pustki i zapomnienia. Miejsce w którym czas przestaje istnieć, przyszłość która umarła nim zadążyła się narodzić...

Sądzę że ciekawych lokacji w Chrono Sadze jest więcej, więc jeśli któreś szczególnie wam się podobały możecie tutaj o nich napisać.

6
Przygodowe / Gry studia Team ICO (Ico, SotC, The Last Guardian)
« dnia: Sierpień 22, 2006, 02:30:58 pm  »
Shadow of the Colossus to gra niezwykła, która zrobiła na mnie ogromne wrażenie. W 2001 roku w Japonii został wydany prequel tej gry, o nazwie Ico. Gra została bardzo dobrze przyjęta przez graczy m.in. za względu na oryginalność i wspaniały klimat. Po mimo że Ico nie sprzedał się w oszałamiających ilościach, tytuł ten zyskał wielkie uznanie i dlatego w zeszłym roku ukazał się sequel tej gry o nazwie Shadow of the Colossus (również stworzony przez twórców Ico).
  Jeśli chodzi o skrót  fabuły to przedstawia się ona następująco: młody wojownik imieniem Wander przybywa do starożytnej krainy aby przywrócić do życia dziewczynę o imieniu Mono, ponieważ według legendy, istnieje tam bóstwo zwane Dormin które potrafi wskrzeszać zmarłych. W jaki sposób zginęła owa dziewczyna i jakie relacje łączą ją z bohaterem, nie jest to do końca wyjaśnine. Shadow of the Colossus to gra tajemnicza i pozostawia wiele pytań na które nie padają odpowiedzi. W każdym razie Wander po przybyciu do świątyni Dormina, spotyka się z nim (a raczej słyszy tylko jego głos) i prosi o go o zwrócenie życia dziewczynie. Okazuje się jednak że będzie to możliwe tylko wtedy gdy zostaną zniszczone posągi stojące przy ścianach budynku. Aby można było je zniszczyć trzeba zgładzić 16 starożytnych kolosów którzy są inkarnacjami tych posągów. Tak więc Wander wyrusza by zabić pradawne istoty i dzięki temu wskrzesić dziewczyne...
 Podobnie jak swój poprzednik Shadow of the Colossus to gra przygodowa, tym razem jednak gameplay opiera się wyłącznie na poszukiwaniu i walkach z bossami. I to właśnie walki stanowią wielką zaletę tej gry, ponieważ są one najbardziej niesamowite i efektowne ze wszystkich jakie dotąd widziałem w grach. Widok kilkuset tonowych, kolosalnych istot, kroczących majestatycznie i pragnących jednym ciosem zmiażdżyć bohatera, zrobił na mnie niemałe wrażenie.  
 Shadow of the Colossus posiada moim zdaniem najlepszą ścieżkę dźwiękową ze wszytkich gier na PS2. Orkiestralno-chóralne utwory tworzą epicki, filmowy rozmach każdej walki z kolosem i na długo zapadają w pamięci. W grze nie brakuje też spokojnych i nastrojowych melodii które przepełniają nastroje nostalgii i mistycyzmu znane z Ico. I to dzięki tym utworom, gra ma swój wspaniały, niepowtarzalny klimat. Za cały soundtrack z tej gry odpowiedzialny jest niejaki Kow Otani, który podobno wcześniej tworzył muzykę do wielu anime. Mimo że wcześniej o nim nie słyszałem to po zapoznaniu się z całym OST z Shadowa, momentalnie, stał sie on moim drugim ulubionym kompozytorem, tworzącym muzykę do gier (po Yasunorim Mitsudzie).
 Jeśli chodzi o opinie krytyków, to Shadow of the Colossus zdobył wielkie uznanie  i otrzymał wiele nagród od magazynów i stron internetowych poświęconych grom, między innymi w kategoriach: gra roku, najlepsza ścieżka dźwiękowa, najlepszy design. Nie zabrakło też jednak głosów krytycznych. Niektórzy narzekali że gra jest zbyt krótka i schematyczna (zabicie kolosa, powrót do świątyni, ponowne zabicie, powrót do świątyni i tak dalej). Po mimo tych ,,małych'' wad Shadow of the Colossus to dla mnie jedna z najwspanialszych gier jakie grałem i chociażby z tego powodu jestem ciekaw opinii innych graczy, którzy zapoznali się z tym tytułem...

P.S. Ten post to jedna z moich pierwszych prób zrecenzowania całej gry. Pisałem to z głowy dlatego może tekst nie jest idealny, w każdym razie może są jakieś opinie na jego temat?

Strony: [1]