Autor Wątek: Poszukiwacz 2 - Hobgoblin  (Przeczytany 17814 razy)

Offline MarvelliX

  • Master of Random Knowledge
  • Admin
  • **********
  • Wiadomości: 2684
  • dood!
    • Skype
    • Zobacz profil
    • http://squarezone.pl
Odp: Gracz 2 - MarvelliX
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 19, 2010, 02:41:20 pm »
wracam na pola
stos 3

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 2 - MarvelliX
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 19, 2010, 04:01:14 pm »
Wróciłeś na północ obierając jednak inną drogę - oddaliłeś na zachód od rzeki, wszedłeś do niskiego gaju na obrzeżach pól. Droga jest póki co łatwa, jednak czujesz jakiś dziwny niepokój.

Dotarłeś do niewielkiego domostwa na zboczu pagórka - ktoś osiedlił się tutaj, w cieniu drzew i w pobliżu bagien. Miejsce jest jednak dosyć upiorne, a stęchły smród znad bagna przyprawia cię o zawroty głowy. Zbliżyłeś się do chatki, starając się zachowywać możliwie cicho - niestety, gospodarz zobaczył cię wcześniej. Wysoki, umięśniony mężczyzna wyszedł z wnętrza, patrząc na ciebie w gniewnie. W jednej ręce miał ponabijaną gwoździami maczugę, w drugiej zaś trzymał coś, co wygląda na ludzka uda. Na twoich oczach odgryzł kawał mięsa z uda, przeżuł go, a następnie upuścił nogę, poprawiając chwyt na maczudze. Miałeś tylko chwilę, aby wyciągnąć broń.



Rozpocząłeś walkę z ludojadem

Twoja skuteczność: 3 (siła) + 1 (przedmioty) + 6 (rzut kostką) = 10
Skuteczność wroga: 4 (siła) + 6 (rzut kostką) = 10

Walka nie została rozstrzygnięta.

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 2 - MarvelliX
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 20, 2010, 01:29:54 pm »
Ludojad okazał się być trudnym przeciwnikiem i wkrótce zostałeś zmuszony do odwrotu. Uciekłeś z jego okolic obiecując sobie, że jeszcze kiedyś go zabijesz.

Walka zmęczyła cię i nie mogłeś pokonać długiej drogi tego dnia. Postanowiłeś odpocząć na jakimś łatwym terenie, jak choćby pobliskie równiny. Jeden pokryty nimi obszar widzisz na południu, kawałek za odwiedzonymi wcześniej ruinami. Inny znajdziesz w pobliżu gospody, gdy udasz się traktem na północ.

Wynik rzutu kostką przy ruchu: 2

Dostępne drogi:

a) Równiny (droga na północ) - teren nadaje się do eksploracji (1 Karta Przygody).
b) Równiny (droga na południe)- teren nadaje się do eksploracji (1 Karta Przygody).

Offline MarvelliX

  • Master of Random Knowledge
  • Admin
  • **********
  • Wiadomości: 2684
  • dood!
    • Skype
    • Zobacz profil
    • http://squarezone.pl
Odp: Gracz 2 - MarvelliX
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 20, 2010, 10:00:57 pm »
idziemy na polnoc
stos 1

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 2 - MarvelliX
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 20, 2010, 10:20:05 pm »
Ruszyłeś na północ, w kierunku równin rozciągających się między gospodą, a pobliską puszczą. Droga była łatwa, ale pogoda zaczyna się psuć. Rozbiłeś obóz w wysokiej trawie pod jakimś pokrzywionym drzewem, kryjąc się w szałasie tuż przed tym, jak zaczęło padać.

Słońce zaczęło chylić się ku zachodowi, kiedy spotkała cię niespodzianka. Wiele osób i wiele istot próbowało cię dotąd zabić, nawet jeśli pominąć wczorajszy atak ludojada i wcześniejszą napaść barbarzyńcy. Słysząc dziwne odgłosy dobiegające z wysokich traw wstałeś, aby ujrzeć wielkiego lwa, który niskim krokiem zbliża się w twoim kierunku, szykując się do ataku. Przekląłeś pod nosem i dobyłeś broni - nie miałeś nawet pojęcia, że w tej krainie żyją lwy.



Rozpocząłeś walkę z lwem

Twoja skuteczność: 3 (siła) + 1 (przedmioty) + 1 (rzut kostką) = 5
Skuteczność wroga: 3 (siła) + 2 (rzut kostką) = 5

Walka nie została rozstrzygnięta.

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 2 - MarvelliX
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 21, 2010, 03:27:08 pm »
Po raz kolejny musiałeś ratować się ucieczką przed agresywną napaścią. Musisz wziąć się w garść - nie wyobrażasz sobie walki z pilnującego mostu strażnikiem, kiedy nie możesz pokonać nawet głupiego lwa.

Pogoda mocno się zepsuła i od rana pada obfity deszcz. Chmury kierują się na zachód, więc możesz uniknąć zmoczenia wracając na południe i badając równiny, które wczorajszego dnia zignorowałeś. Może tam będziesz miał więcej szczęścia. Innym pomysłem jest ruszenie wraz z chmurami burzowymi w kierunku miasta, gdyż jego przedpola są zazwyczaj względnie bezpieczne i łatwe w plądrowaniu.

Wynik rzutu kostką przy ruchu: 4

Dostępne drogi:

a) Równiny - teren nadaje się do eksploracji (1 Karta Przygody).
b) Pola - teren nadaje się do eksploracji (1 Karta Przygody).

Offline MarvelliX

  • Master of Random Knowledge
  • Admin
  • **********
  • Wiadomości: 2684
  • dood!
    • Skype
    • Zobacz profil
    • http://squarezone.pl
Odp: Gracz 2 - MarvelliX
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 21, 2010, 03:34:10 pm »
wracam na rowniny
stos 2

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 2 - MarvelliX
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 21, 2010, 03:51:08 pm »
Wróciłeś na równiny, uciekając od deszczu. Gdy mijałeś ruiny niebo rozpogodziło się na dobre i trafiłeś na równiny po południu, resztę dnia poświęcając na zbadanie tego regionu.

Po kilku godzinach szwendania się po łąkach dotarłeś do ruin jakiegoś bardzo starego, kamiennego budynku. Wszedłeś między pokryte mchem głazy odkrywając, po kształcie murów wnosząc, że musiała to być wieża strażnicza albo obserwacyjna. Twój gnom jednak zasugerował, że może być to coś więcej. Pozwoliłeś mu na chwilę połazić bez łańcucha (przypominając mu, że dużo szybciej od niego biegasz), a ten zaczął szperać między głazami, jakby szukając czegoś konkretnego. Powiedział ci, że glify, jakie widzieliście na kilku kamieniach sugerują, że mogła to być wieża jakiegoś czarodzieja, zrujnowana przez czas lub nieszczęśliwe zaklęcie. Takie miejsca szybko padają łupem szabrowników, ale ci rzadko wiedzą, że gdzieś pod gruzem może być zejście do piwnicy. Gnom odrzucił kilka głazów, odblokowując schodkowe zejście ku podziemiom. Ruszyłeś przodem, jak tylko twój mały niewolnik uporał się ze sforsowanie zamkniętych drzwi na końcu schodów.

Piwnica była w większości pusta, jednak jeden przedmiot rzucał się w oczy w świetle pochodni - wielka, zamknięta księga, leżąca na piedestale umieszczonym w środku jakiegoś magicznego kręgu. Gnom odradził ci ruszanie jej, jednak zdecydowałeś, że gra może być warta ryzyka. Podszedłeś do podestu i otworzyłeś opasły grymuar. Kartki księgi zaczęły same się poruszać, a wypisany na podłodze pentagram zaświecił czerwonym blaskiem. Tomiszcze uniosło się na chwilę po czym eksplodowało oślepiającym światłem, spadając z powrotem na podest i obracając się w pył. Otworzyłeś oczy i odetchnąłeś głęboko. Gnom zmartwił się, że całe te podchody były na nic, ty jednak się nie zgodziłeś mówiąc, że znalazłeś tu dokładnie to, co chciałeś znaleźć.



Otrzymaleś jeden czar!


Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 2 - MarvelliX
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 22, 2010, 01:59:07 pm »
W nocy ciemne chmury przeszły nad wami i tuż nad rankiem rozpoczęła się potworna zamieć. Zimny wiatr przeszywa cię na wskroś i zdajesz sobie sprawę, że prędzej odmrozisz sobie palce niż przejdziesz dzisiaj daleką drogę.

Na południu widnieje gęsty las - drzewa będą cię chronić przed wiatrem i śniegiem, ale nie wiesz jakie niebezpieczeństwa spotkają cię wewnątrz boru. Na północy widnieją dobrze znane ci równiny - ciekawi cię, czy niedźwiedź dalej kręci się w ich okolicach i czy nikt nie odwiedził Grobowca w czasie twojej nieobecności...

Z powodu zamieci poruszasz się dziś tylko o 1 obszar.

Dostępne drogi:

a) Las - niebezpieczeństwo (negatywny rezultat w 50% przypadkach, pozytywny w 16%).
b) Ruiny - teren został zbadany przez innego poszukiwacza i leżą na nim 2 Karty Przygód (Niedźwiedź i Grobowiec).

Offline MarvelliX

  • Master of Random Knowledge
  • Admin
  • **********
  • Wiadomości: 2684
  • dood!
    • Skype
    • Zobacz profil
    • http://squarezone.pl
Odp: Gracz 2 - MarvelliX
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 22, 2010, 04:57:58 pm »
one more time... ide w ruiny i nie badam grobowca

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 2 - MarvelliX
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 22, 2010, 05:08:45 pm »
Po raz kolejny ruszyłeś między zwalone mury, szukając szczęścia w tym opuszczonym miejscu. Ruiny wyglądają wyjątkowo upiornie, kiedy pokryła je cienka warstwa śniegu. Nie wieje tu wiatr i panuje tu przerażająca cisza.

Odszedłeś od grobowca, lecz szybko natknąłeś się na ślady niedźwiedzia - wciąż kręci się po okolicy, choć za pewne trudno tu o pożywienie dla tak dużego zwierzęcia. Znalazłeś go wcześniej niż on ciebie - miś leżał zmarznięty w progu jakiegoś zawalonego domostwa, lecz wstał szybko kiedy zobaczył, że się zbliżasz. Uśmiechnąłeś się i wyciągnąłeś miecz, licząc na słodką zemstę.



Rozpocząłeś walkę z niedźwiedziem.

Twoja skuteczność: 4 (siła) + 1 (przedmioty) + 5 (rzut kostką) = 10
Skuteczność wroga: 3 (siła) + 4 (rzut kostką) = 7

Zwyciężyłeś w walce! Niedźwiedź (siła 3) zostaje dodane do twoich trofeów.

(REVENGE! ;x)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2010, 05:32:24 pm wysłana przez MarvelliX »

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 2 - MarvelliX
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 23, 2010, 01:49:58 am »
Zabicie niedźwiedzia poprawiło ci humor. Oskórowałeś drapieżnika i założyłeś na plecy jego futro, aby lepiej chronić się przed zamiecią, jednak śniegu zaczyna być już do kolan. Patrzysz na północ i widzisz, że pogoda będzie się coraz bardziej pogarszać. Trzeba znaleźć miejsce na przeczekanie tej potwornej pogody.

Nie zbadasz już dużo więcej, możesz więc równie dobrze wracać na południe, na równiny z których przyszedłeś - może zastaniesz tam coś nowego? Nim wyruszyłeś przypomniałeś sobie o zalesionych polach na północy i o mieszkającym tam osobniku. Zemsta sama się przecież nie dokona...

Z powodu zamieci poruszasz się dziś tylko o 1 obszar.

Dostępne drogi:

a) Równiny - teren nadaje się do eksploracji (1 Karta Przygody).
b) Pola - teren został zbadany i leży na nim Karta Przygody (Ludojad).

Offline MarvelliX

  • Master of Random Knowledge
  • Admin
  • **********
  • Wiadomości: 2684
  • dood!
    • Skype
    • Zobacz profil
    • http://squarezone.pl
Odp: Gracz 2 - MarvelliX
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 23, 2010, 12:48:32 pm »
na rowniny
stos 3

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 2 - MarvelliX
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 23, 2010, 12:57:07 pm »
Równiny okazały się nudniejsze niż to wspominasz. Po odkrytych wcześniej ruinach wieży maga zostały tylko ledwo widoczne spod śniegu kamienie, a wiatr, choć cieplejszy, dalej uniemożliwia szybki marsz i potwornie ogranicza widoczność. Zrezygnowany zatrzymałeś się w pierwszym miejscu, które trochę chroniło przed zamiecią.

Jakby zamieci i zbliżającej się burzy było mało, to masz wrażenie, jakbyś widział kolejną falę błysków dobiegających z odległych Ognistych Gór. Mniej-więcej tam widziałeś wybuchający wcześniej wulkan i masz wrażenie, że zaczęły się erupcje wtórne. Odgłos potężnej eksplozji, jaki dotarł do ciebie kilka minut później świadczy o tym, że możesz mieć racje. To naprawdę paskudny dzień dla mieszkańców tej krainy.



Dwóch uzdrowicieli zginęło na skutek erupcji wulkanu.

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 2 - MarvelliX
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 25, 2010, 05:15:25 pm »
Przeczekałeś burzę w tym samym miejscu, w którym zaobserwowałeś erupcję wulkanu. Nie śpieszyłeś się widząc, że wszyscy twoi ewentualni przeciwnicy również muszą odczekać ten potworny dzień i zebrać siły na dalsza wędrówkę.

Nie masz pomysłu gdzie iść w tej chwili. Masz nadzieję, że któreś z zaobserwowanych z niskiego wzniesienia punktów widokowych pomogą ci podjąć decyzję co do dalszego kierunku podróży. Na południowym-zachodzie widzisz stary cmentarz - wydaje ci się, że mijałeś go jakiś czas temu. Nie wiesz co cię tam czeka, ale z całą pewnością nie boisz się duchów, które mogłyby tam żyć. Na północnym-zachodzie widzisz puszczę - w dużych lasach, w których kryją się ludzie w trakcie burzy, i w których tysiącletnie dęby łamane są jak spróchniałe deski można znaleźć ciekawe rzeczy, kiedy deszczowa pogoda przeminie.

Wynik rzutu kostką przy ruchu: 5

Dostępne drogi:

a) Puszcza - teren nadaje się do eksploracji (1 Karta Przygody).
b) Cmentarz - szansa na wyleczenie lub zdobycie nowego czaru.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2010, 01:45:37 am wysłana przez Tantalus »

Offline MarvelliX

  • Master of Random Knowledge
  • Admin
  • **********
  • Wiadomości: 2684
  • dood!
    • Skype
    • Zobacz profil
    • http://squarezone.pl
Odp: Gracz 2 - MarvelliX
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 26, 2010, 01:02:17 pm »
zapuszczam sie w puszcze poszukac pozywienia
stos 4

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 2 - MarvelliX
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 26, 2010, 03:04:26 pm »
Zatrzymałeś się puszczy, próbując odnaleźć coś wśród powalonych drzew. Niebo się rozpogadza i masz wiatr powoli cichnie - nie zapowiada się na to, żeby pogoda miała się znowu popsuć.

Niedaleko brzegu rzeki natrafiłeś na obozowisko jakiegoś mężczyzny, który musiał osiedlić się tu w trakcie zamieci. Znalazłeś ognisko, znalazłeś szczątki szałasu i trochę rzeczy osobistych, znalazłeś również samego mężczyznę, zmiażdżonego pod powalonym dębem - musiał umrzeć bardzo niedawno, pewnie wczoraj w nocy. Denat pozostawił jednak po sobie bardzo interesujący obiekt.

Na brzegu rzeki widzisz tratwę, którą mężczyzna musiał składać przez ostatnich kilka dni, mozolnie ścinając młode drzewa i wiążąc je razem ze sobą. Nie jest to najstabilniejszy okręt, ale powinien umożliwić ci podróż na drugą stronę rzeki. O ile będziesz miał szczęście...



Znalazłeś nowy przedmiot - Tratwa!

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 2 - MarvelliX
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 26, 2010, 06:48:51 pm »
Stoisz przed tratwą, rozważając jej ewentualne użycie. Drugi brzeg rzeki w tym miejscu wygląda wyjątkowo mało zachęcająco, ale nie wiesz kiedy znowu trafi ci się taka okazja...

Alternatywą jest pójście na zachód, w kierunku okalających miasto pól. Możesz też wrócić na południe, na równiny, na których spędziłeś ostatnie dwa dni, starając się odnaleźć drogę na zignorowany wcześniej cmentarz...

Wynik rzutu kostką przy ruchu: 5

Dostępne drogi:

a) Pola - teren nadaje się do eksploracji (1 Karta Przygody).
b) Równiny - teren nadaje się do eksploracji (1 Karta Przygody).
c) Pustynia (Kraina Środkowa) - wejście na ten obszar oznacza utratę punktu wytrzymałości.

Offline MarvelliX

  • Master of Random Knowledge
  • Admin
  • **********
  • Wiadomości: 2684
  • dood!
    • Skype
    • Zobacz profil
    • http://squarezone.pl
Odp: Gracz 2 - MarvelliX
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 26, 2010, 08:12:23 pm »
crap... ale wybor... przeplywam

Offline Tantalus

  • Master Engineer
  • Redaktor+
  • ************
  • Wiadomości: 4470
  • Idol nastolatek
    • Skype
    • Zobacz profil
Odp: Gracz 2 - MarvelliX
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 27, 2010, 03:04:35 pm »
Przepłynąłeś na drugą stronę rwącej rzeki, a przynajmniej prawie. Twoja tratwa zatonęła kilkadziesiąt metrów od drugiego brzegi, kiedy to zderzyła się z płynącym po rzece konarem - obaj z gnomem wypadliście za hipotetyczną burtę i pokonaliście resztę dzielącego was dystansu wpław, o mało przy tym nie tonąc. Po drugiej stronie przywitała was jedynie wielka pustynia, rozciągająca się wzdłuż dookoła was. Napiłeś się wody z rzeki i ruszyłeś przez piaszczystą równinę.

Te kilka łyków wody to zdecydowanie zbyt mało jak dla ciebie - jesteś obciążony, a twarda skóra hobgoblinów nie jest przystosowana do takich warunków. Po kilkunastu minutach marszu poczułeś potworne pragnienie, a wszystko co było później, podczas trwającego kilka godzin pokonywania pustyni, wspominasz jako czyste cierpienie. Kiedy wyszedłeś na mniej piaszczysty teren i znalazłeś niewielki dopływ rzeki, piłeś z niego przez kilkadziesiąt minut bez przerwy, próbując odzyskać chociaż trochę z tych sił, które odebrała ci pustynia.

Straciłeś punkt wytrzymałości (3->2).