Autor Wątek: Final Fantasy XIV: A Realm Reborn  (Przeczytany 2050 razy)

Offline Musiol

  • kiedyś byłem tutaj popularny
  • SuperMod
  • **********
  • Wiadomości: 2873
    • Zobacz profil
    • pssite.com
Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
« dnia: Listopada 11, 2012, 11:11:46 am »
Dziwi mnie mocno, że nie ma takiego tematu. Ale z drugiej strony - tutaj się nie gra w płatne MMO ;) Ale do rzeczy.

Square Enix oficjalnie uśmierciło pierwotną XIV i wprowadza alphę A Realm Reborn. To wszystko uświetnił fantastyczny zwiastun, de facto - ending zrobiony przez Visual Works:

http://youtu.be/lZX9mSc1ayk

Co się zmieni w ARR? De facto wszystko. Pozostawiono tylko świat z XIV i zbudowano go kompletnie na nowo. nowy system, nowe klasy, nowy silnik graficzny.

Do tej pory pokazały się dwa materiały z alphy:

http://youtu.be/oR7ZfIyuHp0

http://youtu.be/AQb_t5zkfoY

Abonament to 12,95€ miesięcznie.

Offline Mazurit

  • Daredevil
  • **
  • Wiadomości: 166
  • Kupo!
    • Zobacz profil
Odp: Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 11, 2012, 01:42:04 pm »
Co się zmieni w ARR? De facto wszystko. Pozostawiono tylko świat z XIV i zbudowano go kompletnie na nowo. nowy system, nowe klasy, nowy silnik graficzny.

No i mnie właśnie interesowałaby jedna sprawa, czy tak znaczne zmiany w XIV, które dotyczyły wielu aspektów w tej grze, tak że bez problemu można użyć zwrotu "zmieniono wszystko", były naprawdę potrzebne?

Ja w pierwotną wersję XIV nie grałem, ale zdaje się mi, że większość krytycznych uwag wzięła się z tego, że ta gra było bardzo nieprzystępna (nie oznacza to, że zła czy niedopracowana) dla większości graczy, którzy widzieliby twór na podobieństwo WoW-a, a nie specyficznej i zupełnie innej produkcji jaką była początkowo XIV.

Oglądając gameplay i budowę świata z ARR zastanawia mnie właśnie sens przemodelowania świata (skoro pierwotne miejscówki również były klimatyczne) oraz zmiany silnika graficznego, jak ktoś grał w pierwowzór i również będzie kontynuował zabawę przy ARR, prosiłbym o konkretny komentarz do moich wątpliwości i uwag.

Ogólnie, czy wprowadzone modyfikacje były realnymi i nie cierpiącymi zwłoki zmianami, czy tylko iluzorycznymi, aczkolwiek kosztownymi przekształceniami, które paradoksalnie nie wnosiły wiele nowego i bez których w większości wypadków można by się obejść?
Oki Doki Man

Offline Solidus

  • This is no Zaku boy... NO ZAKU!
  • SuperMod
  • **********
  • Wiadomości: 2723
    • Zobacz profil
Odp: Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 11, 2012, 06:50:03 pm »
Bym nawet spróbował, ale
Cytuj
Abonament to 12,95€ miesięcznie.
FUCKING DROPPED
One little, two little, three little furries
Four little, five little, six little furries
Seven little, eight little, nine little furries
Ten little furry fags.
KILL EM!
Ten little, nine little, eight little furries
Seven little, six little, five little furries
Four little, three little, two little furries
One little furry fag.
ANYONE WANT TO DO THE HONORS?

Offline Musiol

  • kiedyś byłem tutaj popularny
  • SuperMod
  • **********
  • Wiadomości: 2873
    • Zobacz profil
    • pssite.com
Odp: Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 11, 2012, 08:52:07 pm »
Grałem właśnie w XIV i różnica w grafice jest duża. A zmieniono wszystko, bo gra została opuszczona po pół orku przez wielu graczy. Tanaka po prostu chciał zrobić coś podobnego do FF XI, ale dużo rzeczy w mechanice popsuł. Modyfikacje które wprowadzono zmieniają kompletnie ten tytuł in plus, bo słuchano każdej opinii graczy, zmieniano to, co im się nie podoba, zachowując swoje pomysły.

Offline Musiol

  • kiedyś byłem tutaj popularny
  • SuperMod
  • **********
  • Wiadomości: 2873
    • Zobacz profil
    • pssite.com
Odp: Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 15, 2013, 02:10:03 am »
Zwiastun z E3:

PS3Site.pl: Final Fantasy XIV: A Realm Reborn | Crystal Call E3 2013 Trailer (PS4)

Beta wystartowała wczoraj. Data premiery to 27.08.2013. Będzie także wersja na PS4 w 2014 roku.

Offline Musiol

  • kiedyś byłem tutaj popularny
  • SuperMod
  • **********
  • Wiadomości: 2873
    • Zobacz profil
    • pssite.com
Odp: Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 03, 2014, 12:30:24 am »
Jeśli jest tutaj jakiś szaleniec posiadający PS4, to w ten weekend startuje beta w której można importować postaci z wersji PS3. Ogólnie polecam chociażby spróbować, bo PS4 likwiduje bolączkę wersji na PS3 - dławiącą się animację, słabszą grafikę i długie czasy wczytywania.

Offline Nova/smogu

  • Zerg Lurker
  • SuperMod
  • *********
  • Wiadomości: 2237
  • MOAR!
    • Zobacz profil
Odp: Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 30, 2020, 09:35:30 am »
z takich ciekawostek po tak długim czasie. Jeśli ktoś chciałby przetestować XIV, niebawem darmowy trial obejmie podstawkę i pierwsze rozszerzenie, aka Heavensward więc można za darmo poznać starsze przygody XIV-kowego WoL'a. A Heavensward fabularnie jest naprawdę znakomity więc chociażby dla historii i świata przedstawionego warto dać grę szansę. Tym bardziej ze nadchodzący patch 5.3 zmieni sporo jeśli idzie o podstawową grę. Yoshi-P i jego team robią "usprawnienia" do bazowego ARR wyrzucając część niepotrzebnych filler questów by gra była bardziej płynna i nie dłużyła się aż tak biorąc pod uwagę drogę jaką obecnie trzeba przebyć od początku ARR do obecnego contentu w Shadowbringers.

No i gra zawiera taką masę nawiązań do poprzednich części że nie raz łezka się kręci. Crystal Tower z FF3 jako raid. Magitek armor z FF6 jako mount. Kefka, Exdeath, Omega, Shinryu, Gilgamesh jako bossowie przy czym sposób w jaki są dodani jest świetnie przemyślany. Ivalice i nawiązania to FF Tactics. Obecnie nowy wątek poboczny dodaje jako bossa Ruby Weapon, a kolejne będą dodane w trakcie.
No i obecny raid to owoc współpracy teamu Yoshi-P z Yoko Taro. z kolaboracji wyszedł crossover Final Fantasy z Nier Automata.

Kame Hame Ha